نوسازی و بازسازی بازارهای شهر گامی برای افزایش رونق اقتصاد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان مرمت، نوسازی و بازسازی بازارها شامل کف‌سازی، بدنه‌سازی، جداره‌ها و سقف‌ها آن را در دستور کار خود قرار داده وتاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از محورهای مهم شهر اصفهان محور دولتخانه صفویه است که از میدان امام علی (ع) آغاز و با طی کردن بازار بزرگ و میدان امام (ره) به میدان امام حسین (ع) می‌رسد و در ادامه محور تاریخی چهارباغ عباسی است که تا باغ‌های هزارجریب ادامه داشته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به نوسازی و بازسازی بازارهای شهر تصریح کرد: محور گردشگری بازار بزرگ دولتخانه صفویه است که از میدان امام علی (ع) آغاز و تا میدان امام (ره) به طول ۹۳۱ متر و مساحت سه هزارو ۹۱۳ مترمربع سنگ فرش است که در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه گذر بعدی احیا محور گردشگری دردشت به مساحت دو هزار و ۱۰۰ مترمربع است، افزود: برای احیا این محور مصالح از جنس بلوک فرش بتنی استفاده شده و زیرسازی مسیر بازار دردشت، مقبره بخت آقا و بازار دو منار تا عصارخانه جماله نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فیض اظهار کرد: محور بعدی بیدآباد حدفاصل بازار علی‌قلی آقا تا مسجد سید به طول ۲۶۲ متر است که در این محور پس از زیرسازی، دو هزارمترمربع بلوک فرش بتنی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کف‌سازی گذر میرعماد به طول ۳۸۰ متر در دستور کار قرار گرفته است، گفت: اجرای این پروژه شامل عملیات زیرسازی و کف فرش از جنس بلوک فرش بتنی در فاز اول و دوم و استفاده از سنگ هتن‌آباد در فاز سوم است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان افزود: در محور بازار «آقا» عمود بر بازار بزرگ اصفهان حدود ۳۰۰ مترمربع سنگ کاری در جداره‌های آن و مرمت سقف بازار انجام شد.

وی ادامه داد: محور پروژه بهسازی و مرمت سقف بازار در قسمت A۱ میدان امام علی (ع) نیز در دستور کار قرار داشت که شامل بخش مرمتی، استحکام بخشی در سقف‌ها و سبک‌سازی‌ها در دیواره‌ها بود.

فیض ابراز امیدواری کرد: این اقدامات در آگاهی همگان از هنر اصیل اصفهان، افزایش حضور گردشگران، رونق اقتصاد تأثیر گذار باشد و گامی در جهت کمک به مردم برداشته شود.

کد خبر 410617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.