نبرد تهران و جده/ خاطره شیرین فرهاد از تقابل با الاهلی

استقلال در دومین دیدار خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در کویت باید به مصاف الاهلی عربستان برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال در دومین گام از مرحله گروهی فردا – دوشنبه ۲۸ بهمن ماه – از ساعت ۱۹ در استادیوم شیخ عبدالله خلیفه به مصاف الاهلی عربستان می‌رود. آبی‌پوشان در نخستین دیدارشان در این مرحله در اربیل مقابل الشرطه متوقف شدند. شاگردان مجیدی با بدشانسی بازیکن دیگری را بر اثر مصدومیت از دست دادند تا نگرانی‌ها برای جانشینی لیست بلند و بالای مصدومان این تیم دوچندان شود. قاءئدی که همراه با کاروان استقلال به کویت رفته‌است، امید دارد تا با تلاش پزشکان باشگاه آماده‌ی دیدار دوشنبه شود. البته شماره ۱۰ استقلال، امروز با آبی‌پوشان در تمرین کویت شرکت نکرد تا شایعات بیش از پیش مبنی بر عدم حضور این مهاجم مقابل الاهلی داغ شود. از سوی دیگر، خبرهای خوشی از اردو این تیم تهرانی شنیده می‌شود و سیاوش یزدانی و عارف غلامی ممکن است در لیست نفرات مجیدی برای مصاف با نماینده پر قدرت جده قرار گیرد.

آن طرف میدان، سبز پوشان الاهلی روزهای خوشی را سپری نمی‌کنند و در لیگ عربستان چهارم هستند. آن‌ها در نخستین دیدارشان در خاک امارات با الوحده به تقسیم امتیازها رضایت دادند و به ادعای رسانه‌های عربستانی، گروس سرمربی سوئیسی آن‌ها این تیم را در بازی مقابل استقلال همراهی نمی‌کند و قرار است تا دوشنبه مازن بهکلی عربستانی بر نیمکت سبزپوشان بنشیند.

عمر السوما مهاجم زهرناک سوری الاهلی نیز، با آنکه پیش تر گفته شده بود به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمش در عبدالله خلیفه نخواهد بود، با کاروان سبزپوشان به کویت پرواز کرده است و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد تا او در لیست تیم‌اش برابر استقلال قرار گیرد.

الاهلی؛ رقیب عربستانی خوش یمن استقلالی‌ها و فرهاد

استقلال تاکنون ۲۸ بار مقابل رقبای عربستانی به میدان رفته‌است که قدم به قدم در تعداد برد و باخت با نمایندگان این کشور پیش رفته‌است. آن‌ها ۱۲ بار تیم‌های سعودی را مغلوب کرده‌اند و همین تعداد بار نیز طعم تلخ شکست را چشیده‌اند و ۴ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده‌است.

آبی‌ها همچنین تنها دو بار به مصاف الاهلی عربستان رفته‌است. آن‌ها در فصل ۲۰۰۹ با این تیم هم گروه بودند و در جده و تهران الاهلی را دو بر یک شکست دادند. از نکات قابل توجه مصاف قدیمی دو تیم، دبل فرهاد مجیدی سرمربی کنونی باشگاه ایرانی در بازی دو تیم در عربستان است.

الاهلی به دنبال برتری مقابل استقلال در سکوهای کویت

با آنکه ایرانی‌های زیادی در کویت ساکن هستند و این امتیاز باعث شد تا استقلال و پرسپولیس این کشور را به عنوان میزبان خود در مصاف با تیم‌های عربستانی اعلام کنند، اما مسئولان باشگاه الاهلی به دنبال این هستند تا هوادران زیادی را برای خود در کویت جفت و جور کنند. آن‌ها قرار است حدود ۳۰۰ هوادار را از جده به پایتخت کویت بیاورند و از سوی دیگر، به دنبال آن هستند تا هوادران‌شان در این شهر را نیز به ورزشگاه بکشانند.

کد خبر 410607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.