۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
سلاخی عروس و مادرشوهر در فسا

کشف گور دسته جمعی وحشتناک در بوروندی، انفجار مهیب در پایگاه پنجم شکاری امیدیه، سقوط یک هواپیما در عربستان سعودی و سلاخی عروس و مادرشوهر در فسا، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ساعت گذشته است که دربسته خبری شنبه_۲۶بهمن‌ماه_می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از قتل ۲ زن توسط یک مرد معتاد به شیشه در شهرستان فسا خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی شنبه ضمن تأیید خبر وقوع ۲ قتل در یکی از روستاهای شهرستان فسا، گفت: صبح امروز مردی در روستای فدشکویه از توابع شهرستان فسا مرتکب قتل و متواری شد.

او گفت: قاتل بعد از مصرف مواد مخدر از نوع شیشه، مادر و همسر خود را به قتل رساند و متواری شد.

محمدی با اشاره به اینکه پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ از وقوع این حادثه مطلع شده است، گفت: کارآگاهان پلیس اعزامی به محل وقوع قتل، اعلام کردند قاتل با استفاده از اسلحه گرم، مادر و همسرش را کشته است.

این مقام انتظامی از تلاش پلیس برای دستگیری قاتل خبر داد و گفت: متأسفانه مصرف مواد روانگردان، زمینه ساز ارتکاب جرایم مختلف خصوصاً قتل بوده است.

کشف گور دسته جمعی وحشتناک در بوروندی

یک گور جمعی با بیش از ۶ هزار جسد در کشور بوروندی در قاره آفریقا کشف شد.

کمیسیون حقیقت یاب در بوروندی یک گور جمعی را در استان کاروزی این کشور با بیش از ۶ هزار جسد کشف کرد.

این بزرگترین تعداد اجساد یافت شده در یک گور از زمان کاوش‌های ماه ژانویه در این کشور است.

رئیس کمیسیون حقیقت یاب روز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد بقایای اجساد ۶ هزار و ۳۲ نفر و نیز هزاران گلوله در این گور دسته جمعی یافت شد. لباس‌ها، عینک و دیگر لوازم همراه این اجساد برای شناسایی آن‌ها به کار گرفته شد. این مقام دولتی گفت این قتل عام احتمالاً گروهی از افراد قبیله هوتو را هدف قرار داده و خانواده‌های قربانیان توانستند سکوتی را که از ۴۸ سال پیش بر آن‌ها تحمیل شده بود، بشکنند.

این کشور کوچک آفریقایی از گذشته درگیر اشغال از سوی استعمارگران، جنگ داخلی و قتل عام بوده است. جمعیت کشور بوروندی متشکل از دو قومیت نژادی هوتوها و توتسی‌ها است. در اثر جنگ داخلی در این کشور که سال ۲۰۰۵ پایان یافت، ۳۰۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

در سال ۲۰۱۴ کمیسیون حقیقت یاب تحت نظارت دولت به منظور بررسی خشونت‌های صورت گرفته علیه مردم بوروندی از سال ۱۸۸۵ تا سال ۲۰۰۸ تشکیل شد. تاکنون بیش از ۴ هزار گور دسته جمعی در سراسر بوروندی کشف شده که دست کم در آن جسد ۱۴۲ هزار تن از قربانیان خشونت‌های داخلی در این کشور یافت شده است.

سازمان ملل هشدار داد موارد نقض حقوق بشر در این کشور ممکن است در آستانه انتخابات ماه مه ۲۰۲۰ افزایش یابد.

انفجار مهیب در پایگاه پنجم شکاری امیدیه

منابع خبری ایران بعد از ظهر روز شنبه از وقوع انفجاری مهیب در پایگاه پنجم شکاری که مقر پدافند ایران در جنوب غرب این کشور نیز در آن مکان قرار دارد، خبر دادند.

به گفته شاهدان عینی صدای انفجار در این پایگان آنچنان قوی بود که خانه‌های اطراف را لرزاند.

این در حالی است که شاهدان عینی می‌گویند پس از شنیده شدن صدای انفجار بلافاصله چندین دستگاه آمبولانس به این پایگاه نظامی اعزام شد.

در ادامه، فرمانده پشتیبانی منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور گفت: شنیده‌شدن صداهای مهیب در منطقه امیدیه و شهرهای همجوار به علت انفجار مهمات تاریخ گذشته در منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور (پایگاه پنجم شکاری) است و جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

دستگیری سارقان ویلاها در عباس آباد

سارقان حرفه‌ای ویلاها در مازندران به دام پلیس افتادند.

سرهنگ حسین عبدی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ویلاها در مناطق ییلاقی و شهرک‌ها و سرقت از اماکن خصوصی، انبار، در مناطق مرفه نشین و در داخل شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی در شهرهای عباس آباد، سلمانشهر، کلارآباد، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از توقیف خودرو در یکی از محلات شهر عباس آباد حامل اموال سرقتی خبر داد و گفت: مأموران در ادامه مالک خودرو اهل یکی از استان‌های همجوار و ساکن عباس آباد را شناسایی و با هماهنگی قضائی این فرد را دستگیر کردند.

سقوط یک هواپیما در عربستان سعودی

خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در یمن از سقوط یک فروند جنگنده متعلق به این نیروها در استان الجوف در یمن خبر داده است.

یمن طی حدود چهار سال گذشته مورد وحشی گری عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه قرار گرفته است.

کد خبر 410595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.