احداث کتابخانه پایدار کانادا با نظر شهروندان

پایتخت کشور کانادا به زودی میزبان کتابخانه‌ای شگفت‌انگیز خواهد بود که با هدف دستیابی به گواهینامه طلایی لید طراحی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از حدود یک سال تقاضای بی‌وقفه مردم اوتاوا برای احداث کتابخانه‌ای عمومی توسط مقامات مسئول، بالاخره گروهی از معماران مشهور شهر طرح بی‌نظیر پیشنهادی خود را به دولت ارائه دادند. کتابخانه عمومی جدید قرار است چشم‌اندازی منحصربه‌فرد در منطقه ایجاد کند و با الهام از تاریخچه غنی شهر و زیبایی طبیعی برگرفته از رودخانه اوتاوا و تپه‌های گاتینو در کلان شهر کبک کانادا احداث شود. معماران در نظر دارند این کتابخانه را به گونه‌ای طراحی کنند تا دست کم گواهینامه لید طلایی، استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی، را برای آن به ارمغان آورند.

طرح ارائه شده برای کتابخانه عمومی جدید شهر اوتاوا در نتیجه یک فراخوان طراحی عمومی در غرب پایتخت کانادا شکل گرفت. مقامات رسمی اوتاوا در این فراخوان که در فوریه سال ۲۰۱۹ آغاز شد، از مردم سراسر کشور کانادا خواستند در صورت تمایل در ورکشاپ‌های طراحی، رویدادهای معماری مهم سال، سخنرانی‌های متخصصان و فعالیت‌های اینترنتی شرکت کنند و طرح‌های پیشنهادی و خواسته‌های خود از احداث یک کتابخانه عمومی مطرح کنند. بیش از چهار هزار نفر از مردم به طور داوطلبانه در این جلسات و کلاس‌های آموزشی شرکت کردند و در نهایت ایده‌ها و نیازهای خود برای کتابخانه جدید را مطرح کردند.

گروهی از معماران مشهور اوتاوا، با استفاده از ایده‌های مطرح شده توسط مردم و طرح ایده‌های جدید احداث کتابخانه‌ای در سواحل رودخانه اوتاوا را به مسئولان شهر پیشنهاد کردند. این کتابخانه با الهام از تاریخچه غنی طبیعت شهر اوتاوا و با نمایی از سنگ و چوب احاطه خواهد شد و طبقات بالایی آن، پشت‌بام و بالکن‌های وسیع چشم‌اندازهایی زیبا از رودخانه اوتاوا و تپه‌های گاتینو را برای کاربران و بازدیدکنندگان فراهم خواهد آورد. ساختمان پنج طبقه کتابخانه عمومی اوتاوا یک محوطه بزرگ را در مرکز خود احاطه خواهد کرد و یک مرکز نمایشگاهی، فضاهایی برای گرد هم آمدن مردم، اتاق‌های مطالعه متعدد، یک مرکز تفریحی، فضایی مخصوص بازی کودکان و یک کافه را در بر خواهد گرفت.

کد خبر 410566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.