حذف پیک نوروزی و تسویه معوقات معلمان

تعیین تکلیف استخدام آموزشیاران نهضت سواد آموزی، بازگشایی عمده راه‌های روستایی استان گیلان،افزایش ۱۰۰ هزار مترمربعی سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌های کشور، آغاز ثبت نام سرباز ماهر در دانشگاه علمی کاربردی و حذف پیک نوروزی و تسویه معوقات معلمان برخی عناوین بسته خبری اجتماعی امروز شنبه - ۲۶ بهمن ماه- است.

به گزارش ایمنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان نوروز امسال تکالیفی به عنوان پیک نوروزی ندارند و معلمان در صورت لزوم تکلیف مهارت محور به دانش آموزان خواهند داد.

وی به مطالبات معلمان اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا معوقات معلمان حق التدریس و خرید خدمات را تا پایان سال پرداخت کنیم.

تعیین تکلیف استخدام آموزشیاران نهضت سواد آموزی

وزیر آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف استخدامی آموزشیاران نهضت سواد آموزی نیز گفت: در مورد آموزشیاران مشکل جدی وجود ندارد. بخش عمده‌ای می‌توانند در آزمون درنظر گرفته شده شرکت کنند و اگر موفق شدند یک دوره یکساله آموزش می‌بینند. این آزمون هفته آینده برگزار خواهد شد. اخیراً پرونده‌ها تکمیل شده و زمانبندی تعیین شده است. اما درباره مربیان پیش دبستانی آنها که حقوقشان را از آموزش و پرورش دریافت کرده‌اند و از قبل سال ۹۱ با ما همکاری کرده‌اند مشمول می‌شوند اما آنها که از ما ابلاغ نداشته و یا حقوقشان را از ما دریافت نکرده‌اند مشمول نیستند. اینها باید در آزمون‌های استخدامی عمومی شرکت کنند.

هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است

سیدضیاء مظهری عضو هیأت مدیره انجمن تغذیه ایران هشدار داد تا به هیچ عنوان از داروهایی با عنوان لاغری که در مراکزی از جمله آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و عطاری‌ها عرضه می‌شود، استفاده نکنند چرا که تا کنون هیج داروی لاغری در دنیا تولید نشده است.

وی افزود: با وجود توصیه‌ها و هشدارهای جدی از سوی رسانه‌های گروهی و پزشکان درباره عوارض خطرناک مصرف داروهای لاغری بی اثر در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مصرف کنندگان هستیم، در حالی که تاکنون هیچ داروی لاغری در جهان تهیه نشده و بدون رژیم غذایی مناسب و ورزش اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه تبلیغات گسترده و فریبنده سایت‌های تبلیغاتی و شبکه‌های ماهواره‌ای در حالی به مصرف چشمگیر انواع داروهای لاغری در کشور دامن زده است که استفاده نابجا از این دارو جان افراد را تهدید می‌کند، گفت: اغلب داروهای لاغری که از سوی مردم خودسرانه مصرف می‌شوند، کاهش آب بدن در کوتاه مدت را به دنبال دارند، از این رو مصرف کنندگان تصور می‌کنند که داروها اثر مطلوب به دنبال داشته بدون آن‌که بدانند چگونه سلامتی خود را به بازی گرفته‌اند.

عمده راه‌های روستایی استان گیلان بازگشایی شده است

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بازگشایی عمده راه‌های روستایی استان گیلان که بر اثر بارش نخستین برف سال در این استان مسدود شده بود، خبر داد و گفت: فقط بازگشایی چند راه روستایی در ارتفاعات املش این استان باقی مانده است.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده بخش قابل توجهی از مشکلات مردم در زمینه قطعی برق و آب و عدم دسترسی به راههای روستایی طی روزهای گذشته رفع و یا در حال مرتفع شدن است؛ با تلاش همه نیروهای استانی مشکل وصل آب شرب و برق مصرفی تمامی مشترکان شهری حل شده و اکنون نیز کمتر از دو درصد از وصل برق مشترکان روستایی هنوز باقی مانده که انتظار می‌رود تا امشب این مشکل نیز حل و برطرف شود.

فعالیت بیش از ۴ هزار زن در مدیریت دهیاری‌های کشور

سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از فعالیت بیش از چهار هزار نفر از بانوان کشور در سمت دهیار، مسئول امور مالی و امور فنی در دهیاری‌های کشور خبر داد و گفت: مدیریت ۲ هزار و ۹۶۱ روستای کشور توسط ۲ هزار و ۸۵۵ دهیار زن انجام می‌شود که وضعیت تحصیلی دهیاران زن فعال در پنجمین دوره فعالیت شوراهای اسلامی روستا گویای آن است که ۵۹ درصد از دهیاران منتخب دارای تحصیلات دانشگاهی (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و حوزوی) هستند.

جندقیان خاطر نشان کرد: همچنین هزار و ۸۷ نفر از مسئولان امور مالی دهیاری‌ها و ۷۷ نفر از مسئولان امور فنی دهیاری‌ها را زنان تشکیل می‌دهند که رقمی معادل ۳۰ درصد از مسئولان امور فنی و مالی دهیاری‌های کل کشور است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار اخذ شده از استان‌های کشور۲ هزار و ۳۸۳ از مسئول امور مالی به کار گرفته شده در دهیاری‌ها، یکهزار و ۸۷ نفر آن، معادل ۴۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند که حدود ۷۱ درصد از آنان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستند که این رقم برای کل مسئولان امور مالی حدود ۶۷ درصد است و همچنین ۱۴.۳۱ درصد از مسئولان امور مالی شاغل در دهیاری‌های کشور دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند که برای مسئولان مالی زن این رقم حدود ۱۶.۵۶ درصد است.

وزارت بهداشت: اثربخشی داروی جدید SMA جای تردید دارد

مهدی شادنوش مدیرکل امور بیماران خاص این وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی تجمع خانواده بیماران SMA مقابل این وزارتخانه گفت: اثربخشی داروی جدید مورد درخواست این بیماران هنوز مورد تردید است و قیمت این داروی برای هر بیمار نیز سالانه ۱۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد بیماران SMA که یک بیماری عصبی ژنتیکی است در دست نیست اما حدود ۳۰۰ نفر از این بیماران تاکنون شناسایی شده‌اند، افزود: وزارت بهداشت بسته خدماتی را شامل مشاوره، فیزیوتراپی، ویزیت، توانبخشی و گفتار درمانی برای این بیماران به صورت رایگان ارائه می‌کند و هیچ محدودیتی برای ارائه این خدمات به این بیماران وجود ندارد.

وی گفت: با این حال یک شرکت دارویی غربی مدعی تولید یک دارو برای نگهداری این بیماران و نه درمان آنها شده است. تأمین این داروی آمریکایی که «اسپینرانزا» نام دارد اکنون مورد درخواست خانواده بیماران SMA در ایران است در حالی که اثربخشی این دارو هنوز در دنیا به قطعیت نرسیده و اخیراً حتی مقالات علمی منتشر شده که مرگ یک بیمار که مصرف کننده این دارو بوده مورد شک است که شاید ناشی از مصرف این دارو بوده باشد یا به خاطر بیماری بوده است.

آغاز ثبت نام سرباز ماهر در دانشگاه علمی کاربردی

سعید اشرفی مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از آغاز ثبت نام طرح سرباز ماهر در مراکز علمی کاربردی ناجا خبر داد و گفت: ثبت نام از امروز ۲۶ بهمن ۹۸ آغاز شده و تا ۵ اسفند ادامه دارد.

وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه‌ای که میان دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی وحرفه ای و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده، ثبت نام سرباز ماهر به صورت آزمایشی در هشت استان آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، گیلان، کرمانشاه، خراسان رضوی و تهران از امروز ۲۶ بهمن ۹۸ آغاز شده و تا ۵ اسفند ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سربازان داوطلب می‌توانند به آدرس https://sateb.uast.ac.ir/ (سامانه ساتب) مراجعه کنند امکان ثبت نام داوطلبان از طریق این سامانه فراهم است.

در مرحله آزمایشی سرباز ماهر، دوره‌های صنعت، جوشکاری، مکانیک ماشین افزار، مکانیک خودرو، گرایش برق صنعتی، گرایش الکترونیک صنعتی، صنایع چوب و تولید مبلمان، دامپروری، پرورش صنعتی طیور، باغبانی و تولید محصولات گلخانه‌ای، گردشگری، مترجمی زبان انگلیسی و مدیریت کسب و کار ارائه می‌شود.

افزایش ۱۰۰ هزار مترمربعی سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌های کشور

محمدحسین علیزاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم در مراسم افتتاح طرح‌های ورزشی دانشگاه تفرش از افزایش ۱۰۰ هزار مترمربعی سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌های کشور خبر داد.

علیزاده افزود: تا پایان سال تعداد طرح‌های زمین چمن افتتاح شده در سطح دانشگاه‌های کشور در سال ۹۸ به ۷۱ طرح می‌رسد که در مجموع برای بهره برداری از این طرح‌ها بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

او اضافه کرد: از جمله این طرح‌ها ۲۵ طرح زمین چمن مصنوعی و کف پوش بود که در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری رسید.

نسخه‌های خام با تعویض دفترچه‌های بیمه باطل می‌شوند

مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: به منظور صیانت از منابع این سازمان، پیشگیری از تضییع حقوق ذینفعان و ممانعت از سوءاستفاده‌های احتمالی، به هنگام تعویض دفترچه درمانی نسخه‌های موجود در دفترچه قبلی از درجه اعتبار ساقط می‌شوند.

کد خبر 410562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.