رونمایی از تقویم گردشگری کاشان با هدف ضریب ماندگاری گردشگر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان گفت: تقویم گردشگری این شهر به‌منظور بالا بردن ضریب ماندگاری گردشگر در حاشیه نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران توسط دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد.

به‌گزارش ایمنا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی، مهران سرمدیان در توضیح این تقویم گفت: با توجه به‌اینکه کاشان به‌نوعی ترانزیت محسوب می‌شود و شمال و جنوب ایران را به هم وصل می‌کند، ضریب اقامت مسافران در شهر ما ۱/۵ روز است و با این تقویم گردشگری که طراحی کردیم و برای اولین بار در کشور پایلوت است، ۱۰۵ رویداد را در این اطلس آوردیم و قصد داریم این شهر را به‌عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم که اقامت را به سه تا چهار روز برسانیم.

او همچنین با بیان اینکه بازار هدف این تقویم گردشگری آژانس‌های مسافرتی و گردشگران خارجی هستند، اضافه کرد: چون سفر به کاشان فقط در نوروز و زمان گلاب‌گیری نیست بلکه در چهارفصل سال برنامه‌هایی مبتنی بر میراث ملموس و ناملموس با کمک دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها برای مسافران در نظر گرفته‌شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی این شهر همچنین از ارسال تقویم گردشگری کاشان تا قبل از تعطیلات نوروزی برای آژانس‌های مسافرتی که شامل اطلاعات مکان‌ها و جاذبه‌های تاریخی و زمان دقیق برپایی مراسم و جشن‌هایی آئینی این شهر است خبر داد.

کد خبر 410545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.