قراردادم می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ باشد!/ فکرش را نمی کردم جایگزین کی روش شوم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: می‌خواهم در ابتدا در مورد برنامه‌های آماده سازی تیم ملی صحبت کنم. انتخاب من به عنوان سرمربی تیم ملی ایران افتخار بزرگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دراگان اسکوچیچ امروز _ شنبه ۲۶ بهمن ماه _ در اولین نشست خبری خود به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال، اظهار کرد: می‌خواهم در ابتدا در مورد برنامه‌های آماده سازی تیم ملی صحبت کنم. انتخاب من به عنوان سرمربی تیم ملی ایران افتخار بزرگی است.

وی با بیان اینکه ابتدا روز مادر و زن را به تمام بانوان و زنان ایران تبریک می گویم چون بدون مادران هیچکدام از ما در این سالن نبودیم، افزود: در مورد موقعیت فعلی تیم ملی اگر بخواهیم صحبت کنیم در بازی‌های محلی جام ۲۰۲۲ شاید تیم ملی در مسیر درستی قرار نگرفته، اما اینجا هستم تا با تمام انرژی مثبتی دانش و تجربه‌ای که دارم به تیم ملی کمک کنم.

با آغوش باز به پیشنهاد مربیان لیگ گوش خواهم داد

سر مربی تیم ملی فوتبال با اشاره به اینکه دوست دارد به طور شفاف و واضح در مورد اهداف خود سخن بگوید، افزود: بنده با آغوش باز به پیشنهاد مربی‌ها گوش خواهم داد و هر پیشنهادی که لازم باشد به عنوان سرمربی گوش بدهم آماده شنیدن آن هستم.

وی با بیان اینکه با فوتبال ایران آشنا است و این یکی از فواید حضور او در تیم ملی است، تصریح کرد: پنج سال است که در فوتبال ایران هستم و با ذهنیت فوتبال ایران آشنایی دارم که این مسئله می‌تواند یک امر مؤثر در پیشبرد اهداف باشد. کارم را در تیم ملی شروع کردم اولین مرحله به پایان رسیده و آن هم تجزیه و تحلیل بازی‌هایی است که تیم ملی انجام داده است و بازی‌هایی که بازیکنان ایرانی در آن بازی کرده اند.

اسکوچیچ با بیان اینکه تمام نکات مثبت و منفی نمایش‌های تیم ملی در بازی‌های قبلی را استخراج کردیم و زمان کار کردن شروع شده است، افزود: بازی‌هایی که لیگ ملی ایران دارد باید در نظر بگیریم تا بتوانیم از آن‌ها در تیم ملی استفاده کنیم. از همین جا پیامی به تمام بازیکنان فوتبال ایران می‌دهم که تمام بازیکنان از شانس مساوی برای حضور در تیم ملی برخوردار هستند.

رفته رفته سبک من به تیم ملی تزریق می‌شود

وی افزود: طی ۵ روز آینده برنامه من به این صورت خواهد بود که تمرکزم برای بازی‌های تیم ملی است؛ با توجه به پراکندگی بازیکنان ایرانی در لیگ‌های مختلف خارجی ارتباط مستقیم حضوری من با آنها میسر نخواهد بود، اما به صورت غیر حضوری با آن‌ها تماس خواهم گرفت و انرژی مثبت را به آنها منتقل خواهم کرد. با توجه به بازی‌هایی که در مرحله گروهی داریم نمی‌توانیم انتظار تغییر زیادی در سبک بازی تیم ملی داشته باشیم، اما رفته رفته این پیشرفت مشهود خواهد شد و سبک من به تیم ملی تزریق می‌شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: بعد از اینکه به مرحله انتخاب بازیکنان می رسیم بازیکنان برای مسابقات آتی انتخاب می‌شوند، مدیر بازی تیم را انتخاب خواهیم کرد ساماندهی تیم را به طور دقیق زیر نظر خواهیم داشت و در آخر یک تیم ملی بسیار پویا را مشاهده خواهید کرد.

در زمان حضور من ارتباط سازنده بین تیم ملی و باشگاه‌ها ایجاد می‌شود

اسکوچیچ با بیان اینکه در مورد ارتباط با باشگاه اجازه بدهید بیشتر توضیح بدهم، افزود: شاید نمی‌دانید یک بازیکنان در باشگاه ممکن خواسته‌های متفاوتی از آنچه در تیم ملی است، داشته باشد. نمی‌خواهم در مورد ارتباط باشگاه‌ها و تیم ملی در زمان کی‌روش صحبت کنم، اما چیزی که در زمان من اتفاق خواهد افتاد، یک ارتباط سازنده و مستمر خواهد بود، به این شکل که سرمربی باشگاهی که بازیکن در تیم ملی دارد در هر حال می‌داند که من در حال انجام چه کاری هستم و من هم از برنامه‌های آنها مطلع خواهم بود تا به این شکل یک برنامه مشترک را پیش ببریم.

وی در رابطه با اینکه آیا شرایط تیم ملی ایران به زمان کی روش بر می‌گردد؟ اظهار کرد: همانطور که گفتم همه ما اینجا هستیم تا حمایت خودمان را به بهترین شکل از تیم ملی نشان بدهیم. این انرژی را به تیم فوتبال تزریق خواهیم کرد و با شناختی که من از بازیکنان دارم اطمینان دارم موفق خواهیم شد. من تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت و امیدواریم بتوانیم به نتایج خوبی دست یابیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: اگر بازیکنان از اینجا پیام من را می‌شنوند باید بگویم، امیدوارم دست به دست هم بدهیم تا با تلاش به موفقیت برسیم و تیم ملی را به شرایط خوب برگردانیم. البته از اینجا کمک اصحاب رسانه را خواستاریم تا در این برنامه به ما کمک کنند. جامعه بزرگ ایران و تک تک این جامعه به ما کمک کنند تا بتوانیم برنامه‌هایمان را اجرا کنیم زیرا هیچکس به تنهایی نمی‌تواند این برنامه‌ها را اجرا کند.

دستیارانم در چند روز آینده معرفی می‌شوند

اسکوچیچ در رابطه با لژیونرهای ایرانی خاطر نشان کرد: در مورد مدیریت بازکنان لژیون باید انگیزه آنها را بالا ببرم این نقش در مورد بازیکنان مختلف متفاوت است؛ بازیکنان لژیونر حرفه ای هستند و می‌دانند پوشیدن پیراهن ملی چه جایگاهی دارد و من امیدوارم بتوانم خواسته ام را به آنها توضیح بدهم و دست به دست به آنچه می‌خواهیم برسیم. امروز مشغول مذاکرات مختلف در مورد انتخاب دستیاران و کادر فنی هستیم. زیرا کار ما اکنون ادامه کار و راه مربیان قبلی است و اینکه چه کسانی در تیم ملی دستیار من خواهند بود در چند روز آینده معرفی خواهند شد. معتقدم باید نظرات افراد قبلی را بپرسیم و در نهایت تصمیم گیری کنیم.

سرمربی تیم ملی پیرامون ابهامات برای سرمربی گری او در تیم ملی فوتبال ایران، تصریح کرد: بنده نمی‌توانم در مورد موضوعات پشت صحنه اظهار نظر کنم، اما چیزی که در مورد دانش من وجود داشته باعث شده فدراسیون فوتبال به این جمع بندی برسد که من در خدمت شما باشم.

برانکو اولین کسی بود که به من تبریک گفت

وی در پاسخ به این سوال که آیا از مربیان قبلی کراواس در ایران مشورت گرفته یا نه و اینکه می‌تواند مانند آنها در تیم ملی موفق باشد، گفت: افتخار می‌کنم و به خود می بالم که ارتباط بسیار خوب و تنگاتنگی بین ایران و کراواسی وجود دارد و چند روز قبل که در خدمت آقای سفیر بودم ایشان هم در این باره صحبت کردند. افتخار می‌کنم به عنوان یک مربی کراواسی در تیم ملی فعالیت دارم.

اسکوچیچ ادامه داد: قبل از اینکه بنده به عنوان سرمربی انتخاب شوم صحبتی با هم وطن خود نداشتم، اما برانکو اولین کسی بود که بعد از انتشار خبر حضور من در تیم ملی تبریک گفت. البته اقای بلاژویچ در این باره صحبت کردند اما من با ایشان صحبتی نداشتم و خبر انتضاب من به عنوان سرمربی تیم ملی در رسانه‌های کراواسی خبرساز بوده زیرا برای رسانه‌های کراواسی مهم است که مربی کشورشان در تیم ملی بزرگی مانند ایران فعالیت می‌کند.

وی در رابطه با مشکلات مالی گریبان گیر فدراسیون، اظهار کرد: این مشکلاتی است که این فصل درگیر آن هستیم و بدون شک فدراسیون از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد تا بهترین شرایط را برای تیم ملی آماده کند.

مشکلم قلبی نبود، به خاطر آلرژی و آلودگی هوا از صنعت نفت جدا شدم

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص ترک نفت آبادان و اینکه مسئولان نفت اعلام کرده اند که شما به دلیل مشکلات و بیماری قصد مربی گری در ایران ندارید، خاطرنشان کرد: در مورد بیماری ام بگویم که در بسیاری از رسانه‌ها می‌گویند مشکل قلبی دارم و خبر این مشکل از طریق رسانه‌ها در جریان قرار گرفتند. من مشکل آلرژیک و آلودگی هوا داشتم و آب و هوای آبادان برای من بیشتر مشکل بود. وقتی من تیم صنعت نفت را ترک کردم هیچ اطلاعی از اینکه تیم ملی حضور خواهم داشت نداشتم.

وی ادامه داد: زمانی که شش باشگاه ایرانی برای قبول مربی گری تیم خود با من تماس گرفتند، اما من بخاطر تعهدات به تیم صنعت نفت به آنها قول دادم در هیچ تیمی غیر از صنعت نفت سرمربی گری نکنم و قبلاً هم همانطور که گفتم باعث افتخار بود که به عنوان سرمربی تیم ایران انتخاب شوم و فدراسیون باید بداند با یک مربی صادق روبرو است.

انتقادها را قبول می‌کنم

اسکوچیچ در مورد اینکه در گذشته سرمربی تیم ملی کشور دیگری نبوده است، افزود: باید بگویم تحصیلات من در پاریس بوده و تجربه مربی گری من در سال‌های اخیر به من کمک خواهد کرد تا در تیم ملی ایران موفق باشم. من در تیم‌های مختلف ایرانی سر مربی بوده ام، شاید بازیکنان مطرحی نداشتم، اما جویای نام بودند و الان در تیم ملی بازیکنان خوب و صاحب نام می‌توانم انتخاب کنم. البته تجربه ا ی که دارم می‌گوید در باشگاه‌ها و تیم ملی یک فوتبال بازی می‌شود.

وی درخصوص حمایت‌های لازم از سوی وزارت ورزش ایران برای صعود به جام جهانی، اظهار کرد: به تمام نظرات احترام می‌گذارم، خودم را با مربیان دیگر مقایسه نمی‌کنم و با حال گذشته و آینده خودم مقایسه می‌کنم و می گویم در چه موقعیتی بودم و حالا در چه موقعیتی باید باشم. من به تمام نظرات احترام می‌گذارم و آنهانظرات را با آغوش باز از اصحاب رسانه و کسانی که در فوتبال فعالیت می‌کنند پذیرا هستم حتی کسانی که از من انتقاد خواهند کرد قبول خواهم کرد، چون می دانم باعث پیشرفت من خواهند شد.

تمرکزم روی کارم است نه حاشیه‌ها

اسکوچیچ افزود: فکر می‌کنم جوی که می‌خواهم فعالیت کنم بسیار مهم است، اما من انسانی هستم که تمرکزم روی کار خودم است تا اینکه روی کارهای حاشیه‌ای تمرکز داشته باشم.

وی ادامه داد: باید بگویم هدفی که داریم بالاتر بردن استانداردها و سطح مسابقات تیم ملی و نمایش بهتر است، اما انتظار دارم تا ارتباط سازنده بین مربیان باشگاه ایجاد شود و در هر زمانی من با آغوش باز پذیرای نظرات مربیان تیم‌های ایرانی هستم، در مورد بازکنان باید یک محیط خوب را برایشان فراهم کنیم تا بتوانیم آنچه من از آنها برای اهداف تیم ملی می‌خواهم، انجام دهند.

وی با بیان اینکه اگر برای برد و صعود به جام جهانی صحبت می‌کنیم در مورد منافع اسکوچیچ نیست بلکه منافع تیم ملی ایران است، افزود: بردها یا صعود تیم ملی به جام جهانی عناصر شخصی نیست بلکه منافع همه است چون ایران یا بهتر بگویم کشور ما در جام جهانی موفق می‌شود. کشور ما است چون من هم الان جزئی از شما هستم و افتخارش برای همه ما خواهد بود.

ای جنت های ایران کارگزارن فوتبال ایران هستند

سرمربی تیم ملی در خصوص شایعات حضور ای جی نت‌های نزدیک به وی باعث حضورش در تیم ملی شده است، تصریح کرد: من در یک دانشگاه و آکادمی در کراواسی فعالیت می‌کردم. چهار جام را بردم و تیم‌های نفت و فولاد را در قهرمانی آسیا هدایت کردم، ولی فقط در مورد چیزی صحبت کردم، ای جی نت‌های ایران کارگزاران فوتبال ایران هستند. بگذارید روشن بگویم اگر قرار باشد کارگزاران من را به جنوب یا شمال ایران ببرند و بخواهند برای هدف آخر فدراسیون برسانند کارشان را بد انجام دادند. به عنوان مثال من اگر در پارک قدم بگذارم روی گل‌ها قدم نمی‌گذارم و مسیرم را از راه صحیح می‌روم. انسان صادقی هستم درگیر این بازی‌ها نمی‌شوم و فوتبال را با عشق علاقه و تجربه انجام می‌دهم.

وی درخصوص رابطه با امکانات کمپ تیم ملی خاطرنشان کرد: در مورد امکانات تیم ملی باید بگویم وقتی این امکانات را بازدید کردم متعجب شدم، امکانات خوب و در سطح بالایی وجود دارد و به ما کمک خواهد کرد تا به هدف خود برسیم.

اسکوچیچ گفت: همانطور که گفتم من در مورد تمام بازیکنان ایرانی که در خارج از کشور بازی می‌کنند و گذرنامه دارند حرفه ای عمل می‌کنم و آنها را زیر نظر دارم. شجاعت آن را دارم که هرکس لیاقت پوشیدن لباس تیم ملی را داشته باشد در اختیارش قرار دهم.

در نفت ۴ ماه حقوق نگرفتم

وی با بیان اینکه مشکلات مالی بر اثر تحریم‌ها مطلع است، افزود: شاید یک ماه صبح یا شب وقتم را برای پیدا کردن یک بازیکنان خارجی خوب در صنعت نفت می‌گذاشتم، اما به دلیل مشکلات مالی نتوانستند آن بازیکنان به آبادان بیایند. یک چالش بزرگ در نفت داشتم که ۴ ماه حقوق دریافت نکردم، اما نمی‌خواستم دریافت کنم تا پرداخت بدهی بازیکنان صورت بگیرد. در نهایت به من قول دادند که بعد از آن روز که پرداخت‌های بازیکنان و حق الزحمه آن‌ها پرداخت شد حقوق من نیز پرداخت شود. این اتفاق نیفتاد ۲ ماه گذاشت و شرایط ادامه داشت و سخت‌تر شد.

اگر خوب نتیجه نگیرم نفر دیگری جایگزینم می‌شود

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: در مورد تیم ملی همه از شرایط بد اقتصادی آگاه هستیم و در موقعیتی هستیم که همه باید کمک کنیم تا به بهترین شکل ممکن آن را مدیریت کنیم. در مورد شخص خودم تمرکز و توجه من به کار و اهدافم خواهد بود و شاید آخرین موضوعی که بخواهم به آن فکر کنم مشکلات مالی است. در مورد مدت قرارداد همه در این جمع فوتبالی هستند و همه می‌دانند قراردادم می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ هم باشد اگر نتایج خوب بگیریم، می‌توانم بمانم اما اگر مطابق انتظارات نباشد نفر دیگری جایگزین من خواهد شد.

وی در خصوص تهاجمی یا تدافعی بودن فوتبال تیم ملی تحت هدایت او، اظهار کرد: همانطور که گفتم تیم من به شکلی است است که فوتبال پویا با برنامه‌های واضح و روشن ارائه خواهد کرد در این چند وقت که فوتبال تیم ایران را تجزیه می‌کردیم مشاهده کردم در ساختار دفاعی مشکلاتی داریم که باید برطرف کنیم. تیم ملی باید با تیم‌های بزرگی روبرو شود، قطعاً این اشتباه را مرتکب نخواهم شد که بخواهم سبک بازی را تغییر بدهم، اما مربی هستم که فوتبال تهاجمی را دوست دارم، اما اینگونه خواهد بود که در مسابقه برنامه‌های مشخصی برای دفاع خواهیم داشت.

تنها می‌توانیم چند روز بازیکنان لژیونر را در اختیار داشته باشیم

اسکوچیچ ادامه داد: مهم‌تر از اینکه بخواهیم در این مورد صحبت کنم که سیستم دفاعی یا تهاجمی خواهد بود، باید تأکید کنم ارتباط بین مربی و بازیکنان وجود داشته باشد و این باعث می‌شود که بازیکنان فعل خواستن ممکن را به بهترین شکل صرف کنند. از بازیکنان می‌توانم به دو شکل موضوع را بخواهم که به شیوه جدیدی بازی کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا همچون ویلموتس چند روز مانده به بازی برنامه آمادگی را آغاز می‌کند؟ گفت: این مشکل تنها به ما مربوط نمی‌شود ما برای داشتن بازیکنان لژیونر تنها می‌توانیم برای چند روز آنها در اختیار داشته باشیم. چیزی که برای من مهم است در تمام روزهایی که می‌خواهیم در اختیار داشته باشیم با آنها کار خواهیم کرد اما کیفیت ممکن را خواهیم داشت.

لیست سیاه تیم ملی وجود ندارد

وی در خصوص زمان آغاز اردوی تیم ملی برای بازی ۷ فروردین و اینکه آیا این زمان برای آماده سازی کافی است، خاطر نشان کرد: من یک جلسه با مسئولان سازمان لیگ برای تعیین مسابقات داشتم سعی می‌کنیم با صحبت‌ها با این سازمان مشکل را رفع کنیم قطعاً ارتباط خوب بین فدراسیون فوتبال کمک خواهد کرد تا تیم‌های باشگاهی و تیم ملی به برنامه‌های خودشان برسند. اما مطمئن باشید هرگز برنامه‌ای قبول نخواهیم کرد که تیم ملی به عنوان اولویت دیده نشود، اما اولویت اول ما تیم ملی خواهد بود و به موازات آن به شکل حداکثری با باشگاه همکاری خواهد شد.

اسکوچیچ در رابطه با اینکه آیا بازیکنانی در لیست سیاه برای دعوت در تیم ملی قرار دارند، گفت: سوال جالبی است شاید نباید پرسیده شود، اما مطمئن باشید من با ۵۱ سال سن و تجربه به شما می گویم که کسی نمی‌تواند من را بخرد. من آدم سالمی هستم و این لیست سیاه مربوط به شایعات است. بازیکنانی به تیم ملی دعوت خواهند شد که مستحق پوشیدن لباس تیم ملی باشند.

واکنش اسکوچیچ به قرار با یک آقا زاده

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب او به جلسه‌ای که با یک آقازاده ورزشی بیرون از فدراسیون داشته مربوط می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: چیزی که می دانم فدراسیون من را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد اگر شما چیز بیشتری می‌دانید بگوید.

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که با چه رئیس فدراسیونی به توافق رسیده خاطر نشان کرد: با بهاروند.

افق من موفقیت با ایران در جام جهانی است

سرمربی تیم ملی فوتبال پیرامون افق حضورش در تیم ملی، تصریح کرد: عرض می‌کنم که کار ما به صورت جدی شروع شده و اگر بخواهیم در مورد افقمان و اهدفمان صحبت کنیم آن بردن بازی بعدی است و اینکه بتوانیم بازی‌های روبرو با موفقیت پشت سر بگذاریم و بعد صعود به جام جهانی و در نهایت موفقیت در جام جهانی است.

وی اضافه کرد: این آرزو و خواسته مشترک همه ما است قطعاً هرچیزی لازم باشد انجام می‌دهیم. قول می‌دهیم در راستای این برنامه تلاش خواهیم کرد. یقین دارم با پتانسیلی که داریم اگر حمایت همگان باشد، می‌توانیم موفق باشیم چرا که ما ۸۰ میلیون ملت هستیم که همه این پتانسیل حمایت را دارند و همه این ۸۰ میلیون پشتیبان هستند.

به دنبال منافع شخصی نیستم

اسکوچیچ با بیان اینکه من مربی خارجی نیستیم که هفته گذشته به ایران رسیده باشد و بخواهد برای اولین در فوتبال فعالیت کند، افزود: ۵ سال سابقه در فوتبال ایران دارم و این فضا و فرهنگ مردم را به خوبی می‌شناسم و تمام این ها مسئولیت من را بالا می‌برد. من مربی نیستم که بگویم قراردادم را با فدراسیون بستم که به دنبال منافع شخصی باشم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باوجود این شرایطی که رئیس فدراسیون بعدی مشخص نیست می‌تواند برای او و قراردادش چالش آفرین باشد؟ خاطرنشان کرد: حمایت فدراسیون از من؟ باید بگویم چه حمایتی بیشتر از این که فدراسیون من را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد و تکرار می‌کنم که تمرکز من روی کار خودم است و به مسائلی که در حیطه اختیاراتم نیست ورود نمی‌کنم.

وی در رابطه با بازی‌های دوستانه و روابط دوستانه می‌تواند در انتخاب رقبای مناسب برای بازی با تیم ملی مؤثر باشد؟ اظهار کرد: ارتباط خودم به شکل مؤثر برای بازی‌های دوستان استفاده خواهم کرد.

فکرش را نمی‌کردم جایگزین کی روش شوم

وی در رابطه با دعوت نشدن جهانبخش یا عزت الهی در دوران ویلموتس به دلیل نیمکت نشینی در باشگاه‌های خود، تصریح کرد: خیلی مهم است که بازیکنان در تیم‌های خودشان بازی کنند، اما بازیکنان هایی که به دلیل مصدومیت در تیم بازی نکند وبرای بازی قطعاً برای ما در بازی‌های تیم ملی می‌توانند جایی داشته باشید.

اسکوچیچ تصریح کرد: فکر نمی‌کردم جایگزین کی روش در تیم ملی شوم. باید بگویم برای رسیدن به این کار تلاش کردم و این می‌تواند آرزوی هر مربی باشد و من از مسیر درست به آن رسیدم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص اینکه آیا پیشنهادی از تیم ملی امید داشته است، تصریح کرد: بله در این ۵ سال در ایران پیشنهاد زیاد داشتم در باشگاه مختلف همچنین در تیم امید دو بار پیشنهادشده بود که به وقوع نپیوست.

سرمربی تیم ملی درباره پرداخت غرامت قراردادش به باشگاه صنعت نفت و اینکه چه کمکی می‌خواهد به فدراسیون ایران از لحاظ مالی کند، تصریح کرد: باید بگویم ما با صداقت و شفافیت صحبت می‌کنیم، با توجه به صحبتی که در صنعت نفت آبادان شده بود، قرار شد در هیچ باشگاهی کار نکنم، باشگاه نفت آبادان نیز از این موضوع رضایت دارد که من به عنوان سرمربی در فدراسیون فعالیت کنم. فکر می‌کنم آنقدر مربیان باهوش در آبادان حضور دارند که این موضوع را درک کنند اما توافق صورت گرفت که من در هیچ باشگاه دیگری در ایران فعالیت نکنم.

کد خبر 410543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.