مثبت اندیشی موجب کاهش اثرات سکته می‌شود

مطابق نتایج مطالعه جدید، بازماندگان سکته که افرادی خوش بین هستند دارای میزان التهاب کمتر، کاهش شدت سکته و ناتوانی جسمی کمتر هستند.

به گزارش ایمنا «یون جو لای»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تکزاس، در این باره، اظهار کرد: «نتایج ما نشان می‌دهد افراد خوش بین و مثبت اندیش دارای نتایج بهتری بعد از بیماری هستند از اینرو تقویت روحیه شیوه‌ای ایده آل برای بهبود سلامت روان و بهبود بعد از سکته است.»

در یک مطالعه کوچک بر روی ۴۹ بازمانده سکته، محققان رابطه بین خوش بینی، التهاب، شدت سکته و ناتوانی جسمی را در مدت ۳ ماه بعد از سکته بررسی کردند. به گفته محققان، التهاب بعد از سکته برای مغز مضر است و در روند بهبود اختلال ایجاد می‌کند.

خوش بین بودن و مثبت اندیشی با کاهش میزان التهاب و نتایج بهتر سلامت در بین افراد دارای مشکلات پزشکی مرتبط است. محققان مشاهده کردند هرچقدر میزان خوش بینی بیشتر باشد شدت سکته و وجود نشانگرهای التهابی نظیر IL-۶ کاهش می‌یابد.

لای در این باره، تاکید کرد: «بیمار و خانواده اش باید بدانند که چقدر ایجاد یک محیط مثبت می‌تواند برای بیمار اهمیت داشته باشد چراکه سلامت روان تأثیر بسیار خوبی بر روند بهبود بعد از سکته دارد.»

منبع: مهر

کد خبر 410539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.