مخالفت شورا با انتصاب مدیر مسئول جدید شهرآرا

احتمال انتصاب هادی فیاضی به عنوان مدیر مسئول روزنامه شهرآرا سبب واکنش هایی از سوی اعضای شورای شهر به شهردار مشهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روزنامه شهرآرا متعلق به شهرداری مشهد است که مجید خرمی مدیر مسئول آن و چند تن از معاونان وی به دلیل اتهامات اقتصادی در آبانماه سال جاری بازداشت شدند.

با گذشت بیش از سه ماه از ماجرای بازداشت مدیران شهرآرا، شنیده‌های غیررسمی از انتصاب یک فرد جدید برای مدیر مسئولی این روزنامه به گوش می‌رسد. شهردار مشهد قرار است به‌زودی هادی فیاضی فرزند جلال فیاضی، عضو سابق و اصولگرای شورای شهر مشهد را به سمت مدیر مسئولی این روزنامه منصوب کند!

این اتفاق در شرایطی رخ داد که شهردار مشهد همچنان درگیر چالش اخیر خود با شورای شهر بر سر ثبت‌نام در فدراسیون فوتبال دست و پنجه نرم می‌کند و تقارن این دو اتفاق باعث شده رسانه‌ها و شخصیت‌های اصلاح طلب مشهدی بیم آن را مطرح کنند که محمدرضا کلائی با انتصاب یک روزنامه‌نگار ورزشی به این سمت و حمایت‌های او به دنبال گرفتن یک منصب ورزشی است.

این گمانه‌زنی‌ها هنوز با واکنشی از سوی شهردار روبه‌رو نشده اما انتصاب اخیر او با مخالفت چند تن از اعضای شورای شهر مشهد همراه بوده است.

مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در توئیتی نوشت: یادش بخیر جناب شهردار! قبل‌ترها پیش از انتصاب افراد، مشورتی با اعضای شورای شهر می‌کردید. حالا به نتیجه رسیدید که آن‌هم لازم نیست! خیلی سعی کردم به جز حوزه عمران و حمل‌ونقل اظهار نظر نکنم اما انتخاب‌های فرهنگی شما، برخلاف رأی مردم و جریان اصلاح‌طلبی است.

حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای شهر نیز این انتصاب احتمالی را به دور از منش اصلاح‌طلبی دانست و توئیت زد: مردم مشهد در انتخابات ۱۳۹۶ با ۲۶۰ هزار رأی به لیست امید، تغییر در شیوه مدیریت، رفاه، نشاط و حقوق شهروندی را خواهان شدند؛ در رأس روزنامه شهرآرا که سخنگوی سیاست شورا و شهرداری مشهد است، باید مدیری با سوابق روشن اصلاح طلبی قرار گیرد، تا وجه تمایز جریان اصلاحات با رقبا محفوظ بماند.

بتول گندمی دیگر عضو شورای شهر نیز در صفحه توئیتر خود با انتقاد از شهردار نوشت: گویا علیرغم انتقادات مطرح شده اخیر، حکم مدیرعامل جدید شهرآرا امضا شده. مانده‌ام این آقایان با یکه تازی‌ها و رفتارهای گعده‌ای‌شان، تا کجا می‌خواهند اعتبار جریان اصلاح‌طلبی را هزینه کنند! آقایان! شما اعتبارتان را از کجا گرفته‌اید که این چنین امید جوانان اصلاح‌طلب را ناامید می‌کنید؟

محمد حاجیان‌شهری عضو دیگر شورای شهر نیز در متنی بلندی از کلائی برای این انتصاب انتقاد کرد و در صفحه اینستاگرام خود متنی را با عنوان "آقای شهردار از شما انتظار نداشتیم" نوشت: آقای دکتر کلایی طبق ماده ۷۴ قانون تشکیلات شوراها شما در انتصاب مدیران شهرداری اختیار تام دارید و اعضای محترم شورا حق دخالت ندارند. اما از شهردار اصلاح‌طلب انتظار می‌رود که حداقل در موضوع انتخاب مدیران فرهنگی شهرداری و علی الخصوص مدیر عامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا، مدیر عامل محترم دارای سوابق روشن و شفاف اصلاح طلبی باشد.

بیشتر بخوانید:

حاجیان‌شهری افزود: آیا در مجموعه جریان اصلاح‌طلبی استان فردی با سابقه روشن اصلاح‌طلبی و تجربه رسانه‌ای برای این سمت وجود نداشت؟ البته در مورد این انتصاب حرف و حدیث‌هایی نیز وجود دارد که فعلاً قصد پرداختن به این موضوع را ندارم. اما از شهردار اصلاح طلب انتظار دیگری می‌رفت که برآورده نشد.

هادی فیاضی از چهره‌های شناخته شده مطبوعاتی کشور است که سابقه مدیر مسئولی روزنامه خبرورزشی پرتیراژترین روزنامه بخش خصوصی کشور و خبرورزشی آنلاین را در کارنامه دارد که عمده انتقادها به انتصاب او در گرایش‌های سیاسی او است که به دور از سیاست‌گذاری شورای اصلاح‌طلب مشهد مقدس در دوره پنجم است.

کد خبر 410534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.