راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای انجام معاینه فنی خودرو در مشهد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد از راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای انجام معاینه فنی خودرو خبرداد.

به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی در این خصوص اظهار کرد: پس از اعلام اجرای طرح L.E.Z کاهش انتشار منابع آلاینده هوا، مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو افزایش داشت، از این رو با توجه به مراجعه زیاد شهروندان و وجود صف‌های طولانی در راستای امکان برنامه‌ریزی برای زمان مراجعه به مراکز انجام معاینه فنی سامانه نوبت دهی اینترنتی به نشانی nobat eservice.mashhad.ir راه‌اندازی شده است.

وی افزود: بر این اساس شهروندان می‌توانند قبل از مراجعه به مراکز معاینه فنی وارد این سامانه شده و اقدام به گرفتن نوبت کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۱۳ دی ماه بیش از ۲۳۲ هزار و۳۱۱ خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش شده‌اند، اظهار کرد: از ابتدای سال به صورت میانگین روزانه ۸۵۰ خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش می‌شدند، اما این در حالی است که پس از اعلام اجرای طرح L.E.Z کاهش انتشار منابع آلاینده هوا و جریمه روزانه ۵۰ هزار تومانی خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر روزانه ۲۵۰۰ خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش می‌شوند.

کاظمی تصریح کرد: طبق آمار از ۱۴ دی ماه امسال که اجرای طرح LEZ کاهش انتشار منابع آلاینده هوا اطلاع رسانی شد تا ۲۵ بهمن ماه بیش از ۸۵ هزار خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی به ۵ مرکز انجام معاینه فنی خودرو مراجعه داشته‌اند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد تصریح کرد: در حال حاضر مراکز معاینه فنی خودرو همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۷.۵ تا ۲۰ اقدام به پذیرش خودرو می‌کنند و در کنار آن نیز هر روز یک یا دو مرکز معاینه فنی از ساعت ۸ تا ۲۳ به معاینه فنی تاکسی‌ها اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه مراجعه زیاد شهروندان به مراکز معاینه فنی خودرو طی این مدت نشان دهنده آن است که تعداد زیادی از مالکان خودرو به انجام معاینه فنی توجه‌ای نداشته‌اند، ادامه داد: در طول ۴۰ روز گذشته تعداد زیادی خودرو پذیرش شده‌اند که طی ۵-۱۰ سال گذشته معاینه فنی انجام نداده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر قانون فرسوده بودن خودروها بر اساس سال تولید در نظرگرفته نمی‌شود و به خودروهایی که از نظر فنی و آلایندگی هوا مشکلی نداشته باشند برگه معاینه فنی ارائه می‌شود.

کاظمی افزود: ابتدا قرار بود که طرح L.E.Z کاهش انتشار منابع آلاینده هوا از ۲۶ بهمن در مشهد اجرا شود که با توجه به درخواست شهروندان و هماهنگی با پلیس راهور اجرای طرح تا پایان سال به تعویق افتاده است.

کد خبر 410532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.