ابلاغ شیوه‌نامه جدید انتصاب مدیران شهرداری تهران

معاون شهردار تهران از ابلاغ شیوه‌نامه جدید انتصاب مدیران توسط شهردار تهران خبر داد و گفت: انتصاب مدیران شفاف شده و محدودیت‌هایی برای تصدی پست‌های مدیریتی به‌صورت سرپرستی تعریف شده است.

به گزارش ایمنا، حامد مظاهریان اصل شفافیت را از اصول خدشه‌ناپذیر و اساسی مدیریت شهری در دوره کنونی دانست و اظهار کرد: تحقق حکمروایی خوب و شایسته شهروندان تهرانی در گرو رعایت اصولی چون شفافیت و شایسته گزینی است که باید در تمام شئون مدیریت شهری از جمله به‌کارگیری مدیران شهری لحاظ شود.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، انتصاب مدیران یکی از فرایندهای غیرشفاف در حوزه معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران بوده است که بخشی از این شفاف نبودن‌ها به خلاء‌ها و ابهام‌های موجود در دستورالعمل جامع انتصابات باز می‌گردد.

مظاهریان، با اشاره به تکالیف شهرداری در طول برنامه سوم توسعه شهر تهران گفت: بر اساس مواد ۹ و ۱۱ برنامه سوم توسعه شهر تهران، شهرداری هم در حوزه جذب نخبگان و هم در حوزه تدوین شاخص‌های حکمروایی خوب شهری باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهد که یکی از گام‌های مهم در این حوزه، تغییر در انتصابات مدیران است.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ادامه داد: ازاین‌رو بازنگری و اصلاح و تکمیل دستورالعمل جامع انتصابات در دستور کار حوزه معاونت توسعه منابع انسانی قرار گرفت و پس از بحث و بررسی درباره راهکارها و پیشنهادهای اصلاحی در چندین جلسه کارشناسی، نسخه پیش‌نویس دستورالعمل جدید تدوین شد و در دستور کار کمیسیون انتصابات قرار گرفت.

معاون شهردار تهران، مدت‌دار شدن احکام انتصاب مدیران، ساماندهی دوره سرپرستی مدیران، ارتقا انتصاب جوانان و زنان و بازتعریف سطوح مدیریتی را از محورهای اصلی بازنگری دستورالعمل جدید برشمرد و افزود: بر اساس مدت‌دار شدن احکام انتصاب مدیران، دوره تصدی پست‌های مشمول دستورالعمل به مدت سه سال و در برخی پست‌ها ۲.۵ سال محدود شده و همچنین شرایط و محدودیت‌هایی برای تمدید دوره انتصاب تعریف شده است. تمدید دوره انتصاب بر اساس اخذ حد نصاب در ارزیابی عملکرد مدیران و در صورت عدم اخذ حد نصاب با تأیید مجدد از سوی کمیسیون انتصابات خواهد بود.

وی ساماندهی دوره سرپرستی را از جمله موارد تغییر یافته در دستورالعمل جدید عنوان کرد و اظهار کرد: به‌منظور رعایت مقررات بالادستی و نیز انتظام بخشیدن به دوره ایفای نقش افراد به‌عنوان سرپرست پست‌های مشمول دستورالعمل، شرایط و محدودیت‌هایی تعریف شده به گونه‌ای که طولانی شدن بیش از سه ماه دوره تصدی نیاز به اخذ مجوز داشته و حداکثر تا ۴ ماه (یک ماه اضافه) قابل تمدید خواهد بود.

مظاهریان گفت: شیوه‌نامه جدید عطف به ماسبق نشده اما در خصوص مدیرانی که از این پس منصوب می‌شوند، به‌صورت جدی مدنظر قرار خواهد گرفت.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به بازتعریف سطوح مدیریتی در این شیوه‌نامه، تصریح کرد: به‌منظور تطبیق و هماهنگی تعاریف رایج در شهرداری تهران با اسناد بالادستی و ادبیات موضوع در دولت، نام‌گذاری سطوح مدیریتی و سطح‌بندی پست‌های مدیریتی مورد بازبینی قرارگرفته و تغییراتی در پست‌های مشمول دستورالعمل انجام شد.

وی اظهار امیدواری کرد: ابلاغ و عملیاتی شدن دستورالعمل جدید انتصابات، به ارتقای شفافیت و شایسته گزینی در مدیریت شهری منجر شود.

منبع: مهر

کد خبر 410530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.