ساختار فرهنگی شهرداری اصفهان اصلاح می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان از اصلاح ساختار فرهنگی شهرداری در جریان بررسی بودجه سال ۹۹ خبر داد.

مهدی مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اصلاح ساختار فرهنگی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در نتیجه جلسات متعددی که با معاونان فرهنگی مناطق و معاون فرهنگی شهردار برگزار کردیم، نقایص تشکیلاتی در ساختار فرهنگی شهرداری را شناخته و تصمیم به اصلاح این ساختار در نتیجه تصویب بودجه گرفتیم.

وی افزود: با تصمیمی که چند سال پیش گرفته شد، در کنار ادغام سازمان ورزش با سازمان فرهنگی در شهرداری، معاون فرهنگی شهردار نیز همزمان ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را عهده‌دار شد و بدین صورت شأن معاون شهردار و مدیرعامل سازمان یکی شد و این امر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی چند سال اخیر شهرداری اثر سو ایجاد می‌کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در زمان بررسی بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان تاکید کردیم که این تداخل برطرف شده و معاون شهردار با حوزه ستادی بر امور فرهنگی شهر نظارت و سیاست‌گذاری کند و سازمان نیز به عهده فرد دیگری گذاشته شود تا امور اجرایی را به پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکید دیگر شورا هنگام بررسی بودجه سال ۹۹ بر این بود که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مطابق قانون ۸۴ شهرداری‌ها اداره شود؛ طبق این قانون استقلال و شخصیت حقوقی به سازمان بخشیده شده و بهره‌وری مجموعه ارتقا خواهد یافت.

مزروعی با اشاره به اینکه عدم تفکیک میان سازمان و معاونت فرهنگی تشتتی را در فعالیت‌های فرهنگی مناطق ایجاد کرده بود که با تغییر ساختار این فعالیت‌ها انسجام بیشتری پیدا خواهد کرد، ادامه داد: اکنون معاونان فرهنگی مناطق عموماً با سازمان در ارتباط هستند که باید به‌طور مؤثری زیرمجموعه معاون شهردار قرار گرفته و سیاست‌های خود را از این طریق اخذ کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی مناطق شهرداری، اضافه کرد: پیشتر مدیر منطقه و معاون فرهنگی برای اجرای برنامه‌های خود نیاز به تأیید معاون فرهنگی شهردار نداشتند و بودجه در اختیار مدیر منطقه بود و او تعیین می‌کرد که این بودجه فرهنگی در کدام بخش هزینه شود اما بودجه فرهنگی مناطق در سال ۹۹ با تأیید معاون فرهنگی شهردار هزینه می‌شود.

کد خبر 410523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.