محصولات گیاهی دانش‌بنیان صادر شد

بیوتکنولوژی کشاورزی، مجموعه‌ای از تکنیک‌های علمی در توسعه و پیشرفت گیاهان است؛ محققان بر پایه شناخت DNA، راه‌حل‌هایی را برای پیشرفت و توسعه در تولیدات کشاورزی ارائه دادند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توانایی در شناخت ژن‌های مؤثر بر محصولات خاص و نیز توانایی به کارگیری بسیار دقیق این چنین خصوصیات، زیست فناوری، توانایی اصلاح گران را در ایجاد محصولات و حیوانات خاص ارتقا می‌دهد. یک شرکت دانش‌بنیان با علم به محدودیت منابع آبی به سمت کشاورزی منطبق با این شرایط پیش رفته است.

امین یداللهی، عضو هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان "نهال گستر رویان" درباره فعالیت این شرکت توضیح داد: محصولات رویشی انواع درختان میوه مانند هلو، بادام، گلابی، به، سیب، شلیل، آلو، زردآلو و بسیاری دیگر در این مجموعه کشت می‌شود.

وی ادامه داد: در روش کشت بافت گیاهی، پایه‌های اصلاح شده در محیط آزمایشگاه از طریق جوانه انتهایی تکثیر می‌شود، به طوری‌که در این روش هر گیاه در مدت زمان سه ماه تا ۴۰ گیاه افزایش پیدا کند. این گیاهان خصوصیات گیاه اولیه را دارند؛ در عین حال بسیار سریع رشد می‌کنند و در برابر آفت و بیماری‌ها نیز مقاوم مقاوم هستند.

به گفته این فعال فناور، گیاهان عرضه شده توسط این شرکت بعد از دو یا سه سال با محصول باکیفیت به ثمر خواهند نشست. یداللهی به صادرات محصولات اشاره و بیان کرد: محصولات این شرکت به کشور آذربایجان صادر شده و در حال حاضر نیز با خریدارانی از کشور ازبکستان، مذاکراتی صورت گرفته است که امیدوار هستیم به زودی صادرات انجام شود.

این فعال فناور به بیان مشکلاتی که در پیش روی صادرکنندگان وجود دارد پرداخت و گفت: متاسفانه به دلیل قوانین سخت و دست و پا گیری که در کشور وجود دارد، روند صادرات بسیار به کندی پیش می‌رود و این موضوع بر روی خریداران خارجی تأثیر منفی می‌گذارد.

کد خبر 410503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.