جزئیات پیش‌پرداخت رزروی شدن طرح ترافیک تهران اعلام شد

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران با تشریح رزروی شدن طرح ترافیک تهران، گفت: هنگام رزرو مبلغ ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای معاینه فنی عادی و ۳۵ هزار و ۲۸۰ تومان برای معاینه فنی برتر از حساب شهروند کسر یا بلوکه می‌شود.

به گزارش ایمنا، عمار سعیدیان‌فر اظهار کرد: این مبلغ پس از تردد مالک خودرو در روز مورد نظر با توجه به زمان و ساعت تردد و تردد یک سر اوج یا غیر اوج یا دو سر غیر اوج، محاسبه و مبلغی به حساب شهروند برگردانده می‌شود.

وی ادامه داد: از خودروهای هیبریدی یا برقی برای ورود به محدوده طرح ترافیک مبلغ پنج هزار و ۴۰ تومان به عنوان مبلغ رزرو اخذ می‌شود.

سعیدیان‌فر تصریح کرد: اگر شهروندی برای ورود به طرح ترافیک رزرو کند و تا ساعت شش صبح آن روز رزرو را لغو نکند و وارد طرح ترافیک نشود، ۲۰ درصد از ۲۸ هزار تومان (عدد پایه) یعنی پنج هزار و ۶۰۰ تومان از حسابش کسر می‌شود.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران گفت: رزرو برای ورود به طرح ترافیک برای همه شهروندان اعم از ساکنین و غیر ساکنین طرح ترافیک الزامی است.

وی تاکید کرد: رزرو از ساعت ۱۲ روزهای چهارشنبه هفته قبل برای روزهای هفته بعدی آن امکان پذیر است.

سعیدیان‌فر خاطرنشان کرد: اگر شهروندی با خودروی خود به هر علتی بدون رزرو وارد طرح ترافیک شد در صورت خالی بودن ظرفیت رزرو آن روز (پر نشدن سقف تعداد خودرو طرح ترافیک) تا ساعت ۲۴ همان روز فرصت رزرو خواهد داشت.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران ادامه داد: اگر شهروندی بدون رزرو وارد محدوده طرح ترافیک شود، خودرو غیرمجاز محسوب شده و بدون توجه به زمان تردد، بیشترین میزان عوارض از وی دریافت می‌شود.

سعیدیان‌فر با بیان اینکه زمان اجرای طرح ترافیک سال ۹۹، از ابتدای فروردین‌ماه خواهد بود، گفت: طبق مصوبه شورای شهر و شورای ترافیک تهران، امکان رزرو ۴۰ هزار طرح ترافیک به صورت روزانه برای سال ۹۹ وجود دارد و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه "تهران من" در این زمینه اقدام کنند.

وی در مورد بیشترین و کمترین نرخ طرح ترافیک در پایتخت، اضافه کرد: در صورتی که شهروندان معاینه فنی برتر برای خودروهایشان داشته باشند کمترین مبلغ برابر با ۱۶ هزار و ۴۶۴ تومان از آن‌ها بابت ورود به طرح ترافیک اخذ می‌شود و بیشترین میزان نرخ طرح ترافیک در صورتی که شهروندان فاقد معاینه فنی برتر باشند ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران اظهار کرد: رانندگان دارای معاینه فنی برتر برای خودروها ۳۰ درصد تخفیف نسبت به رقم پایه طرح ترافیک خواهند داشت که این میزان تخفیف نسبت به سال ۹۸ حدود پنج درصد بیشتر شده و به عبارتی، تعرفه تردد در طرح ترافیک برای دارندگان معاینه فنی برتر ۱۳.۵ درصد و برای کسانی که معاینه فنی عادی دارند ۲۱ درصد در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 410489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.