ترس از کرونا همچنان طلا را صعودی نگه داشته است

در پی تشدید نگرانی‌ها درباره گسترش ویروس کرونا در چین قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش روبرو شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از اینوستینگ، قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی برای هفتمین هفته متوالی با افزایش همراه بوده که مهمترین عامل آن، تشدید نگرانی‌ها درباره ویروس کرونا در چین و تبعات اقتصادی و انسانی آن بوده است.

بر اساس این گزارش گرچه طلا توانست در پایان معاملات روز جمعه بار دیگر سطح حساس و روانی ۱۵۸۰ دلاری را بشکند ولی هنوز نااطمینانی زیادی برای خرید طلا یا دلار در بین سرمایه گذاران بین‌المللی وجود دارد.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۶.۲۹ دلار افزایش به بیش از ۱۵۸۲ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت با رشد یک درصدی روبرو شده است.

George Gero تحلیلگر ارشد مؤسسه RBC Wealth Management در نیویورک در این باره گفت: شاخص دلار آمریکا و اخبار مربوط به اوضاع سیاسی آمریکا، بازار سهام و تغییرات نرخ بهره به همراه اخبار ویروس کرونا موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا شده است. ولی نمی‌توان در چنین شرایطی تنها روی طلا به عنوان یک مکان مهم و مطمئن برای سرمایه گذاری حساب کرد چرا که سرمایه گذاران به دنبال خرید دلار نیز هستند.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر شش ارز معتبر بین‌المللی طی هفته‌ای که گذشت با رشد ۰.۴ درصدی روبرو شده است.

تعداد کل تلفات ناشی از ویروس کرونا در چین با ۱۰۰ نفر افزایش در روز جمعه به بیش از ۱۳۸۳ نفر رسیده است. تعداد مبتلایان به این ویروس نیز با ۵ هزار نفر افزایش به ۶۴ هزار نفر رسیده است. البته این رقم نسبت به افزایش ۱۵ هزار موردی روز پنجشنبه یک کاهش چشمگیر به شمار می‌رود.

منبع: سایت طلا

کد خبر 410476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.