خانه تکانی منطقه سه برای استقبال از بهار

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: خانه تکانی شهری شامل رنگ آمیزی جداول، نرده‌ها و آبنماها همچنین مرمت و شست وشوی جداول، معابر، تندیس‌ها و تمام المان‌های شهری توسط تیم خدمات شهری انجام می‌شود.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه‌های ترافیکی و عمرانی اظهار کرد: برای رفع ترافیک حاصل از تجمع اتوبوس‌ها در انتهای ضلع جنوبی خیابان مشتاق اول، احداث ایستگاه اتوبوس در ضلع جنوب غربی میدان بزرگمهر در دست اقدام است.

وی افزود: اجرای خط پرش اتوبوس باعث شده فاصله و مسافت پیاده روی مسافران استفاده کننده از خطوط BRT کاهش یابد، همچنین اجرای خط پرش چهارراه نورباران و میدان قدس رضایتمندی شهروندان را همراه داشته است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از تخصیص اعتبار هشت میلیارد ریالی برای ساخت و بازسازی سرویس‌های بهداشتی این منطقه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به افزایش میهمانان نوروزی، سرویس‌های بهداشتی پارک توحید خانه احداث و سرویس‌های بهداشتی محوطه پارک مشتاق اول و خیابان استانداری جنب پارکینگ فرشادی در دست مرمت و نوسازی است.

وی خاطر نشان کرد: متناسب‌سازی پیاده‌روهای خیابان‌های سروش، مشتاق و فردوسی با هزینه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

کارگر با بیان این مناسبسازی ایستگاه‌های اتوبوس سطح منطقه با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است، گفت: متناسب‌سازی جهت عبور و مرور معلولان در پارک حاشیه زاینده رود حدفاصل میدان انقلاب تا میدان بزرگمهر نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به هزینه شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی نوسازی گذر تاریخی میرعماد، افزود: ادامه عملیات کف سازی گذر میرعماد (ضلع شرقی میدان امام ره) به طول ۱۵۰ متر، در دستور کار قرار گرفت که خاکبرداری آن آغاز و با نوسازی تأسیسات شهری، زیرسازی و بلوک فرش آن انجام خواهد شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: پروژه زیرسازی و بلوک فرش گذر تاریخی و گردشگری دردشت حدفاصل بازار دردشت تا مسجد جامع نیز تا پایان سال‌جاری تکمیل می‌شود.

وی با تاکید بر این که برگزاری برنامه‌های فرهنگی فقط خاص میهمانان نوروزی نیست، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های فرهنگی چون جشنواره سمنوپزان، اجرای نمایش‌های خیابانی خانه تکانی و نوروز خوانی در بازار بزرگ اصفهان و زیارت اهل قبور در تخت فولاد برای شهروندان در نظر گرفته شده و برای شرکت در آن‌ها ثبت نام می‌شود.

کارگر تصریح کرد: در هفته درختکاری که ۱۵ الی ۲۱ اسفند ماه است، طبق سنوات قبل برای حفظ و حراست از درختان مدارس، آموزش و فرهنگ سازی برای کودکان اجرا می‌شود، همچنین در محوطه آسایشگاه جانبازان و دانشگاه هنر به مناسبت یادبود شهدای پرواز اکراین درختکاری خواهد شد؛ همچنین ۲۱ اسفند روز بزرگداشت نظامی گنجوی در آرامگاه صغیراصفهانی مراسم شعرخوانی با موضوع نوروز (نوروز خوانی) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به روز احسان و نیکوکاری، گفت: ویژه‌برنامه گلریزان با گردهمایی خیران و نیازمندان در زورخانه مولاعلی (ع) برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به اساسی‌ترین خانه تکانی سطح این منطقه توسط خدمات شهری، اظهار کرد: بر اساس پیرایش شهری در خیابان چهارباغ خواجو تابلوهای فرسوده جمع آوری می‌شود همچنین تابلوها و زوائد کسبه در سطح منطقه نیز توسط مالکان جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: طبق رسوم خانه تکانی شهری رنگ آمیزی جداول، نرده‌ها و آبنماها همچنین مرمت و شست وشوی جداول، معابر، تندیس‌ها و تمام المان‌های شهری توسط تیم خدمات شهری انجام می‌شود.

کارگر تصریح کرد: پس از اصلاح باغچه‌های میدان امام علی (ع) خاکریزی و گلکاری خواهد شد و در سطح منطقه هرس‌کاری، کوددهی، گلکاری همچنین گلکاری فلاورباکس‌هایی به سبک گره چینی سنتی و تزئیناتی سفره هفت سین اجرا خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به اجرای عملیات عمرانی گذرمیانی چهارباغ عباسی علاوه بر گل‌کاری و کاشت درخت، مبلمان تلفیق سنگ و چوب بسیار زیبا و در خور این گذر گردشگری نصب خواهد شد.

کد خبر 410473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.