پیگیر حضور زنان اصفهانی در استادیوم‌های فوتبال هستم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصفهان از جمله کلانشهر هایی است که با وجود استادیوم نقش جهان ظرفیت حضور زنان در ورزشگاه را دارد. پیگیر حضور زنان اصفهانی در استادیوم‌های فوتبال هستم.

ناهید تاج‌الدین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون حضور زنان در ورزشگاه‌ها اظهار کرد: فراکسیون زنان مدت‌ها است سعی کرده از طریق مراوداتی که با معاونت زنان ریاست جمهوری داشته، مسئله حضور زنان در ورزشگاه را پیش ببرد. هر یک از زنان فراکسیون امید، سفیران حضور زنان در ورزشگاه هستند که با جامعه مدنی، مراجع عظام و بخش‌هایی از حاکمیت گفت و گو می‌کنند.

وی افزود: در بازی ایران - کامبوج در ورزشگاه حضور داشتم و می‌گویم نه تنها حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مشکلی را ایجاد نمی‌کند، بلکه بسیاری از شرایط خاص و ناهنجاری‌ها های موجود در ورزشگاه‌ها را از بین می‌برد. اصفهان نیز از جمله کلانشهر هایی است که با وجود استادیوم نقش جهان ظرفیت حضور زنان در ورزشگاه را دارد. پیگیر حضور زنان اصفهانی در استادیوم‌های فوتبال هستم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته حواسمان هست که حضور زنان در ورزشگاه را به شیشه عمر کنش‌های زنان تبدیل نکنیم، زیرا ذهن‌ها را در مورد زنان شرطی می‌کند. کارهای مثبتی که تا امروز فراکسیون زنان در مجلس دهم انجام داده کم نبوده است.

تاج‌الدین ادامه داد: خوشبختانه در اصفهان، به خصوص در این سال‌ها، شاهد افزایش مشارکت زنان بوده‌ایم؛ ۴۰ درصد از شاغلان دستگاه‌های دولتی، ۵۱ درصد از فارغ‌التحصیلان و ۵۲ درصد از دانشجویان دکتری در اصفهان از بانوان هستند. امروز اگرچه زنان اصفهانی سهم بسیار پررنگی در فعالیت‌های مدنی و اجتماعی دارند، اما با مشکلاتی همچون اشتغال فارغ‌التحصیلان زن مواجه هستیم؛ ضمن آنکه بر اساس یافته‌های گزارش حقوق و دستمزد سال ۹۵، زنان در سطوح مدیریت عالی سهمی ۱۹ درصدی دارند که باید این سهم برابر برنامه ششم توسعه به ۳۰ درصد برسد. چه در فراکسیون زنان و چه به صورت شخصی مکرراً پیگیر تحقق این سهم بوده‌ایم.

کد خبر 410457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.