سهم صنایع‌ معدنی در تولید ناخالص ملی ۲۰ درصد است

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو گفت: هم اکنون بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی بیش از ۲۰ درصد سهم دارد همچنین حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ثبات ارزی کشور در این حوزه رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خداداد غریب‌پور با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

"در نشست بررسی پروژه تدوین استراتژی ایمیدرو مطرح کردم:

ایمیدرو در استراتژی جدید خود، نقش تسهیلگری و هدایت‌گری در کنار بخش خصوصی خواهد داشت.

نگاهمان در ایمیدرو، ملی بوده و هدف این است تا اکتشاف، آموزش، پژوهش، فناوری و زیربناها را توسعه دهیم.

تا پایان سال ۳.۵ میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح می‌شود، طرح‌ها در شرایطی به بهره برداری می‌رسد که کشور تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارد. از جمله طرح‌های افتتاح شده و قابل افتتاح تا پایان امسال، آلومینیوم جنوب، آلومینای جاجرم، گندله سازی توسعه فراگیر سناباد (فولاد خوزستان)، اسلکه شماره ۵ بندر پارسیان و … است.

فولاد و مس تحریم شد اما صادرات این محصولات افزایش یافت. الکترود گرافیتی با تحریم مواجه شد، واردات این محصول را افزایش دادیم و طرح احداث کارخانه آن نیز تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

از جمله تأکیدات ما در تدوین استراتژی، لحاظ شدن همکاری‌های بین بخشی و هم آفرینی با سایر نهادها نظیر دانشگاه‌ها، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، سازمان محیط زیست، سازمان انرژی اتمی، انجمن‌ها و تشکل‌ها و غیره است.

هم اکنون بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی بیش از ۲۰ درصد سهم دارد و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ثبات ارزی کشور در این حوزه رقم می‌خورد. "

کد خبر 410452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.