پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان ۹۰ درصد پیشرفت داشته است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه پیشرفت پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان به ۹۰ درصد رسیده است امیدواریم در نیمه نخست سال آینده این پروژه ملی افتتاح شود؛ پروژه‌ای که مسلماً در رشد اقتصادی استان اصفهان موثر خواهد بود.

علی یارمحمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه بزرگ نمایشگاه بین‌المللی اصفهان از ۱۷ سال پیش برنامه‌ریزی شده اما متأسفانه به دلایل مختلف از جمله وجود بدهی‌های بسیار سنگین متوقف شده بود. در حال حاضر ۱۴۵ قرارداد با پیمانکاران مختلف منعقد و پیشرفت پروژه نیز به ۹۰ درصد رسیده است؛ امیدواریم در شش ماهه نخست سال آینده، این پروژه ملی افتتاح شده و بتواند به رونق اقتصادی کشور کمک کند.

وی افزود: محل فعلی برگزاری نمایشگاه‌ها از استانداردهای لازم برای برگزاری نمایشگاه برخوردار نیست اما تدبیر همین استانداردها در محل جدید اندیشیده شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی در روند ساخت نمایشگاه بین‌المللی وجود ندارد و تمام پیمانکاران در حال فعالیت هستند، البته متأسفانه برخی از قطعات که بالاجبار از خارج کشور وارد می‌شود می‌تواند تأخیر موقتی را در زمان افتتاح پروژه به وجود بیاورد.

یارمحمدیان ادامه داد: وجود نمایشگاه یک زیرساخت مناسب برای رونق اقتصادی استان محسوب می‌شود اما میزان این رونق به بخش خصوصی بستگی دارد. آنچه مسلم است اینکه وجود چنین نمایشگاهی قطعاً در رشد اقتصادی استان تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: در صنعت نمایشگاهی دنیا برنامه‌ریزی‌های متعددی به منظور آمادگی بیشتر مشارکت کنندگان برای سال‌های آینده انجام می‌شود؛ باید به یاد داشته باشیم که موفق‌ترین نمایشگاه‌ها، آن‌هایی هستند که حداقل یکسال برای برگزاری آنها برنامه‌ریزی شده باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اضافه کرد: به همین منظور معمولاً در کشورهای توسعه یافته از تقویم‌های پنج یا ۱۰ ساله برای نمایشگاه‌ها بهره می‌گیرند اما متأسفانه این موضوع در ایران وجود ندارد. به همین دلیل در نمایشگاه اصفهان تقویمی پنج ساله تهیه شد تا مشارکت کنندگان داخلی و خارجی بتوانند برنامه‌ریزی بهتری برای حضور خود انجام دهند.

یارمحمدیان اظهار کرد: در تقویم پنج ساله تهیه شده، حدود ۳۰ نمایشگاه تخصصی گنجانده شده است. باید توجه داشت که متغیرهای زیادی مانند ماه‌های محرم، صفر، رمضان، تعطیلی‌های کشورهای اروپایی و چین در متقاعد کردن شرکت‌کنندگان خارجی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان اثرگذار است به همین دلیل این تقویم با توجه به چنین مواردی تهیه شده و به منظور جلوگیری از هم‌پوشانی و تداخل‌های احتمالی، به دیگر نمایشگاه‌های کشور نیز اطلاع رسانی شد.

وی افزود: لازم به ذکر است با وجود تعیین زمان برگزاری این ۳۰ نمایشگاه تخصصی مانند نمایشگاه تخصصی سنگ، قرارداد بلندمدتی با مجریان منعقد نشده و بنابراین این مجریان می‌توانند در سال‌های مختلف، متفاوت باشند. همچنین مجریان دیگر نیز در سایر زمان‌های موجود می‌توانند با برگزاری نمایشگاه دلخواه، از ظرفیت موجود بهره بگیرند.

کد خبر 410449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.