۱۳۰۰ میلیارد تومان برای خط دو متروی تبریز هزینه شده است

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فاز یک خط دو متروی تبریز بیش از ۳۰ درصد پیشرفت داشته که امیدواریم تا دو سال آینده عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و به بهره‌برداری برسد.

سونیا اندیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تکمیل خط یک متروی کلانشهر تبریز، اظهار کرد: چند سال پیش برای بهره‌برداری از هر کیلومتر خط مترو نهایتاً ۱۶۰ میلیارد تومان نیاز بود اما اکنون برای تأمین تجهیزات و هزینه‌های اضافه شده در حوزه توسعه مترو، اعتبار مورد نیاز به ۶۵۰ میلیارد تومان برای خر کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شرایط تحریم و رکود اقتصادی پیشرفت پروژه‌های شهری را با مشکل مواجه کرده است، افزود: با تلاش‌ها و همکاری‌های انجام شده فاز سه خط یک متروی تبریز با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه تاکنون برای اجرای خط دو مترو یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و سال آینده نیز این بودجه اضافه خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به نقش مترو در کاهش مصرف سوخت و ترافیک در کلانشهرها، امیدواریم دولت نیز به یاری مدیریت شهری در این شهرها آمده و بتوانیم از بودجه‌های ملی برای توسعه حمل‌ونقل پاک استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حفاری تونل فاز یک خط دو مترو همچنان ادامه دارد و در مجموع این بخش از متروی تبریز بیش از ۳۰ درصد پیشرفت داشته که امیدواریم تا دو سال آینده عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 410444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.