همکاری مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان، شرط عبور از بحران

شهردار تبریز گفت: حجم بارش اخیر برف کم‌سابقه بود و برای عبور از بحران همکاری مردم و دستگاه‌های خدمات‌رسان ضروری است.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین‌باهر اظهار کرد: در روزهای اخیر حجم بارش برف و برودت هوا در حدود ۲۰ سال گذشته بی سابقه بود و حتی در شرق تبریز ارتفاع برف به ۳۰ الی ۴۰ سانتی متر می‌رسید و برودت هوا موجب می‌شود که بازگشایی معابر با مشکل مواجه شود.

وی ادامه داد: نمک‌پاشی که شهرداری‌ها انجام می‌دهند، می‌دانیم که در دمای زیر ۹ درجه جوابگو نیست و به همین خاطر برای بازگشایی معابر قطعاً به همیاری مردم نیازمندیم.

شهردار تبریز درباره محلول‌پاشی در سطح معابر شهر نیز تأکید کرد: محلول ترکیبی از نمک و دیگر مواد است که در دمای منفی ۹ درجه کارایی ندارد.

شهین‌باهر افزود: باید قبول کنیم که در روزهای اخیر بحران اتفاق افتاده است و مردم و دیگر نهادها باید به کمک شهرداری بشتابند؛ همانطور که در دیگر بحران‌ها همه مردم و ادارات ورود می‌کنند، در این موضوع نیز بایستی شاید همیاری و همکاری نهادهای مختلف باشیم.

وی اولویت شهرداری در برف‌روبی را مسیرهای اصلی دانست و اضافه کرد: اولویت ما در وهله نخست، مسیرهای اصلی و سپس مسیرهای فرعی است و در ادامه تعدادی از کوچه‌های اصلی را مورد توجه قرار می‌دهیم، اما تمامی دستگاه‌ها و امکاناتی که شهرداری دارد، جوابگو نیست.

شهردار تبریز با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ کارگر و پاکبان سه روز به صورت شبانه روز فعالیت کردند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم مردم نیز همکاری کنند و هم اکنون شاهد هستیم که شهروندان نیز در برف روبی کمک حال شهرداری هستند.

شهین باهر با اشاره به فعالیت تاکسی در روزهای برفی افزود: در بحث حمل نقل، رفت و آمد تاکسی‌ها سخت شده است و به تاکسیرانی ابلاغ کردیم تا کم کاری رخ ندهد و بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی اظهار کرد: همانطور که هواشناسی پیش بینی کرده است در چند روز آینده بارش‌های مشابهی خواهیم داشت و من از مردم و دیگر نهادها می‌خواهم پای کار آمده و کمک کنند. البته اگر نقصی هم در کارمان بوده باشد، از تمام شهروندان عذرخواهی می‌کنم.

کد خبر 410439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.