توسعه زیرساخت‌ها برای رسیدن به توسعه اقتصادی شهرها

قائم مقام شهردار ارومیه گفت: هدف و رسالت اصلی مدیریت شهری ارومیه ارتقای کیفیت زندگی شهری است.

به گزارش ایمنا، غلامرضا عدل دوست امروز _شنبه ۲۶ بهمن ماه _ با حضور در برنامه زنده رادیویی «شهریمیز» با بیان اینکه هدف و رسالت اصلی مدیریت شهری، ارتقای کیفیت زندگی شهری است، اظهار کرد: بر این اساس باید شهرهایی ایجاد شود که زیست‌پذیر باشد؛ در این شهرها نیز نیاز به شهروندان مشارکت پذیر است و لازمه زیست پذیری، توسعه شهرها است.

وی لازمه رسیدن به توسعه شهرها را مشارکت شهروندان عنوان کرد و گفت: اداره شهرها بدون مشارکت شهروندان امکان پذیر نیست و این مشارکت‌ها انواعی چون مشارکت اقتصادی، پرداخت عوارض شهری، مشارکت فرهنگی، مشارکت اجتماعی و مشارکت سیاسی دارد.

عدل دوست با اشاره به توسعه پایدار شهرها، تصریح کرد: رسیدن به توسعه پایدار نه تنها نیازهای امروز را تحقق می‌بخشد بلکه نیازهای نسل‌های آینده را نیز برآورده می‌کند.

قائم مقام شهردار ارومیه ادامه داد: برای رسیدن به ارتقا کیفیت زندگی شهری، نیازمند یک سری برنامه‌ریزی‌ها هستیم؛ برای این منظور نیز نیاز به تدوین قوانین و یک سری دستور العمل‌ها و ضوابط برای رسیدن به برنامه‌هایی همچون درآمدهای پایدار هستیم.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه اقتصادی شهرها نیز باید زیر ساخت‌های این توسعه چون زیر ساخت‌های اجتماعی، حقوقی و سیاسی فراهم شود.

عدل دوست خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار و پیشرفته نیازمند برنامه‌ریزی و تدوین قوانین کارآمد و در رأس آن‌ها نیازمند نمایندگان مجلس متخصص، متعهد و کارآمد است.

قائم مقام شهردار ارومیه با اشاره به برخی طرح‌ها از جمله قانون جامع مدیریت شهری و لایحه ارزش افزوده در مجلس، افزود: تحقق این طرح‌ها نیازمند بررسی‌های نمایندگان در مجلس است و نمایندگان باید برای آن نظر بدهند که این نظرات برای توسعه مدیریت شهری و توسعه شهرها کمک شایانی می‌کند.

وی گفت: تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی که انتخاب می‌شوند حتماً پیگیر موضوعات مربوط به مدیریت شهری جهت توسعه شهری و آسایش و رفاه شهروندی باشند.

عدل دوست با اشاره به فرا رسیدن انتخابات مجلس یازدهم، اظهار کرد: انتخابات حق مردم و مشارکت و حضور در آن نیز حق شهروندی است و انتخابات یک تکلیف هم برای انتخاب کننده و انتخاب شونده است و از مردم درخواست می‌شود که در انتخابات مجلس یازدهم در روز دوم اسفند ماه حضور پرشور پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

کد خبر 410433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.