شورا جای قهر کردن و پتوپیچ شدن است

حاشیه‌های شورای تهران و اختلاف نظر شورای رشت، گرگان و مشهد با شهرداران خود مهم‌ترین عناوین بسته خبری این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر تهران در آخرین جلسات سال ۹۸ خود همچنان درگیر حواشی است؛ در صحن علنی این هفته و هنگام بررسی لایحه تغییر نام خیابان‌های و اماکن پایتخت، بهاره آروین به نحوه تصویب نامگذاری‌ها اعتراض کرده و معتقد بود باید مشابه پرونده باغات نامگذاری معابر و خیابان‌ها نیز به صورت تک تک برگزار شود.

این اظهار نظر واکنش حجت نظری را درپی داشت و او گفت: باید رویه‌ها واحد باشد، چرا برخوردهای نامناسب دارید؟

آروین این تذکر را توهین به خود دانست و گفت: در صحن شورا به من توهین شده است. برخوردها ناشایست است. من استعفا می‌دهم، هر کسی آستانه تحملش بالاست در جایگاه هیأت رئیسه بنشیند.

آروین میز هیأت رئیسه را ترک و قهر کرد و از آنجایی که در صورت خروج او از صحن شورا، جلسه از رسمیت خارج می‌شد، صدراعظم نوری ، ناهید خداکرمی و زهرا نژادبهرام از خروج او امتناع کردند و پس از درخواست‌های فراوان آروین نه در صندلی هیأت رئیسه بلکه به ردیف اول شورای شهر بازگشت و نشست.

آروین پس از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی نیز قصد استعفا از شورا را داشت که اعضا او را از این اقدام منصرف کردند.

در همان روز و بیرون از صحن شورا، خوابیدن و پتوپیچ بودن دو نفر از پیمانکاران بخش خصوصی شهرداری تهران جلوی در شورای شهر و بازتاب آن در رسانه‌ها نیز حاشیه‌ساز شد. این دو نفر می‌گفتند برای احقاق حق و دریافت مطالبه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی خود چند شب است در آن مکان می‌خوابند.

سخنگوی شورای شهر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و معتقد است آنان برای ادعای خود سندی ندارد. علی اعطا در صفحه توئیتر خود نوشت: هربارکه آمده‌اند با آنها گفتگو کردیم. نماینده‌شان را به دفتر دعوت کردم. مستندات مطالبات خواستم، ندادند. بابت ارقامی که شفاهاً مدعی شدند از شهرداری پیگیر شدم، تأیید نکردند. حالا مجدداً آمده‌اند؛ همکاران مستندات مطالبات را خواستند، نداشتند یا ندادند. شما چه فکر می‌کنید؟ پیشنهاد متفاوتی دارید؟

مشهد؛ شهردار پیشرفت را در تهران می‌بیند

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد با حضور در ساختمان فدراسیون فوتبال، برای نامزدی ریاست این فدراسیون ثبت‌نام کرد؛ ثبت‌نامی که با واکنش‌های تند اعضای شورا مواجه شد.

فارغ از آنکه رئیس شورا از بی اطلاعی اعضا از این ثبت‌نام خبر داده و حرف از استیضاح شهردار نیز به میان آمده، محمد حاجیان‌شهری عضو شورای شهر در واکنش به این اقدام شهردار آن را قابل حدس زدن دانست و دلیل چرایی رأی ندادن به کلائی موقع شهردار شدنش را یادآور شد.

او گفته از جمله دلایلی که به عنوان عضو شورای شهر مشهد مقدس، به کلایی رأی اعتماد نداده، نامه سر گشاده‌اش به امیر شهلا دیگر عضو شورا بوده است. او می‌گوید: مشخص است که شهردار مشهد با توجه به دلایلی که در این نامه آورده از ابتدا دل در گرو خدمت به مردم مشهد نداشته و به دنبال استفاده از این موقعیت به عنوان سکوی پرش بوده‌است.

کلائی در این نامه نوشته بود: کار در مشهد ریسک آبرویی دارد، حقوق شهردارمشهد، نصف حقوقش و با کار در شهرداری نمی‌تواند به خانواده‌اش برسد. تازه در تهران جا افتاده و مسیر پیشرفت در تهران هموارتر از مشهد است.

گرگان؛ حاشیه‌های کلنگ‌زنی یک شهربازی

مراسم کلنگ‌زنی شهربازی بزرگ گرگان درحالی هفته گذشته انجام که حاشیه آن در هفته جاری ادامه داشت؛ سخنگوی شورای شهر گرگان معتقد است این پروژه مصوبه شورای شهر و شورای عالی سرمایه گذاری را ندارد و یک روز قبل از مراسم، این کلنگ‌زنی به اطلاع شورای شهر رسیده و بعضی از اعضا از جزئیات اجرا و مسائل کارشناسی آن بی اطلاع هستند.

حسین ربیعی توضیح داد که از طرف شهرداری گفته شده ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه توسط شهرداری و ۲۵۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تأمین خواهد شد

شهردار گرگان در پاسخ این انتقاد سخنان تندی را علیه ربیعی در صحن شورا انجام داد و گفت: متأسفانه آقای ربیعی فراموش کرده سال گذشته همین طرح با ۲۵۰ میلیارد تومان به فراخوان سرمایه‌گذاری گذاشته شد و خود او هم امضا کرد. چطور می‌گوید این طرح را ندیده و از شهربازی خبر نداشته است؟ متأسفم که همه چیزهای شیرین را می‌خواهیم تلخش کنیم و نمی‌فهمم برای چه این کارها انجام می‌شود.

عبدالرضا دادبود در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص این موضوع که کلنگ‌زنی این پروژه مصوبه قانونی ندارد اظهار کرد: متأسفانه برخی از اعضای شورای شهر گرگان بر اساس اطلاعات غلط نظر می‌دهند و حتی آنقدر زحمت نمی‌کشند قبل از اینکه اظهار نظر کنند برای کسب اطلاعات درست پرس و جو کنند. نمی‌توان با شعار کار را پیش برد و شعار دادن را من هم بلدم، باید وسط میدان باشید تا کار پیش برود اگر هم نمی‌خواهید کار پیش برود یک مسئله دیگری است و آن دیگر خودتان می‌دانید و خدای خودتان.

اعضای علی‌البدل شورا می‌توانند نامزد مجلس شوند

وضعیت اعضای علی‌البدل شورای شهر طبق نظر جدید اعضای شورای نگهبان مشخص شده و می‌توانند کاندیدای مجلس شوند، بنابراین نیازی به استعفا آنها نیست.

افرادی که تنها به این دلیل در طی بررسی‌های گذشته نامزدهای انتخاباتی رد صلاحیت شده بودند، مجدداً صلاحیت آنها مورد بررسی قرار گرفته و چنانچه صرفاً به همین دلیل رد صلاحیت شده باشند مورد تأیید قرار می‌گیرند.

این موضوع درپی ارسال نامه جمعی از نمایندگان مجلس به دبیر شورای نگهبان به تأیید رسید. آن‌ها خواستار تأیید صلاحیت آن دسته از اعضای علی‌البدل شورای شهر شدند که در جریان کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم، رد صلاحیت شده‌اند.

رشت؛ شهردار پاسخگوی عملکرد ناموفق خود باشد

بارش برف که از شامگاه یکشنبه هفته جاری در مناطق مختلف گیلان آغاز و تا عصر سه‌شنبه ادامه داشت در مرکز استان گیلان به ۵۰ سانتی‌متر نیز رسید و موجب قطعی آب و برق و مسدود شدن معابر شهری شد.

اخلال در عبور و مرور سایر مشکلاتی که برف برای رشتی‌ها به‌وجود آورد سبب انتقاد شدید رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت شد که گفت: باید عملکرد دستگاه‌های مختلف در بازگشایی و بازنگهداری خیابان‌های رشت شفاف‌سازی شده و عملکرد شهردار نیز با توجه به این موضوع با تأمل و تعمق بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

فاطمه شیرزاد ادامه داد: مسئولان در مقابل بارش برف و خدمات‌رسانی ناتوان بودند، از طرفی کمبود امکانات و تجهیزات و سو مدیریت موجب شد که مردم مشکلات برف را بیشتر احساس کنند. شهردار رشت به عنوان مدیر ارشد شهری در این کلانشهر باید پاسخگوی عملکرد ناموفق خود در خدمات رسانی به مردم در برف اخیر باشد.

شهردار رشت اما در واکنش به انتقاداتی که از عملکرد وی انجام شد، گفت: منتقدان به جای تلاش برای حل مشکل مردم در شرایطی انتقاد می‌کردند که خود در حال سلفی گرفتن در برف بودند.

کوتاه از شورا:

با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و رئیس کل دادگستری خوزستان در یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز، توافق‌نامه اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی و آبگرفتگی نقاط فوق بحرانی اهواز امضا شد.

محمدرضا طالقانی، پیشکسوت کشتی در مراسم رونمایی از تندیس جهان پهلوان تختی: اگر برخی از اعضای شورای شهر در این مراسم حضور نداشتند، اشکالی ندارد هرجا که مردم باشند آنجا گرم است و کمبود و خلأیی حس نخواهد شد. مردم پای کار نظام هستند حتی اگر شما نیایید.

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران: میزان تخلفات ذکر شده از مدیریت شهری سابق تهران در نامه محرمانه ارسالی شورای شهر به شورای نگهبان بیشتر از تخلفات پرونده املاک نجومی است. نامه‌ای که از طرف شورای شهر به شورای نگهبان ارسال شده، براساس مستندات سازمان بازرسی کل کشور است و وظیفه شورای نگهبان است که مستندات را مورد بررسی و راستی آزمایی قرار دهد.

الهه جورابی، عضو شورای شهر یزد: از مخالفین طرح جشنواره عروسکی در یزد بودم و تا زمانی که این طرح در صحن شورای شهر ارائه شد از آن بی خبر؛ وقتی هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی آن مطرح شد نیز مخالفت کردم؛ این طرح ابتدا در کمیسیون فرهنگی شورای شهر مطرح شده بود و با مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تصویب شده بود و تنها کاری که توانستیم انجام دهیم این بود که ۵۰۰ میلیون تومان آن را به صورت مشارکتی با سایر ارگان‌ها و بخش‌ها پرداخت شود.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران: بنا نیست بازار روزهای جمعه در پاساژ پروانه برای همیشه تعطیل شود. چیزی که من مطلع شدم بناست این افراد برای مدتی به محل دیگری منتقل شوند و در این مدت فضای پاساژ مقاوم‌سازی شود و احتمالاً یکسری اقدامات ساختمانی آنجا انجام شود. بعد از اینکه عملیات مقاوم‌سازی به پایان برسد مجدداً شاهد فعالیت روزهای جمعه این افراد در پاساژ خواهیم بود.

کد خبر 410431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.