کرونا چه تاثیری بر تولید گوشی‌ های هواوی داشت؟

شیوع ویروس کرونا از ابتدای ماه ژانویه باعث مرگ بیش از هزار نفر در چین شده و تولیدات شرکت‌های بزرگ به ویژه هواوی را به نوعی فلج کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این کارشناسان و تحلیلگران فعال در زمینه تکنولوژی اعلام کردند شیوع ویروس کرونا در چین می‌تواند اقتصاد این کشور را که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین قطب‌های تجارت، صنعت و اقتصاد جهان است، مختل کند. همانطور که پیش بینی شده بود، این ویروس تا به امروز بسیاری از کارخانه‌های بزرگ و فعال چین را تعطیل کرده است. محققان برآورد کرده‌اند که شیوع کرونا تا ماه مارس طول خواهد کشید و پس از این مدت نیز تقریباً دو ماه زمان می‌برد تا فعالیت‌های اقتصادی و تجاری کشور چین به حالت طبیعی خود بازگردد.

بدون شک هواوی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی، مخابراتی و تولید کننده گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و سهم بسیار قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است. کارشناسان و تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی "کانترپوینت" تخمین زده‌اند شیوع ویروس کرونا می‌تواند جایگاه شرکت هواوی را از لحاظ میزان فروش گوشی‌های هوشمند به خطر بیاندازد؛ بدین ترتیب، این شرکت بیشترین ضرر مالی و عواقب منفی دیگر را متحمل خواهد شد.

از آنجایی که تعداد زیادی از کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ و فعال موجود در چین تعطیل شده‌اند، تولید و فروش بسیاری از محصولات مانند گوشی هوشمند، خودرو و دستگاه‌های الکترونیکی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. اخیراً یکی دیگر از تولیدکنندگان گوشی هوشمند به نام شیائومی از همه شرکت‌های فعال در این زمینه درخواست کرده است که فعالیت خود را دوباره آغاز کنند و از فلج شدن اقتصاد این کشور جلوگیری کنند.

کد خبر 410428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.