هدف شب‌های فرهنگی، تشکیل زنجیره ارزش در تمام کشور است

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با ایجاد شبکه‌های ارتباطی و گسترش شب‌های فرهنگی هم می‌توان شاهد توسعه فرهنگی و معرفی هنرمندان شهرهای کمتر توسعه‌یافته بود هم در کنار آن از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرها بهره‌مند شد.

نصیر ملت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش پررنگ فرهنگ در توسعه پایدار شهری اظهار کرد: انسان‌ها شهرها را می‌سازند و در مقابل شهرها نیز بسان موجودات زنده‌ای هستند که شهروندان را می‌سازند، بنابراین نگاه انسان به چگونگی توسعه شهرها می‌تواند فرهنگ منحصر بفردی را شکل دهد که رفتارها و عادت‌ها را سمت و سو می‌بخشد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار با برقراری موازنه بین انسان، فضای شهری و محیط طبیعی اتفاق می‌افتد، افزود: شایسته است از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه فرهنگی در اقلیم‌های مختلف کشور استفاده کرده و شبکه ارتباطی و فضایی گفت‌وگومحور و تبادلی را ایجاد کنیم که بیشترین تأثیر را بر رشد شهروندان می‌گذارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه برقراری ارتباط میان فرهنگ‌ها زنجیره ارزشی را برای ایجاد روح سیال و پویا در درون شهرها ایجاد می‌کند، تصریح کرد: با توجه به فضای نامناسب فرهنگی که اکنون در آن قرار گرفته‌ایم، به بازتعریفی در حوزه فرهنگ و هویت خود نیازمندیم که تبادلات فرهنگی می‌تواند زمینه این امر را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مناطق کمتر توسعه یافته کشور جدا از محرومیت‌های اقتصادی، از چنان ظرفیت‌های فرهنگی برخوردار هستند که شناخت آن در قالب شب‌های فرهنگی می‌تواند برای شهرهای دیگر دستاوردهای ارزشمندی به همراه داشته باشد.

ملت با اشاره به اینکه غنای فرهنگی در مناطق مختلف کشور زمانی به نتیجه مطلوب منتهی می‌شود که در کنار هم چیده شده و پازل فرهنگی این سرزمین را تشکیل دهد، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد با ایجاد شبکه‌های ارتباطی و گسترش شب‌های فرهنگی هم شاهد توسعه فرهنگی و معرفی هنرمندان شهرهای کمتر توسعه‌یافته باشیم هم در کنار آن از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرها بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه هنر باید در مسیر توسعه قرار گیرد، افزود: لازم است از ظرفیت‌ها و میراث ملموس و ناملموس نقاط مختلف کشور بهره برده و با اطلاع‌رسانی مناسب آن را به ابزاری برای توسعه گردشگری تبدیل کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتخاب تبریز به عنوان نخستین شهر میزبان شب‌های فرهنگی اصفهان از آن جهت هوشمندانه بود که این دو شهر قرابت‌های فرهنگی، اشتراکات هنری و همپایی‌های تاریخی بسیاری در توسعه یکدیگر داشته‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از تجربه اول در برگزاری شب‌های فرهنگی اصفهان، بتوان در ادامه مسیر با همراهی عموم شهروندان، فرهنگ شهر را گسترده‌تر در شهرهای مختلف کشور منتقل کرد.

کد خبر 410384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.