نتیجه سپاهان و العین تغییر می‌ کند؟ + سند

نواف الآسیوی ساعاتی پیش در حساب توییتری خود مدعی شد سعید آقایی دفاع چپ تیم سپاهان، سال ۲۰۱۶ در لیگ قهرمانان دو کارت زرد دریافت کرده و در نتیجه نمی‌توانسته در مصاف با العین تیم‌اش را همراهی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که سپاهانی‌ها سرخوش از شروع باطراوت در لیگ قهرمانان، برد شیرین هزاع بن زائد برابر بنفش‌های اماراتی را فراموش کرده و متمرکز بر جدال حساس این هفته مقابل السد بودند، نواف الآسیوی خبرنگار مشهور سعودی در حساب رسمی توییتری خود که یک رسانه مستقل به حساب می‌آید، ساعاتی پیش مدعی شد که سعید آقایی سال ۲۰۱۶ زمانی که با پیراهن تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شده‌بود، دو کارت زرد دریافت کرده و نمی‌توانسته سپاهان را در بازی سه‌شنبه این هفته مقابل العین همراهی کند. او نوشت: "آقایی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۶ در معرض دو کارت زرد با باشگاه تراکتور قرار گرفت و این بازیکن بعد از آن در لیگ قهرمانان شرکت نکرد. - این بازیکن در مقابل چشم دو پاس گل داد! "

این خبرنگار سعودی همچنین به نقل از باشگاه العین بیان کرده که اماراتی‌ها به دنبال شکایت از طلایی‌پوشان ایرانی و استرداد حقوق‌شان هستند. او به این موضوع در توییتی جداگانه پرداخت و این گونه نوشت: "خبرهای تأیید شده از امارات: - باشگاه العین امارات به دلیل مشارکت غیرقانونی یکی از بازیکنان سپاهان، شکایت رسمی را به AFC علیه سپاهان ایران ارائه می‌کند و تصمیم رسمی در تاریخ (۲۰) فوریه صادر می‌شود."

اگر این ادعا صحیح باشد، سپاهان که همواره به عنوان یکی از ساختار یافته‌ترین و منظم‌ترین باشگاه‌های کشور شناخته می‌شود برای بار دوم بر اثر استفاده از بازیکن دو کارته متضرر می‌شود و به عبارتی از یک نقطه دوبار گزیده می‌شود. آن‌ها سال ۲۰۱۱ با هدایت قلعه‌نوعی تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز پیش رفتند و در این مرحله السد را در خانه شکست دادند اما، به کارگیری رحمان احمدی که پیش از بازی دو کارت را دریافت کرده‌بود، ورق را برگرداند و السد را پیروز سه بر صفر آن دیدار کرد. اتفاقی که باعث شد سپاهان هرچقدر هم در دیدار برگشت گل بزند نتواند جلوی فاجعه را بگیرد و السد را به فینال آسیا بفرستد. السد آن سال قهرمان آسیا شد و رقیب بارسلونا در جام باشگاه‌های جهان تا حسرت همیشگی آن بی‌دقتی بر پیشانی طرفداران این باشگاه اصفهانی باقی بماند.

آیا آقایی دو کارته بود؟

سعید آقایی سال ۲۰۱۶ همراه با تراکتورسازان تبریزی پا به لیگ قهرمانان آسیا گذاشت. آقایی در آن بازی‌ها در دور گروهی مقابل پاختاکور یک کارت زرد دریافت کرد، اما همان سال با این تیم پا به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گذاشت. او در دور حذفی و در دیدار رفت و برگشت مقابل النصر امارات تنها یک کارت زرد دریافت کرد تا این گونه دو کارته شود. با توجه به اینکه آقایی پس از آن دیگر در مسابقات آسیایی به میدان نرفته‌بود، اگر بر اثر اخطار بازی مقابل النصر شامل محرومیتی می‌شده است باید در بازی با العین گریبان او را می‌گرفته و این گونه ادعای الآسیوی نیز درست خواهد بود. البته نکته دیگر اینجا است که دو کارت مدافع سپاهان، در دو مرحله متفاوت گرفته‌شده است و کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۷ برای این موضوع قوانینی را وضع کرده‌است.

قوانین AFC درباره محرومیت آقایی چه می‌گوید؟

در آئین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و در ماده ۵۷.۱ به بحث جریمه کارت‌های زرد و قرمز پرداخته‌شده‌است. در بند سوم این ماده به صراحت ذکر شده‌است که اگر بازیکنی در مرحله گروهی تنها یک کارت زرد دریافت کند، آن را با خود به دور حذفی نمی‌برد و کارت او بخشیده می‌شود.

این البته در صورتی است که بازیکن تنها یک کارت در مرحله گروهی داشته‌باشد و چنانچه در آخرین بازی دور گروهی از زمین اخراج و یا اخطاری دریافت کند که منجر به دوکارته شدن او شود، در اولین بازی مرحله حذفی از همراهی تیم‌اش محروم خواهد بود. با این اوصاف، چون آقایی با تراکتور به دور یک هشتم نهایی صعود کرده‌است، کارت زرد او در مرحله گروهی بخشیده‌شده و او هم‌اکنون تنها یک کارت دارد و مشکی برای حضور برابر العین نداشته‌است.

مسئولان سپاهان چه می‌گویند؟

در همین راستا، رضا فتاحی سرپرست طلایی‌پوشان که اکنون همراه با این تیم در اردوی دوحه قرار دارد حاضر به مصاحبه با خبرنگار ایمنا نشد. با این اوصاف باید منتظر بود و دید تا واکنش مسئولان سپاهان به شیطنت رسانه عربی چیست.

کد خبر 410379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.