آخرین خبرها از ساماندهی دستفروشان خیابان ولیعصر تهران

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری تهران توضیحاتی را درخصوص روند ساماندهی و برخورد با دستفروشان خیابان ولیعصر (عج) ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، نصرالله آبادیان در تشریح روند ساماندهی دستفروشان در محدوده منطقه ۱۱ گفت: خوشبختانه تجربه خوبی در سطح منطقه ۱۱ در موضوع دستفروشان رقم خورد که در جریان آن کار مشترکی میان شهرداری تهران، نیروی انتظامی و اتحادیه و امور صنفی انجام شد و با مصوبه‌ای که از شورای تأمین شهرستان تهران داشتیم نسبت به پاکسازی خیابان ولیعصر (عج) اقدام کردیم.

وی افزود: خیابان ولیعصر (عج) با توجه به اهمیتی که دارد و با توجه به عناصر تاریخی که در آن قرار گرفته به عنوان مرکز خرید عمده مردم در شب عید قلمداد می‌شود؛ متأسفانه این مسیر پیاده راه کوچکی دارد و هنگامی که حجم قابل توجهی از مردم مراجعه می‌کنند قابلیت سرویس دهی مناسب را ندارد و اگر در این شرایط دستفروشان نیز حضور داشته باشند مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری تهران ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای تأمین شهرستان تهران توانستیم مجوزهای قضائی لازم را دریافت کنیم و با هماهنگی و همکاری قابل تقدیر نیروی انتظامی، ساماندهی دستفروشان در ۸ ماه گذشته در سطح محدوده محقق شد.

آبادیان تاکید کرد: پس از پاکسازی بازار تهران با توجه به اینکه اکثر دستفروشان محدوده در صنف پوشاک فعالیت داشتند و جذابیت منطقه ۱۱ اکثراً در این منطقه رسوب کردند؛ لذا با مصوبه شورای تأمین توانستیم بستر مقابله مناسب را فراهم کنیم البته مقابله ما در راستای سیاست‌های کلی شهرداری تهران و در نظر گرفتن مشکلات معیشتی موجود در جامعه بود. در حقیقت در برخورد با این موضوع مسائل معیشتی و ملاحظات اجتماعی به دقت مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستفروشان نیازمند این کار هستند، افزود: متأسفانه در میان این افراد برخی مافیا و سودجو هستند و دست به اقدامات غیرمجاز می‌زنند؛ لذا با کمک نیروی انتظامی دستفروشان واقعی شناسایی شده‌اند تا در زمان و مکان مناسب ساماندهی شوند و این کار توسط شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران محقق می‌شود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری تهران اضافه کرد: بی تردید برخورد با موضوع دستفروشان کار مستمری است و قطعاً ادامه خواهد داشت. در این راستا شرکت ساماندهی مشاغل لیست دستفروشان واقعی را از ما درخواست کرد و امروز این لیست در اختیار این شرکت قرار گرفته است تا افرادی که سرپرست خانوار هستند و یا به دلایل دیگر نیازمند هستند در منطقه ۱۱ یا سایر مناطق ساماندهی شوند. امیدواریم شهروندان نیز همکاری کنند و از دستفروشان تنها در قالب مکان‌هایی که ساماندهی شده‌اند، خرید کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 410371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.