انعقاد تفاهم‌نامه همکاری تبریز و اصفهان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی

شهرداری اصفهان و شهرداری تبریز تفاهنامه‌ای را با هدف گسترش روابط و تقویت همکاری‌ها میان این دو کلانشهر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی منعقد کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق این تفاهم‌نامه که امشب (پنج‌شنبه) در حاشیه مراسم شب اصفهان و با امضای حجت‌الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و محمد عیدی معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار اصفهان منعقد شد، طرفین در موارد زیر با یکدیگر همکاری خواهند کرد:

شرکت در رویدادها، جشنواره‌ها، همایش‌ها، گردهمایی‌ها، نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و بازارچه‌های صنایع‌دستی و استفاده از آثار فرهنگی و هنری هنرمندان، هنرجویان و مراکز مهارتی در مراسم‌ها.

تقویت و گسترش روابط بین مؤسسات و نهادهای فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی دو شهر از طریق بازدیدها و مبادله هیأت‌های کارشناسی در حوزه‌های مذکور.

همکاری در خصوص اطلاع‌رسانی بهینه برای معرفی ظرفیت‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و نمایشگاه‌های مشترک در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و گردشگری.

هم‌افزایی در زمینه تبادل دانش و تجارب موفق و همکاری بین دو شهر در زمینه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و گردشگری در شهرداری اصفهان و تبریز و ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباطات میان دیگر نهادها.

مبادله هیأت‌های کارشناسی و مشورتی در حوزه‌های مدیریت مراکز فرهنگی برای گسترش فعالیت این مراکز و ارائه پشتیبانی‌های تدارکاتی برای تسهیل فعالیت این مراکز فرهنگی دو کلان‌شهر در زمان برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کلان‌شهر دیگر.

اجرای طرح‌ها و رویدادهای مشترک فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و گردشگری و همکاری‌های پژوهشی و مطالعاتی و برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های علمی و تخصصی در حوزه صنایع خلاق به ویژه صنایع دستی و هنرهای سنتی.

طرفین ضمن تبادل هیأت‌های کارشناسی و تخصصی و آثار تولیدی این حوزه‌ها، نسبت به اجرای طرح‌های تولید مشترک در زمینه آثار فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و گردشگری و انجام پژوهش‌ها و تحقیقات اقدام خواهند کرد.

شهرداری‌های تبریز و اصفهان برای پیگیری اجرای مفاد این تفاهم‌نامه و پیشنهاد برنامه‌های همکاری‌های فرهنگی و ترتیبات اجرایی آنها، کمیسیون مشترکی تشکیل خواهند داد.

کد خبر 410359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.