بیش از ۸۵ درصد چراغ های راهنمایی قزوین هوشمندسازی شده است

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، از هوشمندسازی بیش از ۸۵ درصد چراغ های راهنمایی سطح شهر قزوین، خبر داد.

به گزارش ایمنا، شیما زرآبادی پور اظهار کرد: تقاطع‌ها مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی در سطح معابر شهری بوده و حل معضلات ترافیکی آن‌ها با رویکرد منسجم و یکپارچه، گامی اساسی در سازماندهی ترافیک معابر شهر است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای وسایل نقلیه و وجود تقاطع پر ترافیک، دیگر استفاده از روش‌های سنتی برای اعمال زمانبندی تقاطع جوابگو نیست؛ چراکه اختصاص زمان‌های ثابت به محورهای مختلف در تمام ساعات شبانه روز بدون توجه به رفتارهای ترافیکی شهروندان و حجم خودروهای عبوری، باعث افزایش تأخیر، بالا رفتن مصرف سوخت و افزایش میزان آلایندگی می‌شود که در نهایت منجر به هدر رفتن منابع مادی و اتلاف وقت شهروندان خواهد شد.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اینکه این معاونت تنها متولی طراحی، نصب، راه اندازی و نگهداری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی سطح شهر قزوین است، تصریح کرد: در معابر شهر قزوین اختصاص زمان سبز به محورها بر اساس حجم ترافیک عبوری در لحظه و ایجاد هماهنگی در شبکه حمل و نقل شهری از طریق نصب سیستم‌های هوشمند کنترل مرکزی چراغ‌های راهنمایی تقاطع انجام می‌شود.

زر آبادی‌پور افزود: در حال حاضر در شهر قزوین، ۴۵ چراغ راهنمایی و رانندگی در سه منطقه وجود دارد که ازاین تعداد، ۳۹ چراغ راهنمایی هوشمند سازی شده است.

وی تاکید کرد: از مجموع چراغ‌های راهنمایی هوشمند در سطح معابر شهر قزوین، ۳۲ چراغ به سیستم هوشمند کنترل مرکزی مجهز است

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، مدیریت تقاطع هوشمند در شبکه به صورت متمرکز، تنظیم زمان بندی لحظه‌ای و بر اساس جریان ترافیک و کاهش تأخیر و توقف اعمالی بر خودروها در تقاطع‌ها را از مزایای چراغ‌های مجهز به سیستم هوشمند کنترل مرکزی برشمرد و گفت: کنترل خودکار و بهینه سازی عملکرد چراغ‌های راهنمایی بر مبنای تغییرات لحظه‌های در تقاضا و ظرفیت تردد خودروها، جمع آوری اطلاعات و آمار ترافیکی در بازه‌های زمانی مشخص و ارائه آن به صورت فایل‌های متنی و گرافیکی را از دیگر ویژگی‌های این چراغ‌ها عنوان کرد.

کد خبر 410358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.