۲۷ درصد سرطان‌ها بین زنان ایرانی، سرطان پستان است

حمله پلنگ وحشی به دو مرد در خواف، آخرین مهلت ثبت نام کنکور ۹۹، آزادی ۶۰ زن زندانی در تهران و نجات بیش از ۳۶ هزار نفر از مصدومان حوادث جوی برخی عناوین بسته خبری اجتماعی امروز- پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه- است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا میرزایی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان گفت: در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱۰ بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور شناسایی شدند که ۵۹ هزار نفر از آنها مرد و ۵۱ هزار نفر نیز زن بودند و از این تعداد، ۱۳ هزار و ۷۷۶ بیمار جدید مبتلا به سرطان پستان بودند.

وی افزود: ۱۲.۵ درصد از کل سرطان‌ها و ۲۷ درصد از سرطان‌ها در بین زنان ایرانی مربوط به سرطان پستان است و به عبارتی، شایع‌ترین سرطان در بین زنان، سرطان پستان است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: سرطان پستان زنانی را مبتلا می‌کند که بیشتر در سنین فعال و آماده به کار هستند. سن ابتلاء به سرطان پستان در کشور کاهش یافته است و بیماران، خانواده‌های آنها و جامعه با مشکلاتی روبرو می‌شوند و این بیماری از نظر اجتماعی و اقتصادی برای کشور اهمیت بسیار زیادی دارد.

حمله پلنگ وحشی به دو مرد در خواف

یک قلاده پلنگ در جنوب خراسان رضوی دو کارگر را مجروح کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: دو کارگر یکی از شرکتهای معدنی سنگان واقع در این شهرستان دیشب مورد تهاجم یک قلاده پلنگ قرار گرفتند.

۸ هزار قطعه مرغ در مهریز تلف شدند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهریز اعلام کرد هشت هزار قطعه مرغ در یک واحد مرغداری در مجتمع مرغداری هرفته تلف شدند. در یک واحد مرغداری در مجتمع مرغداری هرفته ۸ هزار قطعه مرغ تلف شدند.

وی میزان خسارت را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این مرغداری بدون مجوز اقدام به جوجه ریزی کرده و متأسفانه با تلفات روبرو شده است.

حاتمی پور با اشاره به اینکه در این مجتمع ۶ واحد مرغداری وجود دارد و هیچکدام دچار تلفات نشده‌اند احتمال بیماری یا آنفولانزا را رد کرد و سو مدیریت را علت اصلی این خسارت بیان کرد.

۶۰ زن زندانی در تهران آزاد شدند

دادستانی تهران اعلام کرد: در راستای برنامه‌های تحولی رئیس قوه قضائیه، آیت الله رئیسی و سیاستهای کاهش جمعیت کیفری و در اجرای دستورالعمل ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری مصوب معظم له و به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن ودر آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با دستور دادستان تهران تعداد ۶۰ نفر از زندانیانِ زن ندامتگاه تهران با اعطای مرخصی پایان حبس (زنانی که باقیمانده حبس آنها کمتر از ۴ ماه است) آزاد شدند.

امشب؛ آخرین مهلت ثبت نام در کنکور ۹۹

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: ساعت ۲۴ امروز پنجشنبه ۲۴ بهمن آخرین فرصت ثبت نام در کنکور سراسری سال ۹۹ است.

حسین توکلی افزود: ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۹ به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، (نوبت دوم) شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام برای کنکور سراسری ۱۳۹۹ از ۱۶ بهمن آغاز شده است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز پنجشنبه ۲۴ بهمن فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند؛ کنکور سراسری ۹۹ در روزهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه سال ۱۳۹۹ در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود.

تداوم بارش برف و کولاک در جاده‌های غرب و شمال غربی کشور

پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اعلام آخرین وضعیت جوی و ترافیکی از بارش برف و کولاک در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، اردبیل و زنجان خبر داد.
براساس اعلام روز پنجشنبه پلیس راهور ناجا هم اکنون بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی (اکثر محورها)، آذربایجان غربی (محور پیرانشهر به تمرچین) و کردستان (محور سنندج به مریوان) گزارش شده است.

پلیس راهور ناجا اعلام کرد: همچنین براساس اطلاعات دریافتی تردد در استان‌های آذربایجان شرقی (محورهای مراغه به هشترود و تبریز به زنجان)، استان گیلان (محورهای اسالم به خلخال و سیاهکل به دیلمان) و استان زنجان (محورهای زنجان به دندی، زنجان به طارم و تهم به چورزق) فقط با با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

ارسال حدود ۹۱ هزار پیامک امنیتی به مدیران کسب و کارهای اینترنتی

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ شرکت کسب و کارهای اینترنتی جز جامعه هدف پلیس فتا است، گفت: در سال جاری، حدود ۹۱ هزار پیامک امنیتی در حوزه سخت افزار، نرم افزار و به‌روز رسانی به مدیران کسب و کارها ارسال شده تا ارتقا امنیت در این حوزه‌ها فراهم شود.

نجات بیش از ۳۶ هزار نفر از مصدومان و افراد گرفتار در حوادث جوی

حسین درخشان مدیر مرکز کنترل، فرماندهی و عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات بیش از ۳۶ هزار نفر مصدوم و افراد گرفتار در حوادث جوی در ۱۰ ماهه ۹۸ از سوی امدادگران و نجات‌گران هلال احمر در سراسر کشور خبر داد.

وی افزود: در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری ۴۰ هزار و ۴۴۲ مأموریت موفق امدادی از سوی تیم‌های نجات و امداد جمعیت هلال احمر در سراسر کشور انجام شده است.

کد خبر 410345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.