مادر و کودک گیلانی زیر برف زنده‌به‌گور شدند

زنده سوختن جوان ۲۱ ساله پیش چشمان برادرش در آستانه اشرفیه، حادثه برق گرفتگی در فروشگاهی در تهرانسر، خودکشی پسر تهرانی ۴۰ روز بعد از خودکشی دوست صمیمی اش و زنده به گور شدن مادر و کودک گیلانی زیر برف، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری پنج‌شنبه_۲۴بهمن‌ماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: سه نفر از مفقودان ریزش بهمن در رشته رود رودبار توسط امدادگران از طریق امدادهوایی این جمعیت پیدا شدند.

مهدی ولی پور روز پنجشنبه افزود: از میان این سه نفر یک زن مسن، زنده پیدا و به بیمارستان منتقل شد و یک زن جوان و کودک نیز در این حادثه جان باختند و اجساد آنان از میان برف بیرون آورده و منتقل شد.

وی اظهار داشت: همچنان جستجوی امدادگران در منطقه رشته رود رودبار ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: پیش از این نیز در برف اخیر یک مرد در جریان سقوط بهمن در رشته رود رودبار جانش را از دست داده و یک زن نیز مجروح شده بود.

بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف گیلان آغاز شد و تا عصر سه شنبه در مناطق مختلف استان ادامه یافت؛ موجب قطعی آب و برق بسیاری از مناطق روستایی و شهری در شهرستان‌های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده‌های روستایی و نیز آزادراه رشت - قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده‌ای شد.

زنده سوختن جوان ۲۱ ساله پیش چشمان برادرش در آستانه اشرفیه

مسئول ایستگاه آتش نشانی شهرداری آستانه اشرفیه گفت: شب گذشته بر اثر بروز حریق در یک واحد کانکس در روستای کینچاه بخش مرکزی آستانه اشرفیه یک نفر جان باخت.

بهزاد رسولیان با اشاره به اینکه این کانکس مربوط به یکی از پیمانکاران طرح تسطیح اراضی این روستا بوده است، افزود: دو برادر به عنوان نگهبان در این کانکس مشغول استراحت بودند که بر اثر حریق برادر ۲۱ ساله جان باخت و برادر دیگر نجات پیدا کرد.

وی با بیان اینکه علت آتش گرفتن این کانکس در دست بررسی است، افزود: همچنین طی سه روز اخیر ۳ مورد حریق منازل مسکونی در مناطق شهری و روستایی آستانه اشرفیه اتفاق افتاد که با حضور مأمورین ایستگاه آتش نشانی این منطقه مهار شد.

وی به حریق یک مورد انباری نیز در این مدت اشاره کرد و گفت: با شروع بارش برف در این شهرستان کلیه عوامل ایستگاه آتش نشانی آستانه اشرفیه به حالت آماده باش بودند.

به گفته رسولیان، مامورین آتش نشانی این منطقه در عملیات‌های مختلفی چون بازگشایی راه‌ها، رهایی خودروهای درگیر در برف و … مشارکت داشتند ضمن آنکه یک مادر و فرزند نیز توسط آنان از برف و سرما نجات یافته و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی اظهار داشت: حدود ۲۰ نفر از آتش نشانان با برخورداری از امکاناتی چون سه دستگاه ماشین سنگین، یک ماشین نیمه سنگین، یک بالا بر و یک نیسان پیش رو برای خدمات رسانی به مردم آماده‌اند.

وی ازمردم این منطقه خواست تا در صورت بروز هرگونه حادثه ابتدا خونسردی خود را حفظ کنند و بلافاصله با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد.

حادثه برق گرفتگی در فروشگاهی در تهرانسر

کارگر میانسالی که بر اثر بی احتیاطی در یک فروشگاه بزرگ واقع در تهرانسر دچار برق گرفتگی شدید شده بود، روانه بیمارستان شد.

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه شب گذشته با دریافت خبر وقوع این حادثه، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۱۰۴ را به محل حادثه در شهرک تهرانسر اعزام کرد.

ناصر شیرازی فرمانده ایستگاه ۱۰۴ آتش نشانی تهران درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: کارگر ۳۹ ساله‌ای در داخل یک فروشگاه بزرگ سرگرم جابجایی کرکره و انتقال آن به پشت بام فروشگاه بود که براثر بی احتیاطی و سهل انگاری ناگهان کرکره با کابل برق ۲۰ هزار ولتی برخورد کرد.

وی اضافه کرد: به دنبال این حادثه این کارگر از قسمت پاها و دست‌ها دچار برق گرفتگی شد که خوشبختانه از این حادثه مرگبار بطرز معجزه آسایی جان سالم بدربرد و زنده ماند.

این فرمانده آتش نشانی درادامه اظهار داشت: کارگردر این حادثه براثر برق گرفتگی شدید به سختی دچار مصدومیت شد که به دلیل شدت صدمات وارده، قادر به حرکت و خروج از محل حادثه نبود.

شیرازی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله به همراه عوامل امدادی برق، محل حادثه را ایمن سازی کردند و این کارگر را از پشت بام به پایین منتقل کرده و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند.

وی با اعلام اینکه تحقیقات در خصوص علت و چگونگی بروز این اتفاق هم چنان از سوی کارشناسان آتش نشانی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: کارگر مصدوم بلافاصله به وسیله آمبولانس اورژانس به مرکز درمانی انتقال پیدا کرد.

خودکشی پسر تهرانی ۴۰ روز بعد از خودکشی دوست صمیمی اش

پسر جوان که در غم خودکشی دوستش بی تابی می‌کرد، پس از ۴۰ روز به زندگی خود پایان داد.

ساعت ۱۶:۱۵ دوشنبه ۲۱ بهمن امسال مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض در جریان مرگ خودخواسته پسر ۱۹ ساله‌ای در خانه شأن قرار گرفتند و تیمی از مأموران برای تحقیقات بیشتر به محل اعزام شدند.

أموران با حضور در محل مشاهده کردند پسر جوان خود را حلق آویز کرده و به زندگی خود پایان داده است، سپس تحقیقات برای بررسی علت این مرگ خودخواسته آغاز شد که تیم پلیسی در بررسی‌های ابتدایی به سراغ موبایل پسر جوان رفتند.

پسر جوان در موبایلش نوشته بود: «لعنت به این دنیا، دیگر تنهایت نمی‌گذارم و می آیم پیشت».

مأموران در تحقیقات پی بردند که ۴۰ روز قبل دوست این پسر جوان نیز خودکشی کرده و به خاطر او به زندگی خود پایان داده است.

بنا به این گزارش، جسد پسر جوان برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد

کد خبر 410342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.