عیدی: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بر روی خلاقیت فرهنگی تمرکز کنیم

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری باید بر روی مشارکت‌جویی، خلاقیت فرهنگی، بهزیستی فرهنگ شهروندی و نشاط اجتماعی تمرکز کند تا در نتیجه آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حاشیه برنامه‌های شب فرهنگی اصفهان در تبریز، با حجت‌الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در محل ساختمان‌مرکزی شهرداری تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار گفت: ساختار فرهنگی شهرداری‌ها باید به گونه‌ای شکل گیرد که هدفمند و پویا باشد نه آنکه خود ساختاری اضافی در بدنه شهرداری‌ها ایجاد کند.

عیدی ادامه داد: وقتی قرار باشد شهرداری‌ها وظایفی را برعهده بگیرند که در حوزه فعالیتشان نیست حتی اگر اعتبار فرهنگی آنان چندین برابر شود نیز نمی‌توانند این وظایف را به خوبی انجام دهند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف از شهرداری‌ها انتظار دارند وظایف آن‌ها را برعهده بگیرند درحالیکه شهرداری باید بر روی مشارکت‌جویی، خلاقیت فرهنگی، بهزیستی فرهنگ شهروندی و نشاط اجتماعی تمرکز کند تا در نتیجه آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه عناوینی مانند شهر دوستدار کودک و دوستدار سالمند زمانی تحقق خواهند یافت که شهرهایمان زیست‌پذیر شوند، اضافه کرد: شهر زیست‌پذیر باعث می‌شود تمام اقشار بتوانند در این شهر به راحتی و به دور از خطر آسیب‌های اجتماعی زندگی کنند.

کد خبر 410336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.