طراحی ویژه پوشش گیاهی در تقاطع غیر هم سطح آفتاب

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: طراحی لنداسکیپ مجموعه تقاطع غیر هم سطح آفتاب با توجه به قرارگیری در یکی از مبادی ورودی شهر اصفهان و در مسیر فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی به صورت ویژه و بر اساس جدیدترین و به روزترین پروژه‌های طراحی پوشش گیاهی انجام شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات ویژه سازمان پارک‌ها و فضای سبز در طراحی پوشش گیاهی مجموعه تقاطع غیر هم سطح آفتاب واقع در بزرگراه شهید اردستانی در سال جاری، اظهار کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح آفتاب واقع در بزرگراه شهید اردستانی در محدوده مناطق ۱۰ و ۱۴، یکی از پروژه‌های شاخص شهرداری اصفهان است.

وی افزود: طراحی لنداسکیپ این مجموعه با توجه به قرارگیری در یکی از مبادی ورودی شهر اصفهان و در مسیر فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به صورت ویژه و بر اساس جدیدترین و به روزترین پروژه‌های طراحی پوشش گیاهی تقاطع‌های غیر همسطح در دنیا و با رعایت اصول و ضوابط ترافیکی در مساحتی بالغ بر ۱۵۰.۲۱۵ مترمربع سطح سبز، انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به طراحی پوشش گیاهی مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی (نصف جهان)، تصریح کرد: این پروژه واقع در بلوار امام رضا (ع) و در محدوده منطقه ۱۵ قرار دارد و مساحت فضای سبز این پروژه بالغ بر ۵۳ هزار متر مربع است که با توجه به مشکلات کمبود آب در این محدوده، طراحی پوشش گیاهی با استفاده از گونه‌های مقاوم و در عین حال دارای زیبایی بصری و با رعایت تمامی ضوابط ترافیکی انجام شده است.

وی از طراحی پوشش گیاهی بلوار و میادین امید و فرزانگان خبر داد و گفت: احداث ادامه بلوار فرزانگان در قالب خیابانی که به بزرگراه شهید اردستانی متصل می‌شود، راهکار مدیریت شهری برای رفع مشکل منطقه ۱۴ است تا دسترسی از بلوار فرزانگان به بزرگراه شهید اردستانی و حذف ترافیک سنگین از خیابان‌های بعثت، سه راه نقشینه و عاشق اصفهانی فراهم شود.

مرتضایی‌نژاد اظهار کرد: اجرای این طرح باعث حذف تردد کامیون‌های سنگین در منطقه ۱۴ می‌شود و مساحت فضای سبز آن در حدود ۷۵ هزار متر مربع است.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود محدودیت عبور سیم‌های فشار قوی از رفیوژ فضای سبز، در طراحی پوشش گیاهی از گونه‌هایی استفاده شده که علاوه بر سازگاری با شرایط آب و خاک منطقه، ایجاد زیبایی بصری و پایدار بودن، باعث حفظ حریم خطوط فشار قوی نیز شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در خصوص طراحی پوشش گیاهی میدان شهدای هسته‌ای، گفت: میدان شهدای هسته‌ای در انتهای خیابان سلمان فارسی و در محدوده منطقه چهار با مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع قرار دارد.

وی افزود: با توجه به مساحت میدان و مشکلات تأمین آب از یک طرف و قرار گرفتن در موقعیتی خاص به عنوان ورودی منطقه چهار طراحی پوشش گیاهی این میدان انجام پذیرفت.

کد خبر 410309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.