کاهش گردشگران، انگیزه تبدیل زمین بازی به پارک شد

‌ بریزبن، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت کوئینزلند استرالیا، به زودی میزبان ایجاد بزرگ‌ترین پارک مرکزی خود در ۵۰ سال گذشته خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران در نظر دارند زمین گلف پارک ویکتوریا در کلانشهر بریزبن را به پارکی به مساحت ۴۵ هکتار تبدیل کنند که قرار است پناهگاهی جذاب برای شهروندان باشد و یک دریاچه تفریحی، مسیرهایی برای پیاده‌روی، خانه‌های درختی، فضاهایی برای بازی‌های آبی، باغ عظیم، مزرعه‌ای شهری و دیگر امکانات تفریحی را در بر خواهد گرفت. طراحان در نظر دارند با ایجاد فضاهایی برای پیاده‌روی بازدیدکنندگان را با طبیعت پیوند دهند.

یک مرکز فرهنگی جدید در پارک جدید بریزبن احداث خواهد شد که به عنوان جاذبه مرکزی پارک عمل خواهد کرد. سه اکوسیستم بازدیدکنندگان را به جنگل بارانی نیمه استوایی، مناطق ساحلی و سایر چشم‌اندازهای زیبای پارک برای کاوش در مورد روابط فرهنگی بریزبن هدایت خواهد کرد.

یک دریاچه کوچک به اندازه یک هکتار و ۴۰۰ مترمربع نیز به قایق‌سواری و سایر ورزش‌های آبی اختصاص داده خواهد شد. تالاب‌های اطراف دریاچه مکان‌هایی برای پیاده‌روی و کوهنوردی را در بر خواهد گرفت در حالی که قرار است سایبان‌ها و فضاهایی سرپوشیده در محل ساخته شود تا مردم را گرد هم آورد و تعاملات اجتماعی بین آن‌ها را تقویت کند.

طراحان قصد دارند پارک مرکزی را از نو گل‌کاری و تمام فضاهای اطراف مراکز تفریحی و پیاده‌روی را با پوشش سبز کنند. سازه‌های مجسمه‌مانند زیادی نیز در سراسر پارک با الهام از نمای پناهگاه‌های بومی شهر ساخته خواهد شد که تلفیقی از معماری مدرن و سنتی را در ذهن بازدیدکنندگان به تصویر خواهد کشید. مزارع سبز در سراسر فضاهای خالی پارک مرکزی علاوه بر کارآفرینی برای مردم فقیر شهر، مواد غذایی تازه برای ساکنان اطراف پارک را تأمین خواهد کرد.

ایده بازسازی زمین گلف پارک ویکتوریا در بریزبن در نتیجه کاهش ۱۵ درصدی ورود گردشگران از سراسر دنیا به این شهر مطرح شد. در نتیجه این امر، معماران تصمیم گرفتند جاذبه‌های جدیدی در پارک ایجاد کنند تا علاوه بر ایجاد مکانی برای گرد هم آوردن مردم شهر، یک بار دیگر گردشگران را به این شهر جذب کنند و از این طریق رونق اقتصادی منطقه را افزایش دهند.

کد خبر 410307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.