خیابان‌های امن با نقاشی روی آسفالت

مدیران در بسیاری از شهرهای آمریکایی در تلاشند با نقاشی خیابان‌ها، علاوه بر زیباسازی شهری، امنیت عابران پیاده را افزایش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی در بسیاری از شهرهای جهان از شهرسازی تاکتیکی به عنوان روشی برای افزایش آگاهی از فضاهایی عمومی که به خوب طراحی نشده است، بهره گرفته‌اند.

"هنر در آسفالت" جنبشی فراگیر است که اخیراً در شهرهای ایالات متحده آمریکا ترویج یافته است؛ برنامه‌ریزان شهری برای ایجاد فضاهایی عمومی با امنیت بیشتر برای عابران پیاده و همچنین زیباسازی شهر خیابان‌ها را با طراحی‌ها خاص رنگارنگ می‌کنند.

بسیاری از شهرهای آمریکایی از داشتن پیاده‌رو بی بهره است و به همین دلیل خطرات زیادی جان عابران را در این شهرها تهدید می‌کند. این امر مقامات رسمی این شهرها را بر آن داشته است تا با پیاده‌سازی هنر روی آسفالت معابر، نظر موتورسواران و رانندگان را به کاهش سرعت خود جلب کنند و در نتیجه امنیت را برای عابران پیاده به ارمغان آورند.

به عنوان مثال، در بوگاتا پایتخت کشور کلمبیا در آمریکای جنوبی، از طریق نقش‌های هنری روی آسفالت محدوده‌های خاصی به عبور عابران پیاده اختصاص داده شده است و این اقدام نظم خاصی به شهر بخشیده است. پیش از این، عبور از خیابان‌های پرتردد شهر جان بسیاری از شهروندان را با تهدید جدی مواجه می‌کرد و بی‌نظمی سراسر شهر را در برگرفته بود.

 هنر روی آسفالت علاوه بر افزایش امنیت کاربران و تغییرات نظام‌مند در چشم‌اندازهای خیابانی، باعث ایجاد پیوند عمیق بین محله‌های نزدیک هم می‌شود چرا که فضاهای بیشتری برای تعامل اجتماعی به وجود می‌آورد. مردم با اطمینان خاطر بیشتری در خیابان‌ها قدم می‌زنند و مسیر بین محله‌های نزدیک هم را اغلب از طریق پیاده‌روی طی می‌کنند که همین امر منجر به پیوند مناطق با هم شده است.

با تبدیل خیابان‌ها به فضاهای عمومی و ممنوعیت تردد خودروها در آن‌ها می‌توان بافت شهری را در جهت ایجاد شهرهایی دوستدار پیاده‌روی تغییر داد. برنامه‌ریزان و طراحان شهری با ارائه ایده‌های نو می‌توانند خیابان‌های بیشتری را در شهرهای خود به روی تردد خودروها ببندند و از این طریق پیاده‌روی را به فعالیتی جذاب در بین شهروندان تبدیل کنند.

کد خبر 410295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.