آموزش فرهنگ ترافیک به بیش از ۵۸۰۰ دانش آموز اصفهانی

رییس اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در بهمن ماه امسال فرهنگ ترافیک به بیش از ۵۸۰۰ دانش آموز اصفهانی آموزش داده می‌شود.

علیرضا خاکسار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ضرورت آموزش مفاهیم ترافیکی به دانش آموزان و توجه به این مهم اظهار کرد: مهارت‌های رانندگی و قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله مهمترین مهارت‌ها و قوانین اجتماعی در هر جامعه است که دانش آموزان با آشنایی این مفاهیم به ویژه مباحث ایمنی ترافیک و به کار بستن آن در موقعیت‌های زندگی، به برقراری نظم و انضباط اجتماعی کمک می‌کنند.

وی افزود: مسابقات ترافیکی، اهدای جوایز و اجرای نمایش خیمه شب بازی با موضوع آموزش عبور و مرور ایمن در ۱۵ مدرسه دولتی در سه ناحیه آموزش و پرورش از مناطق محروم شهر اجرا می‌شود.

رئیس اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در این برنامه که نزدیک به پنج هزار و ۸۰۰ دانش آموز تحت آموزش قرار می‌گیرند، سعی می‌شود به آموزش، مرور و تکمیل آنچه تاکنون در خصوص قوانین رفت و آمد در معابر آموخته‌اند، پرداخته شود.

وی با بیان اینکه اردوهای دانش آموزی ویژه در پنج پارک ترافیک فعال شهر اصفهان مناطق پنج، شش، ۱۰، ۱۲ و ۱۵ در حال برگزاری است، تصریح کرد: نخستین مسابقه روزنامه دیواری ترافیکی ویژه پایه اول متوسطه در نواحی آموزش و پرورش با موضوعات قوانین عبور و مرور، تخلفات راننده‌ها، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و … در قالب شعر، داستان، کاریکاتور، طنز، اینفوگرافی، طراحی و… برگزار می‌شود.

خاکسار خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند تا دهم اسفندماه روزنامه دیواری خود را در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ و در قالب گروه‌های سه نفره آماده و به دفتر مدرسه تحویل دهند.

وی از برگزاری نخستین مسابقه روزنامه دیواری ترافیکی ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه خبر داد و گفت: موضوعات این مسابقه شامل قوانین عبور و مرور، تخلفات رانندگان، نازیبایی‌های ترافیکی، استفاده از حمل و نقل عمومی، علائم ترافیکی و نقش آنها در نظم ترافیک شهری، قوانین سرویس مدرسه است، دوچرخه سواری، اسکیت و اسکوتر و نکات ایمنی آن، «نه به خودروی تک سرنشین»، آلودگی صوتی، گنبدهای فیروزه‌ای و آلودگی هوا، رعایت حقوق عابران در قالب شعر داستان، کاریکاتور، طنز، اینفوگرافی، طراحی، داستانک و دلنوشته است.

رئیس اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به شرایط شرکت در این مسابقه، گفت: مهلت تحویل آثار دانش آموزان به دفتر مدرسه تا دهم اسفندماه ۹۸ و زمان داوری ۳۱ فروردین ماه ۹۹ است.

وی اظهار کرد: زمان اهدای جوایز و برگزاری نمایشگاه آثار برتر اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با هفته نکوداشت اصفهان و اهدای جوایز نفیس به آثار برگزیده است.

خاکسار تاکید کرد: نخستین مسابقه روزنامه دیواری ترافیکی ویژه گروه‌های حداکثر سه نفری است که خلاقیت و نوآوری در مطالب و استفاده از قالب‌های متنوع یکی از شرایط شرکت در مسابقه است؛ همچنین ذکر نام و نام خانوادگی شرکت کنندگان، شماره تلفن همراه، نام دبیرستان، نام مدیر و شماره تلفن مدرسه در پشت روزنامه دیواری الزامی است.

کد خبر 410290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.