برای خرید لباس عید کودکان به این نکات دقت کنید

هرچه به عید نوروز نزدیک تر می‌شویم، دغدغه بزرگترها برای خرید لباس عید کودکانشان بیشتر می‌شود و از آنجا که خرید کردن در شلوغی‌های شب عید دشوار است و تهیه لباس مناسب برای بچه‌ها به وقت و حوصله بیشتری نیاز دارد، بهتر است از همین حالا به فکر خرید لباس برای کودکانتان باشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خرید لباس عید برای بچه‌ها از بزرگسالان دشوارتر است، اما با توجه به نکاتی که در ادامه می‌آوریم، می‌توانید این کار دشوار را برای خودتان آسان کنید.

خرید لباس برای نوزادان

خرید لباس عید برای نوزادان هم قوانین خاصی دارد که باید به آنها توجه کرد. لباس نوزادان تنوع زیادی دارد اما باید توجه کنید که به سراغ لباس‌های ارزان قیمت نروید زیرا در لباس نوزاد، جنس و کیفیت حرف اول را می‌زند و قطعاً لباس‌های ارزان قیمت، خیلی از این فاکتور برخوردار نیست. پوست نوزاد بسیار لطیف و حساس است و جنس لباس برای او باید نخی و نرم باشد. بهتر است لباس نوزاد زیپ یا دکمه نداشته باشد که بدن او را اذیت نکند، اگر مچ پا یا دست لباس نوزاد کش‌باف است، حواستان باشد که خیلی محکم و سفت نباشد و نوزاد را ناراحت نکند.

لباس نوزاد باید به اندازه کافی دکمه داشته باشد تا بتوانید آن را به راحتی به او بپوشانید یا درآورید. لباس نوزاد نباید به تن او بچسبد، لباس چسبان و تنگ، نوزاد را اذیت می‌کند.

نکات کلی در انتخاب لباس کودکان

به طور کلی آخرین فاکتور برای خرید لباس کودکان، زیبایی آن است. مهم‌ترین نکته احساس راحتی است، کودک باید در لباس خود احساس راحتی کند زیرا تحملش از بزرگسالان خیلی کمتر است. کودکان دائماً در حال رشد هستند و اندازه‌هایشان تغییر می‌کند و لباس‌هایشان برایشان کوچک می‌شود، برای همین به سراغ لباس‌های خیلی گران قیمت نروید چون باید زود به زود خرید کنید.

لباس‌های تهیه شده از مواد مصنوعی برای لباس‌های کودکان مناسب نیستند، بهتر است به سراغ لباس‌هایی بروید که از الیاف طبیعی تهیه شده‌اند. کتان یا درصد بالای کتان، مناسب‌ترین جنس برای لباس کودکان است. لباس‌هایی که مستقیماً با پوست بدن کودک تماس دارند را نخی انتخاب کنید، برای لباس‌های رویی، پارچه‌های مخمل، جین و حوله‌ای گزینه مناسبی هستند.

بهتر است لباس کودک ساده باشد و تور و روبان و مهره و سگک نداشته باشد زیرا ممکن است دست کودک به آنها گیر کند یا از لباس جدا شوند و کودک آنها را ببلعد. از آنجا که کودکان در سن رشد هستند و به سرعت اندازه‌هایشان تغییر می‌کند، بهتر است لباسی را برای کودک انتخاب کنید که اندازه آن مثلاً با بندینک قابل تغییر است تا مدت بیشتری بتوانید آن را به کودک خود بپوشانید.

رنگ در لباس کودک بسیار مهم است، درگیر این نباشید که آیا این رنگ به کودکتان می‌آید یا نه، بهتر است به سراغ رنگ‌های شاد و جذاب مثل قرمز، زرد، آبی و سبز بروید. طبق گفته روانشناسان، بهتر است بر روی لباس کودک عکس قهرمانان کارتون‌های غربی نباشد زیرا عمده این شخصیت‌ها رفتار خشنی دارند و بر روی روحیه کودک تأثیر می‌گذارند.

بعد از سه سالگی اجازه دهید کودک در انتخاب لباس خود دخالت کرده و نظر بدهد. در این صورت رغبت بیشتری برای پوشیدن آن از خود نشان می‌دهند. اگر کودک دوست دارد خودش لباس‌هایش را بپوشد، شلوارهایی را برای او انتخاب کنید که به جای دکمه یا زیپ، کمر آنها کشی است. زیرا پوشیدن آن توسط کودک بسیار راحت تر است و دردسرهای شما را کمتر می‌کند.

در مهمانی‌ها بهتر است لباس کودکان رنگ‌های چرک تاب داشته باشند، زیرا امکان کثیف شدن آن بسیار زیاد است و شاید نتوانید به راحتی آن را تعویض کنید.

بهترین کفش برای کودک، کفش چسبی است. پوشیدن کفش بندی یا سگک دار، برای کودک بسیار سخت است و اگر مجبور باشد در غیاب شما آن را بپوشد با مشکل رو به رو خواهد شد.

کد خبر 410288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.