۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
رفع مشکلات مهرشهر بیرجند

معاون شهرسازی و معماری شهردار بیرجند از اجرای طرح‌هایی با هدف رفع معضلات و مشکلات منطقه مهرشهر بیرجند خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمید فخیم‌زاده با اشاره به مشکلات زیادی که از سال ۹۲ و پس از الحاق اراضی مهرشهر به محدوده شهری ایجاد شده، اظهار کرد: در این منطقه از شهر وجود اسناد قولنامه‌ای و عادی و روی آوردن به تفکیک‌های غیر مجاز، سبب کیفیت بسیار پایین ساخت و ساز و ایجاد بافت ناکارآمد شده است.

وی ادامه داد: با عنایت به وجود مشکلاتی به به کاهش کیفیت زندگی و پایین بودن سرانه‌های خدماتی منجر شده است، حوزه معاونت شهرسازی شهرداری اقداماتی را برای رفع مشکلات ساکنان مهرشهر در سال جاری انجام داده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار بیرجند با اشاره به تهیه طرح تثبیت معابر برای مستثنیات مهرشهر و ساماندهی ۷۸ هکتار از معابر وضع موجود توسط این معاونت و ارسال به کمیسیون ماده ۵ افزود: این طرح جایگزین طرح قبلی که دارای کیفیت و درجه تحقق پذیری پایین بود شده است.

فخیم‌زاده تصریح کرد: بر اساس ضوابط طرح تفصیلی، تعرفه عوارض اختصاصی بهره‌وری از امکانات عمومی شهر برای محدوده مهرشهر به شورای اسلامی شهر جهت تصویب ارائه شده است.

وی با اشاره به صدور پروانه‌های ساختمانی در این منطقه، یادآور شد: یکی از دغدغه‌های موجود این است که چرا نمی‌توانیم برای حدود ۸۰ هکتار از اراضی این شهر پروانه ساختمانی صادر کنیم، اما امیدواریم پس از تایید شورای اسلامی شهر و هیئت تطبیق مشکل رفع شود و بتوانیم بر ساخت و ساز نظارت مستمر داشته باشیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار بیرجند گفت: با استفاده از ظرفیت‌های طرح تفصیلی و شناور بودن سرانه‌های تجاری، امکان صدور مجوز تجاری دائم فراهم می‌شود و در خصوص پرداخت هزینه‌ها، با توجه به اختیارات شهرداری تقسیط انجام خواهد شد.

کد خبر 410287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.