انجام طرح‌های ساماندهی، احداث و بازآفرینی فضای سبز در شهر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: امسال تعداد ۲۵۶ طرح ساماندهی، احداث و بازآفرینی فضای سبز در مناطق مختلف شهرداری و سازمان‌های وابسته ابلاغ و اجرا شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات حوزه طراحی فضای سبز در سال جاری، اظهار کرد: با استفاده از دانش تخصصی کارشناسان و استفاده از بروزترین نرم‌افزارها و دانش طراحی کاشت، نسبت به طراحی پوشش گیاهی پروژه‌های مناطق ۱۵ گانه، سازمان‌های وابسته و پروژه‌های شاخص اقدام می‌کنیم.

وی افزود: در سال جاری تعداد ۲۵۶ طرح ساماندهی، احداث و بازآفرینی فضای سبز در مناطق مختلف شهرداری و سازمان‌های وابسته ابلاغ و اجرا شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طراحی پوشش گیاهی بوستان‌های در حال احداث مانند شاداب در منطقه یک، روح الامین در منطقه شش و فروردین در منطقه هفت، فردوان و شمس‌آباد در منطقه هشت، فاز چهارم بوستان مهر در منطقه ۹، قائمیه در منطقه ۱۳ و الهیه در منطقه ۱۵ با مساحتی بالغ بر ۱۱۳ هزار متر مربع توسط کارشناسان واحد طراحی سازمان پارک‌ها و فضای سبز انجام گرفته است.

وی گفت: طراحی پوشش گیاهی بازار بین‌المللی ارغوان واقع در شرق اصفهان و با مساحت تقریبی فضای سبز حدود ۴۰ هزار متر مربع در دستور کار قرار گرفت و با توجه به نوع کاربری مجموعه و با هدف اینکه فضای سبز محوطه همواره از جنبه‌های زیبایی شناختی و نمایشگاهی مد نظر کاربران و متولیان خواهد بود؛ برنامه‌ریزی و طراحی شد.

مرتضایی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های اقلیمی، کمبود منابع آبی و خاکی پیش رو سعی بر آن شده است که گونه‌های مقاوم، متحمل، پایدار و در عین حال زیبا، به نحوی انتخاب و طراحی شود که باعث افزایش زیبایی و کیفیت محوطه بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان شود.

وی گفت: طراحی پوشش گیاهی و مبلمان نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در کمربند شرقی اصفهان با مساحت فضای سبز بالغ بر ۴۲ هزار مترمربع (فاز اول) در دستور کار واحد طراحی سازمان پارک‌ها و فضای سبز قرار گرفت و متناسب با نوع کاربری مجموعه که یک نمایشگاه همواره پویا و در معرض دید بازدید کنندگان است خواهد بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: گونه‌‎های گیاهی به نحوی انتخاب و طراحی شده‌اند که ضمن داشتن معیارها و تناسبات محیطی، گونه‌هایی لوکس و زیبا بوده و با شرایط کاشت و نگهداری ویژه سیاستگذاری و طراحی شده تا فضای سبز و محوطه نیز خود به عنوان یک نمایشگاه همواره پایا در اختیار کاربران قرار گیرد.

وی با اشاره به بازآفرینی پوشش گیاهی چهارباغ عباسی، گفت: ساماندهی خیابان چهارباغ عباسی اصفهان به سبب اهمیت تاریخی، همواره مورد توجه مردم و مسئولان شهر است.

مرتضایی‌نژاد اظهار کرد: پس از احیای محور میانی خیابان چهارباغ عباسی، بازآفرینی پوشش گیاهی و انتخاب گونه‌های مناسب آن نیز همواره مد نظر بوده است.

وی با بیان این که مساحت تقریبی فضای سبز در محدوده حدفاصل میدان انقلاب تا دروازه دولت حدود ۲۴ هزار مترمربع است، تصریح کرد: با توجه به تقارن زمان باز آفرینی فضای سبز با نوروز ۹۹، سعی شد با دو دیدگاه متفاوت طراحی انجام شود که شامل طراحی ویژه و استفاده از گل فصل برای ایام نوروز و سپس استفاده از گلهای دائمی و مقاوم در مرحله بعدی کاشت بوده است.

کد خبر 410277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.