۱۶ هزار کودک بدسرپرست در خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌شوند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از ۲۶ هزار کودک بی سرپرست یا بد سرپرست ۱۰ هزار کودک، در مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی و ۱۶ هزار کودک در خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی سازمان بهزیستی کشور در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"دکتر «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم امضای تفاهم نامه‌ای با دکتر «غلامحسین مظفری» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با موضوع همکاری در زمینه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری، مأموریت اصلی این سازمان را رسیدگی به افراد دارای معلولیت عنوان کرد و گفت: این تفاهم نامه با هدف تقویت فعالیت‌های سازمان بهزیستی در جزیره کیش امضا شد تا از این طریق، بسیاری از طرح‌ها و فعالیت‌های بین المللی با تعاملات UNICEF، UNDP, UNFBA به عنوان پایلوت در جزیره کیش اجرا شود.

جمعیت هدف افراد دارای معلولیت در کیش محدود و در حدود ۱۰۰ نفراست که با توجه به امکانات خوب جزیره، برنامه‌های اجتماع محور این حوزه برای توانبخشی این جامعه هدف قابل اجرا است.

سازمان بهزیستی بر ارائه خدمات به عموم مردم بویژه جامعه هدف با استفاده از فن آوری های روز بویژه ارائه خدمات در بستر IT متمرکز است.

مرکز ارائه خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) که تلفیقی از خانه‌های بهداشت و دفاتر پیشخوان دولت است در جزیره کیش همزمان با سایر نقاط کشور راه‌اندازی می‌شود.

سازمان بهزیستی در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار مهد کودک در کل کشور، تمامی مراکز مشاوره و روانشناسی، مراکز اقامتی و درمان بازتوانی اعتیاد و مراکز پیشگیری از معلولیت‌ها با انجام آزمایش و غربالگری ژنتیکی را در زیر مجموعه خود دارد.

بیش از یک هزار مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولان ذهنی، جسمی، حرکتی نخاعی که ۴۷ هزار نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند.

یک میلیون و ۸۸ هزار خانواراز سازمان بهزیستی مستمری دریافت که جمعاً به صورت ماهیانه مبلغی بالغ بر ۲۰۳ میلیارد تومان برای این افراد هزینه و به صورت مستقیم به کارت بانکی آنها واریز می‌شود.

یک هزار و ۶۰۰ مرکز توانبخشی روزانه که در حوزه‌های مختلف معلولیت فعالیت می‌کنند.

مراکز درمان گفتاری، ذهنی، اتیسم، کم بینایی و نابینایی از جمله مجموعه‌هایی هستند که تحت نظارت سازمان بهزیستی خدمت رسانی می‌کنند.

از ۲۶ هزار کودک بی سرپرست یا بد سرپرست ۱۰ هزار کودک، در مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی و ۱۶ هزار کودک در خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌شوند. "

کد خبر 410268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.