در اجرای پروژه‌ها تمام مناطق شهر را مد نظر قرار می‌دهیم

شهردار شیراز گفت: طبق رویکرد انسان محور شهر را برای همه شهروندان می‌سازیم و اینگونه نیست که تنها به یک بخش از شهر توجه کنیم بلکه در اجرای پروژه‌ها تمام مناطق شهر را مد نظر قرار می‌دهیم.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور در آئین افتتاح مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی جنوب ۳۵ متری طلاییه، اظهار کرد: طبق رویکرد انسان محور شهر را برای همه شهروندان می‌سازیم و اینگونه نیست که تنها به یک بخش از شهر توجه کنیم بلکه در اجرای پروژه‌ها تمام مناطق شهر را مد نظر قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری در اجرای پروژه‌ها افزود: در افتتاح پروژه‌هایی همچون مسیر دوچرخه سواری به اثربخشی پروژه‌ها بر کیفیت زندگی شهروندان توجه می‌کنیم در نتیجه اگرچه ابعاد پروژه کوچک مقیاس است، اما اثربخشی آن برای شهروندان ساکن در محدوده شهرداری منطقه ۹ به ویژه منطقه طلاییه بالا است.

شهردار شیراز با اشاره به هزینه بالای تملک املاک مورد مسیر این پروژه گفت: مدت‌ها است که به دنبال اجرای پروژه بزرگ کنار روخانه چنار راهدار مانند چمران شمالی هستیم، اما عمده مشکل ما تملک املاکی است که باید انجام شود.

اسکندرپور خاطرنشان کرد: امید است پروژه مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری حاشیه چنار راه راهدار با احداث پارک حاشیه‌ای در ضلع شمالی و جنوبی به طول ١٤ کیلومتر در شمار یکی از زیباترین پروژه‌های شهر شیراز در آید که البته در یک افق چند ساله انجام می‌شود.

وی گفت: طی روزهای آینده عملیات اجرایی قطعه‌ای از این پارک حاشیه‌ای آغاز خواهد شد.

در ادامه فرزاد میرزایی، مدیر منطقه ٩ شهرداری شیراز نیز اظهار کرد: پروژه مسیر دوچرخه سواری و پیاده راه سلامت طلاییه به طول سه کیلومتر که دو کیلومتر آن در قسمت غربی و یک کیلومتر در قسمت شرقی ایجاد شده است، به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: طول رودخانه چنار راهدار و طول محور طلاییه ١٤ کیلومتر تعریف شده تا همه شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

میرزایی ظرفیت تفریحی حاشیه رودخانه چنار راهدار را بیش از رودخانه خشک دانست و اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی برای ساماندهی این مسیر از جمله احداث باغ بانوان، پارک سلامت و شیب شکن پنجم محور چنار راهدار را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیر منطقه ٩ شهرداری شیراز هزینه اجرای پروژه مسیر دوچرخه سواری و پیاده راه سلامت طلاییه را یک و نیم میلیارد تومان و هزینه تملک این محور را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، شیب شکن سجادیه واقع در ۵۰ متر بعد از پل سجادیه در مسیر رودخانه چنار راهدار با هزینه ۱۵ میلیارد ریال با هدف کاهش سرعت مخرب آب در مواقع سیلاب احداث و مسیر دوچرخه سواری جنوب ۳۵ متری طلاییه با هدف ایجاد فضای مناسب جهت اوقات فراغت شهروندان توسط شهرداری منطقه ۹ احداث شده است.

کد خبر 410265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.