استمرار برنامه "شب‌های فرهنگی اصفهان" اثرات مثبت دارد

رئیس دفتر تخصصی سینما گفت: استمرار برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان می‌تواند منجر به رویداد فرهنگی گسترده و روند پیگیر و مداومی شود که اثرات فرهنگی مثبتی در همه حوزه‌ها همراه دارد.

مصطفی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حضور دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در نخستین برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: چهار سانس برای نمایش فیلم‌های منتخب اصفهان در نظر گرفته شده که به نمایندگی فیلم‌های داستانی، مستند و انیمیشن اصفهان است یا فیلم‌هایی که برگزیده جشنواره‌های مختلف بوده و شهرداری اصفهان تهیه کننده یا حامی ساخت آن بوده است، همچنین دو فیلم از پیشکسوتان سینمای اصفهان نیز اکران می‌شود.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه بتوانیم نماینده خوبی برای شهر اصفهان باشیم، ادامه داد: اصفهان و تبریز دو شهر دارای تمدن هستند که شباهت‌های زیست اجتماعی مانند پایتخت بودن در عهد صفویه آن‌ها را بهم نزدیک کرده است.

وی تصریح کرد: تبریز فیلمسازان خوبی داشته که یدالله صمدی و کمال تبریزی از آن جمله هستند، در اصفهان نیز فیلمسازان خوبی داریم اما نمی‌دانم چه تعاملاتی بین آن‌ها در دو شهر برقرار است و امیدوار هستیم برگزاری شب فرهنگی اصفهان باعث شود باب گفتوگو بین فیلمسازان دو شهر باز شود.

حیدری خاطرنشان کرد: فعلاً صحبت از ثمرات شب فرهنگی اصفهان در تبریز زود است چون تجربه نخست است اما باید توجه داشت که این فرآیندها اگر دوطرفه باشد اتفاقات مثمر ثمری برای معرفی فرهنگ ایران زمین رخ خواهد داد، و قطعاً اتفاقات خوبی در راه است که به امید آن پیش می‌رویم.

کد خبر 410261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.