اصولگرایان دست به دامان مداحان شده‌اند!

تشدید اختلاف در یک جناح سیاسی و مسائل مرتبط با انتخابات از مهمترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه_ است.

مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای، از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا، مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه آرمان ملی، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اصولگرایان دست به دامان مداحان شده‌اند!» به بررسی تشدید اختلاف در یک جناح سیاسی پرداخت و نوشت: چنددستگی در جبهه اصولگرایان شرایط غریبی را رقم زده و هر دسته و گروهی که تا پیش از این اساساً سیاسی به حساب نمی‌آمدند، تلاش دارند با استفاده از موقعیت پدید آمده در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از نبود رقیب سود برده و با ارائه فهرست انتخاباتی مختص به خود به پارلمان راه یابند. در این میان، مداحان نیز که تا پیش از سال‌های ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد از قدرت سیاسی چندانی برخوردار نبودند پا به عرصه رقابت گذاشته و تلاش دارند فهرستی مجزا از فهرست اصلی ائتلاف اصولگرایان ارائه کنند. حاج منصور ارضی از مداحان شناخته شده در بیانیه‌ای پیرامون همین موضوع اعلام کرده است: «با عنایت به منویات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت حداکثری در انتخابات و تشکیل مجلس انقلابی و قوی و با توجه به مراجعات مکرر در چند ماه اخیر و از آنجا که لیست‌های ارائه شده آنچه مد نظر طیف وسیعی از دلسوزان انقلاب اسلامی نیست در فرصت باقی مانده، لیستی از عناصر انقلابی و کارآمد با حمایت هیئت‌های مذهبی و عزیزان حزب‌اللهی و دردمند نظام ارائه خواهد شد و ان‌شاالله تا ۴۸ ساعت آینده، لیست مردمی و انقلابی مقبول معرفی می‌شود. ان‌شاءالله مورد رضای پروردگار و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار گیرد»

روزنامه ابتکار، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «جنگ خودی‌ها بر سر مجلس» به بررسی لیست‌های انبوه انتخاباتی اصولگرایان پرداخت و نوشت: یک هفته بیشتر تا انتخابات مجلس یازدهم باقی نمانده است اما جریان‌های سیاسی همچنان در بلاتکلیفی و ابهام به سر می‌برند. اصولگرایان که در این دوره از انتخابات مجلس در غیاب حضور رقیب، میدان را به دست گرفته‌اند باز با انشقاق درونی و اختلافات زیادی روبرو شده‌اند. اختلافاتی که شورای ائتلاف نیز با تمام توانش نتوانست آن را حل کند و در این روزهای پایانی نزدیک به انتخابات خبرهایی مبنی بر از هم پاشیدگی و تفرقه شدید در این جریان به گوش می‌رسد. این جنگ درونی به گونه‌ای بوده است که حتی این اختلاف و سهم‌خواهی به درون شورای ائتلاف هم رسید. درست زمانی که همه منتظر لیست نهایی شورای ائتلاف اصولگرایان بودند خبرها حکایت از تفرقه اعضای شورای ائتلاف دارد. اگر چه تا به حال مشکل اصلی اصولگرایان پایداری‌ها بود اما حالا به نظر می‌رسد اختلاف درونی در این جریان سیاسی فراتر از سهم‌خواهی یک طیف تندرو است.

اصولگرایان با وجود آن که صلاحیت‌ همه کاندیداهای‫شان از سوی شورای نگهبان تأیید شد و در رابطه با این ماجرا مشکلی نداشتند اما در ایجاد وحدت و معرفی یک لیست مشترک همچنان بعد از سال‌ها مشکل پیدا کرده و چون سدی محکم این سهم‌خواهی جناحی مقابل وحدت آنها قرار گرفته است. درواقع در روزهای اخیر تنش‌های داخلی در میان اصولگرایان اوج گرفته است و در این جریان نامه‌نگاری‌های تندی صورت گرفته است. به گونه‌ای که یکشنبه شب هفته جاری انتقادهای آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری به شورای ائتلاف اصولگرایان و نحوه بستن لیست موجب شد تا حدادعادل رئیس شورای وحدت اصولگرایان در واکنش به او دست به قلم شود و نامه‌ای خطاب به مرتضی آقاتهرانی بنویسد؛ نامه‌ای که سراسر انتقاد بود و درنهایت اتهام سهم‌خواهی را متوجه این تشکل اصولگرا کرد.

روزنامه اعتماد، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تا ۱۴۰۰ شایعه استعفای روحانی‌ را تکذیب می‌کنم‌» به انعکاس اظهارات علی ربیعی سخنگوی دولت پرداخت و نوشت: در حاشیه جلسه هیئت دولت علی ربیعی، سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران شایعه استعفای رئیس‌جمهوری را تکذیب کرد. ربیعی در مورد این شایعه گفت: «قبلا نوشته‌ام که تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ دولت در کنار مردم بوده و نگاه رو به جلو هم دارد. از این پس هم هر شایعه‌ای درباره استعفای رئیس‌جمهوری را پیشاپیش تکذیب می‌کنیم.» پیش از این یک توئیت از سوی علی قلهکی، فعال رسانه‌ای اصولگرای نزدیک به جبهه پایداری و با همراهی کاربران همسو در فضای مجازی و رسانه‌ای دست به دست شد که محتوای آن خبر از استعفای رئیس‌جمهوری در روز ۲۲ بهمن می‌داد. او البته پیشنهاد کرده بود که به محض استعفای «این مقام عالیرتبه» که به گفته او در راستای «شوک انتخاباتی» خواهد بود، از سوی مقامات قضائی به دادگاه معرفی شود. این خبر اما همان روز از سوی علیرضا معزی، معاون اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری تکذیب شده بود که دیروز نیز ربیعی آن را تکذیب کرد. این اولین‌بار نیست که خبر جعلی استعفای روحانی از سمت رئیس‌جمهوری منتشر می‌شود. درست از زمان آغاز به کار دولت بارها خبرهایی در مورد استعفا در اعتراض به موارد متعدد شنیده شده بود که عمدتاً ریشه ایجاد این شایعه‌ها به جریان‌های رقیب باز می‌گشت.

روزنامه دنیای اقتصاد، در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سهم دو نیمه تهران از بودجه» نوشت: بودجه توسعه خدمات و تجهیزات شهری دو نیمه پایتخت برای سال ۹۹ وزن‌کشی شد. بررسی‌های «دنیای اقتصاد» از جزئیات لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران در حوزه اعتبارات مناطق ۲۲ گانه نشان می‌دهد شکاف امکانات بین بالای‌شهر و پایین شهر که تاکنون روند افزایشی داشته است، سال آینده فاز متفاوت از حالت «تشدید» یا «ترمیم» پیدا می‌کند. در این بررسی بودجه سال آینده مناطق پر برخوردار و کم برخوردار از امکانات شهری چون مناطق یک و سه از یکسو و مناطق ۱۱ تا ۲۰ از سوی دیگر- در ۱۱ حوزه توسعه‌ای همچون «ایجاد فضاهای گردشگری، ورزشی، حمل‌ونقل عمومی، زیباسازی منظر شهری و همچنین تاب‌آور کردن منطقه در برابر حوادث» مورد مقایسه قرار گرفته است. شکل شارژ مالی مناطق مشخص می‌کند پایین‌شهر در سال آینده در هفت حوزه از جمله خدمات رفاهی، گردشگری و ایمنی وضعیت نامناسبی در مقایسه با بودجه نیمه‌شمالی شهر دارد؛ اما در عین حال، اعتبارات نیمه جنوبی در یک حوزه، توسعه و تجهیز پیاده‌راه‌ها- به شکل قابل‌توجهی از مناطق بالای‌شهر سبقت گرفته است. همچنین سهم مناطق پایین از بودجه ۹۹ پایتخت در سه حوزه نیز «قابل قبول» ارزیابی می‌شود. برآیند این طراحی بودجه شهری می‌تواند بدون کاهش محسوس فاصله شمال و جنوب، جلوی گسترش دو قطبی در پایتخت را بگیرد.

کد خبر 410253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.