حفر ٤٠ حلقه چاه آب باران در منطقه ٩

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان گفت: حفر ٤٠ حلقه چاه آب باران برای دفع آب‌های سطحی و هدایت آب به لایه‌های زیرزمینی در سطح این منطقه با مبلغ اولیه ۸۰۰ میلیون ریال در حال انجام است و تا آخر امسال به پایان می‌رسد.

سیدعباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آب باران نباید به درون شبکه فاضلاب خانگی تخلیه شود، اظهار کرد: آب باران باید به صورت جداگانه به درون چاه‌های جاذب دفع آب باران هدایت شود زیرا ذخیره آبی برخی از این چاه‌ها قابلیت استفاده برای آبیاری فضای سبز را دارند.

وی با بیان اینکه چاه جذبی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سیستم دفع فاضلاب و آب باران است، تصریح کرد: باید آب باران و آب‌های سطحی از چاه فاضلاب انسانی جدا باشد و تا حد امکان در این پروژه چاه‌های مربوط به آب باران از چاه فاضلاب انسانی دورتر حفر شود.

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان افزود: انتخاب نوع دفع و چاه بستگی به جنس خاک و نوع زمین و سطح آب زیر زمینی منطقه دارد و در محل‌هایی که خاک آن به میزان کافی شن و ماسه یا خرده سنگ داشته باشد از چاه جذبی و در محل‌هایی که خاک آن حاوی رس فراوان یا خاصیت باتلاقی بوده یا سطح آب زیرزمینی زیاد باشد در صورت نبود سیستم فاضلاب شهری از چاه مخزن سپتیک استفاده شده است.

وی از ساماندهی دو پارک ابودردا و بهاران در منطقه ۹ خبر داد و گفت: هدف از ساماندهی این دو پارک احیا و ساماندهی درختان و فضای سبز پارک بهاران و پیاده‌رو سازی و ساماندهی پارک ابودردا است.

روحانی ادامه داد: در این پروژه عمرانی به پارک‌های شهری به عنوان جزء لاینفک و ضروری شهرها که نقش اساسی در فرآیند متابولیسم دارند، توجه زیادی شده و توسعه فضای سبز شهری و ارتقای عملکردهای آنها مورد نظر است.

وی اظهار کرد: اعتبار اولیه برای ساماندهی دو پارک ابودردا و بهاران ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال است.

کد خبر 410252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.