جلوگیری از افزایش تراکم‌فروشی در شهر/ تکمیل ۳۳۰ پروژه عمرانی در سال آینده

شهردار اصفهان گفت: در فرآیند تدوین بودجه ۹۹ شهرداری در صدد تقویت منابع درآمدهای پایدار، جلوگیری از افزایش تراکم فروشی و ایجاد کدهای درآمدی جدید برای شهرداری برآمدیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در برنامه تلویزیونی چهارباغ ضمن تقدیر از حضور با شکوه مردم اصفهان در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن چهلمین روز شهادت سردار شهید سلیمانی، اظهار کرد: آوازه اصفهان به عنوان شهری جهانی و فرهنگی پیچیده و به عنوان شهری خلاق و زیبا مطرح است، از این رو باید از تمام افرادی که مشغول نظافت و زیباسازی شهر هستند، قدردانی کنیم.

وی با بیان این که همواره تلاش می‌کنیم به بهترین شکل ممکن خدمات ارائه کنیم، ابراز امیدواری کرد: شهرداری اصفهان بتواند شرایط را به گونه‌ای رقم بزند تا همه شهروندان از خدمات ارائه شده راضی باشند.

شهردار اصفهان گفت: شهر باید زیست‌پذیر باشد، این تکلیفی برای مردم و شهرداری است تا با تعامل یکدیگر شهر را برای زندگی بهتر آماده کنند، بنابراین از یک سو دستگاه‌ها، سازمان‌ها، مدیران و مسئولان شهری باید به تکالیف خود آشنا باشند تا بتوانند خدمت کنند و از سوی دیگر مردم نیز باید به حقوق شهروندی خود آشنا باشند تا بتوانند مطالبه‌گر باشند.

پاسداری از میراث شهر وظیفه تک تک شهروندان است

وی با تاکید بر اهمیت مطالبه‌گری شهروندان، اظهار کرد: وقتی می‌توان مطالبه‌گر بود که هر فرد نسبت به حق خود و نسبت به آنچه تکلیف دارد، آشنا باشد، همه باید با یکدیگر تعامل داشته باشیم تا این شهر بزرگ را همیشه زیبا نگه داریم و از میراث، تاریخ و فرهنگ آن پاسداری کنیم.

نوروزی با بیان این که پاسداری از میراث شهر تنها وظیفه شهرداری نیست، بلکه وظیفه تک تک شهروندان است، تصریح کرد: همه شهروندان به اصفهان تعلق خاطر و وابستگی دارند و بی‌شک برای این که شهر همچنان پایدار بماند تلاش و تعامل می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: در همکاری‌های بین مردم و شهرداری بتوانیم خدمات شایسته‌تری ارائه کنیم تا اصفهان بتواند محور گردشگری ایران باشد و همه کسانی که اصفهان را دوست دارند، بتوانند از زیبایی‌ها و فضاهای خوب این شهر لذت ببرند و با مردم آن تعامل و گفت و گو داشته باشند.

شهردار اصفهان با اشاره به پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر، گفت: در شهر پروژه‌های عمرانی متعددی در حال اجرا است، البته سیاست شهرداری تکمیل پروژه‌های ناتمام و احداث پروژه‌های جدید است.

خبرهای خوش از رینگ چهارم

شهردار اصفهان با بیان این که سال آینده ۳۳۰ پروژه عمرانی در شهر تکمیل و بخش عظیمی از آنها تحویل شهروندان می‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه حلقه حفاظتی یا رینگ چهارم به عنوان یک پروژه فراشهری در حال اجرا است.

وی گفت: پروژه حلقه حفاظتی شهر اصفهان به طول ۷۸ کیلومتر اطراف اصفهان ایجاد می‌شود که احداث آن از نقطه صفر در مجاورت کارخانه قند آغاز شده و در مجاورت کارخانه قند پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی در حال اجرا است.

نوروزی با بیان این که پروژه سردار شهید سلیمانی قرار بود ظرف مدت ۲۴ ماه احداث شود، اما به شهروندان قول دادیم این پروژه در مدت ۱۸ ماه تکمیل و بهره‌برداری شود، افزود: با گذشت ۱۰ ماه از آغاز عملیات اجرایی پروژه سردار شهید سلیمانی شاهد پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی آن هستیم.

وی ادامه داد: احداث پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد و از محل این پروژه به سمت بزرگراه شهید اردستانی هفت کیلومتر مسیر رینگ با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه باید آزادسازی و احداث شود.

شهردار اصفهان اظهار کرد: در بزرگراه شهید اردستانی پروژه پل آفتاب را که به شهروندان قول دادیم ظرف مدت ۱۰ ماه اقدام کنیم، سه روز زودتر از موعد وعده داده شده، احداث کردیم، اما از محل این پروژه تا جاده فرزانگان نیز باید مسیر رینگ احداث شود که امیدواریم تا ۲۵ اسفندماه سال‌جاری این بخش از پروژه تکمیل و بهره‌برداری شود.

افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری

وی گفت: وقتی فعالیت در این دوره را آغاز کردیم، بودجه شهرداری دو هزار و۷۵۰ میلیارد تومان بود یعنی از ۱۰۰ سال پیش تا سال ۹۶ بودجه شهرداری دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان شده بود و از آن زمان تاکنون میزان بودجه به شش هزار میلیارد تومان رسیده و بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

نوروزی خاطرنشان کرد: ۲۹ درصد بودجه سال آینده شهرداری اصفهان در بخش اجرایی و ۷۱ درصد آن در بخش عمرانی هزینه خواهد شد.

وی با بیان این که پروژه‌های عمرانی شهر محرک توسعه است، تصریح کرد: پروژه‌های حلقه حفاظتی شهر یا رینگ چهارم، چهارباغ و مترو محرک توسعه است و آبادانی هر چه بیشتر شهر را  همراه دارد.

سیاست‌های تدوین بودجه ۹۹

شهردار اصفهان با تاکید بر این که بودجه ۹۹ شهرداری اصفهان با نگاه برقراری عدالت فضایی و برابری واقعی در سطح شهر تدوین شده است، افزود: بودجه سال آینده به سه دسته بودجه‌های فراشهری، بودجه پروژه‌های مهم منطقه‌ای و پروژه‌های منطقه‌ای تقسیم شده است.

وی ادامه داد: در فرایند تدوین بودجه ۹۹ در صدد تقویت منابع درآمدهای پایدار، جلوگیری از افزایش تراکم فروشی و ایجاد کدهای درآمدی جدید برای شهرداری بودیم، از این رو معتقدیم بودجه سال آینده شهرداری عملیاتی است و می‌تواند در برقراری عدالت واقعی نقش بسیار مهمی داشته باشد.

تحول در حال و هوای فرهنگی شهر

نوروزی با اشاره به لزوم افزایش نشاط اجتماعی شهروندان، اظهار کرد: حال و هوای فرهنگی متحول شده به طوری که در ایام دهه فجر نیز شهروندان شاهد اجرای برنامه‌های متنوع در نقاط مختلف شهر بودند.

وی افزود: در ایام الله دهه فجر بیشترین تلاش و فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و متناسب‌سازی فضاهای شهری را شهرداری انجام داد که در این راستا باید از اقدامات اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل و معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان قدردانی کرد.

شهردار اصفهان گفت: شهرداری در فضاسازی شهری و تبلیغات برای برپایی راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن نقش بسیار پُررنگی داشته است.

وی با بیان این که عید نوروز امسال شهر با برنامه‌های فرهنگی عجین خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به خواهرخواندگی اصفهان با تبریز، پنجشنبه در شهر تبریز «برنامه فرهنگی اصفهان» را برگزار می‌کنیم و چند برنامه اجرا و در تلویزیون تبریز از اصفهان خواهیم گفت.

توسعه دیپلماسی شهری اصفهان

نوروزی گفت: دیپلماسی شهری اصفهان در حال توسعه است، افزود و در حوزه فرهنگی برای معرفی اصفهان محدود به داخل کشور نیست، شهرداری اصفهان سعی دارد در هر رویداد و رخدادی حضور پیدا کرده و روحیه ایثارگری مردم را نمایان سازد.

وی ادامه داد: از چند روز گذشته ویروس کرونا در کشور چین شیوع پیدا کرده که با توجه به خواهرخواندگی اصفهان با شهر شیان در چین، در نامه‌ای به شهردار آن مراتب ابراز همدردی مردم اصفهان را اعلام کردیم.

شهردار اصفهان گفت: امروز شهردار شیان چین در نامه‌ای از ابراز همدردی مردم اصفهان و شهرداری این شهر قدردانی کرد و تقاضای ارسال کمک‌هایی در خصوص اقلامی همچون دستکش و ماسک داشت که در این فرصت از تمام افراد علاقه‌مند به کمک‌رسانی درخواست می‌کنیم با شهرداری اصفهان تماس گرفته و کمک‌های خود را ارائه کنند تا اقلام ارسال شود.

افزایش ۷۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری

وی خاطرنشان کرد: بودجه فرهنگی در سال آینده ۷۶ درصد افزایش یافته است.

نوروزی با بیان این که سال آینده تالار شهر تکمیل می‌شود و در چند نقطه شهر نیز فعالیت‌هایی اجرا خواهد شد، اظهار کرد: سال آینده علاوه بر تکمیل پروژه‌های نیمه کاره و توجه به پروژه‌های تراموا، مترو و حلقه حفاظتی، اتفاقات خوبی در داخل شهر خواهد افتاد.

انعقاد قرارداد برای راه‌اندازی تراموا

وی افزود: برای راه‌اندازی خط تراموا در حال انعقاد قرارداد هستیم که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی یا یک نهاد عمومی این پروژه نیز آغاز شود زیرا مجموعه این اقدامات امید را در بین مردم شهر اصفهان افزایش خواهد داد.

شهردار اصفهان با بیان این که ۴۰ درصد بودجه سال آینده شهرداری اصفهان مربوط به حمل ونقل عمومی است تا بتوانیم ترافیک را مهار، آلایندگی‌ها را کاهش، رفت و آمدها را تسهیل و اطمینان در سفر را افزایش دهیم.

وی گفت: شهرداری اصفهان مصمم است خدمات‌رسانی در شهر را به نحوی انجام دهد که علاوه بر تحقق توسعه پایدار، زیست پذیری در شهر ارتقا پیدا کند و شهروندان در همه مناطق بتوانند در نهایت آسایش با دستیابی به عدالت فضایی و برابری واقعی طعم شیرین زندگی در شهر را بچشند.

کد خبر 410238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.