آماده سازی فضای شهر اصفهان برای انتخابات/ کمک به رفع تخلفات انتخاباتی در شهر

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: برای نصب تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در شش هزار و ۵۰۰ نقطه شهر اصفهان کارتن پلاست پیش‌بینی شده که این امکان غیر از سایر فضاهای تبلیغاتی شهر است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس قانون شهرداری دو وظیفه در ارتباط با فرایند برگزاری انتخابات بر عهده دارد که شامل ایجاد فضای مناسب برای تبلیغات کاندیداها برای ترغیب مردم به حضور در انتخابات و همکاری با کمیته حقوقی و رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی کاندیداها است.

وی در خصوص ایجاد فضای مناسب در شهر برای انجام تبلیغات کاندیداها، تصریح کرد: اصل نخست فراهم ساختن فضایی در شهر برای ترغیب هر چه بیشتر مردم جهت شرکت در انتخابات و ایجاد شور و هیجان انتخاباتی در شهر است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: از یک دقیقه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۹۸ فرصت تبلیغات کاندیداها آغاز و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفته آینده به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت و طبق برنامه‌ریزی‌ها، فضای شهری اعم از تابلوهای شهری و محل‌های پیش بینی شده آماده برای انجام تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی است.

وی تاکید کرد: کارتن پلاست برای تبلیغات نامزدهای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در محل‌های پرتردد همچون میادین و چهارراه‌های شهر نصب شده است.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: برای نصب تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در شش هزار و ۵۰۰ نقطه شهر اصفهان کارتن پلاست پیش بینی شده که این امکان غیر از سایر فضاهای تبلیغاتی شهر است.

وی گفت: فرمانداری اصفهان برخی از محل‌های نصب و آویزان کردن تبلیغات را ممنوع اعلام کرده که شامل علائم ترافیکی، پل‌های هوایی و عابرپیاده، درختان و المان‌های شهر است، چرا که محل‌های مورد نظر برای نصب پوستر در نظر گرفته شده است

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان این که کمیته حقوقی و رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی کاندیداها در فرمانداری اصفهان تشکیل شده و شهرداری اصفهان یکی از اعضای آن بشمار می‌رود، گفت: تخلفات احتمالی کاندیداها و نصب تبلیغات در محل‌های غیرمجاز در این کمیته بررسی و چنانچه اقدامشان منطبق با قانون انتخابات و تبلیغات نباشد، برای رفع تخلفات انتخاباتی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از رفع تخلف تبلیغات انتخاباتی مربوط به دستگاه قضائی و قسمتی نیز بر عهده کمیته حقوقی و رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی کاندیداها در فرمانداری است.

محمدحسینی با بیان این که اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان بر پیشگیری از تخلفات تبلیغات انتخاباتی تاکید دارد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها با تمام کاندیداها از طریق فرمانداری، شرکت‌های تبلیغاتی یا افرادی که قصد انجام تبلیغات دارند به ویژه اتحادیه داربست‌ها برای رعایت ضوابط تبلیغات انتخاباتی هماهنگی لازم شده است.

وی اظهار کرد: هر کدام از کاندیداها بر اساس قانون می‌تواند در هر منطقه یک ستاد تبلیغاتی ایجاد و در مجاورت آن داربست تبلیغاتی دایر کند و غیر از این محل‌ها مجاز به نصب داربست نخواهند بود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر این که وظیفه شهرداری کمک کردن به رفع تخلفات شهری و انتخاباتی است، گفت: نیروهای رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رسیدگی به تخلفات تبلیغات انتخاباتی رأساً ورود پیدا نخواهند کرد بلکه باید موارد تخلف را مستندسازی کنند و با حکم فرمانداری اصفهان و تأیید وجود تخلفات تبلیغاتی ازسوی کمیته حقوقی و رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی کاندیداها نسبت به رفع موارد تخلف اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز زمان انجام تبلیغات انتخابات، در هرکدام از مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان یک اکیپ به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهد بود.

کد خبر 410235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.