تکنولوژی‌های جدید برای تشخیص کرونا

روبات"پروموبات" که در میدان تایمز نیویورک نصب شده است، نشانه‌های مربوط به ویروس کرونا را ردیابی می‌کند و به سوالات افراد در این زمینه نیز پاسخ می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمیسیون ملی سلامت چین اعلام کرد تعداد مرگ‌ومیر ناشی از شیوع ویروس کرونا به ۹۰۸ نفر و تعداد مبتلایان به این بیماری به ۴۰ هزار و ۱۷۰ نفر رسیده است. قیمت اجناس برای مصرف‌کنندگان چین بیش از حد انتظار رشد کرد و در حالی که پیش‌بینی می‌شد تورم سالانه چین در ماه ژانویه ۴.۹ درصد شود، میزان آن به ۵.۴ درصد رسید. همچنین قفسه‌های فروشگاه‌های سنگاپور به دلیل وحشت مردم از شیوع ویروس کرونا و هجوم برای انبار کردن مواد و ملزومات در خانه، خالی شد. مؤسسه اعتبارسنجی "فیتچ" نیز اعلام کرد وضعیت به وجود آمده در مورد ویروس کرونا ممکن است به وجهه جهانی چین آسیب برساند و سرمایه‌گذاران خارجی را دلسرد کند. این شرایط محققان را بر آن داشته است تا به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، راه حل‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی ارائه کنند. در ادامه شما را با جدیدترین دستاوردهای آن‌ها در زمینه مهار و پیشگیری از کرونا ویروس آشنا می‌کنیم:

تشخیص کرونا به کمک روبات

محققان به تازگی روباتی ساخته‌اند که با استفاده از یک نرم افزار مخصوص، علائم بیماری کرونا را تشخیص می‌دهد، اطلاعاتی در مورد این بیماری در اختیار مردم قرار می‌دهد و به سوالات آن‌ها در این زمینه نیز پاسخ می‌دهد؛ این روبات توسط یک استارت آپ مستقر در فیلادلفیا آمریکا ساخته شده است.

روبات جدید با چهره انیمیشنی دوستانه و قد یک و نیم متری خود پاسخگوی سوالات افراد در مورد ویروس کرونا است؛ این سوالات می‌تواند شامل علائم بیماری، نحوه درمان، پیشگیری و راههای کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونا باشد. برای کمک گرفتن از این روبات، فرد باید رو به روی آن بایستد و به پرسشنامه کوتاهی در صفحه نمایش لمسی جلوی روبات پاسخ دهد و حتی با این روبات گفتگو کند.

شرکت تولید کننده "پروموبات" ادعا کرده است که یک نرم افزار مخصوص برای تشخیص نشانه‌های ویروس کرونا طراحی کرده است. مدیر این شرکت معتقد است اگر مردم در مورد ویروس کرونا اطلاعات کافی به دست آورند، می‌توانند مانع شیوع آن شوند و خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند. به گفته او این روبات، ویروس کرونا را شناسایی نمی‌کند، بلکه در نمایشگر خود از فرد درباره وجود علائمی مانند تب بالا سوال می‌کند و افراد می‌توانند با بله و خیر گفتن به این سوالات، پاسخ دهند. چنانچه فرد گزینه "خیر" را انتخاب کند، پیغام اطمینان بخشی را دریافت خواهد کرد.

اپلیکیشن شناسایی کرونا

محققان چینی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اپلیکیشنی به نام "ردیاب تماس نزدیک" (Close Contact Detector) را طراحی کرده اند. این برنامه خطر تماس کاربران با ویروس جدید کرونا را بر اساس میزان نزدیکی آن‌ها با مبتلایان یا افراد مشکوک به این بیماری بررسی کرده و در صورت لزوم به فرد هشدار می‌دهد.

اپلیکیشن جدید به کاربران اجازه می‌دهد وضعیت سلامت خود را از طریق اسکن کردن یک کد QR در اپلیکیشن‌هایی همانند Alipay، WeChat یا QQ کنترل کنند. آن‌ها باید نام و شماره شناسایی خود را در اپلیکیشن وارد کنند. سپس اپلیکیشن به آن‌ها اطلاع می‌دهد که آیا آن‌ها در تماس مستقیم با فرد مبتلا بوده‌اند یا خیر. همچنین، هر شماره تلفن ثبت شده می‌تواند سه شماره شناسایی دیگر را نیز بررسی کند تا مطلع شود آیا آن‌ها در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار داشته‌اند یا خیر.

این برنامه اغلب برای افرادی مفید است که محل کار و زندگی مشترکی دارند. علاوه بر این، پزشکانی که با بیماران سر و کار دارند و مسافران وسایل حمل و نقل عمومی نیز می‌توانند از این برنامه بهره ببرند. اگر برنامه "ردیاب تماس نزدیک"، تشخیص بدهد فردی با علائم مربوط به بیماری کرونا در فاصله کمی از کاربر قرار دارد، از او خواسته می‌شود در منزل بماند.

چندین سازمان دولتی مانند کمیته بهداشت ملی چین، وزارت حمل و نقل، سازمان هوانوردی و راه چین از داده‌های این برنامه پشتیبانی می‌کنند تا صحت اطلاعات آن تأمین شود.

کد خبر 410231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.