تاکید معاون قضائی سازمان زندان‌ها بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس

معاون قضائی سازمان زندان‌های کشور بر استفاده بیشتر از مجازات‌های جایگزین حبس تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌های کشور، سیروس شیخ پور با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه زندان‌ها را باید به دانشگاه تبدیل کنید، گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی بحث اصلاح و تربیت در موضوع زندانبانی اسلامی بود.

وی ضمن اشاره به نظام‌های زندانبانی موجود در کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: روش زندانبانی ما با رویکرد مترقی است، که اولویت آن موضوع اصلاح و تربیت مجرمین است که ضمن بازاجتماعی کردن و بازپروری زندانیان با پرورش شخصیت آنان این امکان را فراهم نموده که بتوانند زندگی سعادتمندانه‌ای را با بازگشت به جامعه شروع نمایند.

معاون قضائی سازمان زندان‌ها ضمن اشاره به موضوع حل مسائل قضائی و کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها، گفت: باید با استفاده از راهکارهای قانونی موجوداز جمله استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، سامانه‌های نظارت الکترونیکی، اعطاء زمان کافی در تامین قرار و برخی سیاست گذاری‌ها جدید در دستگاه قضایی در این راستا قدم برداریم.

وی در بخش‌های مختلف به رعایت اخلاص و توسل در کارها توصیه نمود و همچنین توجه ویژه به موضوع کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها با استفاده از مواد قانونی از جمله مرخصی پایان حبس و دستورالعمل ماده ۱۴ ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان را خواستار شد.

کد خبر 410209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.