نجات ۱۰۸ زن باردار از گذرگاه‌های برف‌گیر/ کارچاق کن دادگستری گلستان دستگیر شد

مبادله دارو و غذا ایران با کشورهای آمریکای جنوبی، کاهش سن زنان سرپرست خانوار به ۱۴ سالگی، وقوع زلزله ۴.۵ ریشتری در استان گیلان، دستگیری کارمند قلابی دادگستری گلستان و انتقال ۱۰۸ زن باردار از گذرگاههای برف گیر به مناطق امن برخی عناوین بسته خبری اجتماعی امروز -چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه - است.

به گزارش ایمنا، رئیس سازمان اورژانس کشور از انتقال ۱۰۸ زن باردار از مناطق برف گیر و سخت گذر استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، اصفهان و گیلان به مناطق امن خبر داد.

پیرحسین کولیوند با تشریح آخرین گزارش حوادث جوی از روز ۱۹ تا ۲۳ بهمن ساعت ۶ صبح این مطلب را عنوان و افزود: این شمار عملیات امدادرسانی و انتقال زنان باردار توسط خودروهای عملیاتی اعزامی به مناطق برف گیر، سخت گذر و صعب العبور کوهستانی در چهار استان گیلان (۹۰ زن باردار)، آذربایجان شرقی (۱۲ زن باردار)، اصفهان (سه زن باردار) و اردبیل (سه زن باردار) انجام شده است.

وی ادامه داد: در چهار روز گذشته و با تلاش امدادگران اورژانس ۱۱۵، ۹۸ مصدوم متأثر از حوادث جوی و اقلیمی به مراکز درمانی و بیمارستان اعزام شدند که از این شمار ۸۶ مصدوم در گیلان، ۶ مصدوم در اردبیل، ۳ مصدوم در آذربایجان غربی، یک مصدوم در آذربایجان شرقی و یک مصدوم در مازندران بوده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمار کل مصدومان و فوتی‌ها در حوادث جوی و اقلیمی چهار روز گذشته اضافه کرد: در مدت یادشده ۱۵۵ نفر به عنوان مصدومان و فوتی‌های این حوادث در سامانه (EOC) اورژانس ۱۱۵ ثبت و گزارش شده‌اند که از این تعداد ۸ نفر فوتی در استان‌های گیلان (هفت نفر) و اردبیل (یک نفر) و ۱۴۷ مصدوم در استان‌های گیلان (۹۳ نفر)، آذربایجان شرقی (۴۳ نفر)، اردبیل (هفت نفر)، آذربایجان غربی (سه نفر) و زنجان (سه نفر) بوده است.

سن زنان سرپرست خانوار به ۱۴ سالگی رسید

مدیر عامل جمعیت امام علی در پاسخ به این سوال که میانگین سنی زنان سرپرست خانواری که با شما در ارتباط هستند چقدر است تشریح کرد: میانگین سنی از ۱۸ تا ۶۰ را شامل می‌شود. اما در بعضی از استان‌هایی که کودک همسری شایع است افرادی با سن ۱۴ تا ۱۵ سال نیز سرپرستی خانواده را بر دوش می‌کشند. البته جدای از ایجاد بستری برای فعالیت اقتصادی این افراد برنامه‌های متفاوتی نیز برای این کودکان داریم تا در کنار درآمد زایی به زندگی آنها نیز کمک شود.

وی درباره اینکه جمعیت امام علی در چه مناطقی بیشترین پوشش را دارد اظهار کرد: بیشترین پوشش ما در تهران و شهرهای اطراف آن است اما کرمانشاه، مشهد، قم، بوشهر، ساری، کرمان، سیستان و بلوچستان نیز زنان زیادی با ما همکاری می‌کنند.

مبادله دارو و غذا ایران با کشورهای آمریکای جنوبی

محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو از صادرات دارو از ایران به ازای واردات غذا از کشورهای مختلف از جمله آمریکای جنوبی خبر داد و گفت: این اقدام موجب ورود داروهای ایرانی به کشورهای مختلف و توسعه صادرات می‌شود و به این ترتیب کشورهای دیگر با کیفیت خریداری داروهای ایرانی و قیمت مناسب این اقلام آشنا می‌شوند.

وی افزود: مبادله دارو و غذا امر جدیدی نیست و مدتهاست انجام می‌شود. یکی از موانع این صادرات این است که کشورهای بزرگ می‌دانند ورود ایران به بازار دارویی کشورها بازار آنها را تحت شعاع قرار می‌دهد.

شانه ساز گفت: البته اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی هم مانعی در برابر این صادرات هست اما موجب این نوع صادرات نمی‌شود زیرا ارز را به صندوقی زیر نظر بانک مرکزی واریز می‌کنند.

کارمند قلابی دادگستری دستگیر شد

کارمند قلابی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در آزادشهر دستگیر شد.

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد با معرفی خود به عنوان کارمند حفاظت و اطلاعات دادگستری استان از افراد پول می‌گرفت تا رأی پرونده را به نفع آنان تغییر دهد؛ یکی از کسانی که به این کارمند قلابی پول داده بود، اما نتیجه پرونده به نفع او صادر نشده بود با مراجعه به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان متوجه شد این فرد کلاهبردار است و فریب خورده است.

هاشمیان ادامه داد: با تلاش حفاظت و اطلاعات استان این کارچاق کن شناسایی و دستگیر شد. رسیدگی به پرونده این فرد که سابقه دار است در دادسرای آزادشهر آغاز شد.

راه‌های روستایی گیلان مسدود و آب و برق برخی مناطق قطع است

نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به قطعی آب و برق و مسدود بودن راه‌های روستایی گفت: علی رغم اینکه بارش برف از قبل پیش بینی شده بود متأسفانه آمادگی لازم برای بازگشایی راه‌ها وجود نداشته است.

اسدالله عباسی با اشاره به شرایط حوزه انتخابیه خود گفت‌: در بخش‌های زیادی از مناطق ما آب و برق قطع است، راه‌های فرعی روستاهای املش، رانکوه، رحیم‌آباد، کلاچای و رودسر بازگشایی نشده، امکانات لجستیک بسیار کم است و این راه‌ها برف روبی نشده که باعث شده مردم با مشکلات زیادی مواجه شوند.

او افزود: البته مشکل سوخت و پخت نان در نانوایی‌ها با پیگیری‌های فرماندارن برخی مناطق مرتفع شده و در حال حاضر برخی نانوایی‌ها به پخت نان مشغول هستند، اما همچنان از بخش خصوصی برای بازگشایی راه‌های فرعی کمک می‌خواهیم تا رفت و آمد در جریان باشد. برخی از مردم مریض دارند و این در حالی است که راه مناطق روستایی کماکان مسدود است.

عباسی با انتقاد از نبود امداد رسانی فراگیر، در این مناطق یادآور شد: البته امداد رسانی در حد محدود انجام شده، ولی آنچه نیاز است این است که راه‌ها باز شود شبکه برق متصل شود. متأسفانه از لاهیجان و لنگرود به این سمت برق بخش زیادی از مناطق ما به خاطر تخریب شبکه‌های فرسوده، قطع شده و به تبع آن آب هم قطع شده است.

آب آشامیدنی ۹۰۰ مشترک روستایی گیلان وصل شد

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به قطعی آب ۱۰ هزار مشترک در اثر بارش برف، گفت: آب ۹۰۰ مشترک دیگر بامداد امروز وصل شد.

محبعلی رنج ور با اشاره به قطعی آب شرب ۱۰ هزار روستایی، بیان کرد: در روز نخست آب آشامیدنی ۲ هزار و ۵۰۰ مشترک ساکن فومن، رضوانشهر و شفت با تلاش اکیپ‌های عملیاتی وصل شد.

رنج ور با بیان اینکه آب آشامیدنی ۹۰۰ مشترک دیگر وصل شد، افزود: با وصل شدن برق مشکل قطعی ۶ هزار و ۵۰۰ مشترک دیگر هم حل می‌شود.

بازگشایی آزمایشی آزادراه تهران-شمال از امروز

سرهنگ نورالله خادم رئیس پلیس راه تهران بزرگ اظهار کرد: برابر هماهنگی‌های به عمل آمده بین پلیس راهور ناجا و وزارت راه و شهرسازی، آزادراه تهران شمال به صورت آزمایشی از ساعت ۱۲ الی ۱۴ امروز برای عموم از سمت ورودی بزرگراه همت بازگشایی می‌گردد.

وی افزود: این تردد صرفاً برای وسایل نقلیه سواری بوده و ورود وسایل نقلیه سنگین موتورسیکلت و وانت ممنوع است.

اعزام سه گروه ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده شَفت گیلان

مرکز لرزه نگاری کشور، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر بعد از ظهر چهارشنبه حوالی احمد سرگوراب واقع در شفت استان گیلان را لرزاند.

این زمین لرزه در ساعت ۱۴ و ۲۳ دقیقه و ۱۴ ثانیه در عمق ۱۸.۳ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

محل دقیق وقوع این زمین لرزه نیز در طول جغرافیایی ۴۹.۴ شمالی و ۳۷.۰۷ شرقی گزارش شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام سه گروه ارزیاب اعزام سریع هلال احمر به منطقه زلزله زده احمد سرگوراب واقع در شَفت استان گیلان خبر داد.

حامد سجادی افزود: با کسب خبر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در حوالی احمد سرگوراب واقع در شفت استان گیلان بلافاصله ستاد بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط تلفنی با جمعیت هلال احمر استان گیلان دستورات لازم ستادی برای اعزام گروه‌های ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.

وی توضیح داد: با اعزام این سه گروه واکنش سریع امدادی به کانون این زمین لرزه مراحل ارزیابی از خسارات و تلفات احتملی این زمین لرزه در حال انجام است.

افزایش ۳۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در هفته دوم بهمن

ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۹ تن مواد مخدر در کشور از ۱۲ تا ۱۸ بهمن ماه خبر داد و گفت: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳۱ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۵۳۵ کیلوگرم از مجموع این کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۸ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، سهم سایر مواد مخدر از این میزان کشفیات را اینگونه عنوان کرد: از این میزان، هزار و ۶۷۷ کیلوگرم حشیش، ۱۶۶ کیلوگرم هروئین، ۳۵۷ کیلوگرم گراس، ۹۵ کیلوگرم شیشه و ۸۷ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با اشاره به اینکه در هفته اخیر طی طرح‌های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور ،۶ هزار و ۵۴۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر دستگیر شده‌اند خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۶۵۰ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲ هزار و ۷۹۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیر شدگان این هفته ۹۱ نفر نیز از اتباع بیگانه هستند.

کد خبر 410180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.