۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
اجرای طرح "تام" در ارومیه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از اجرای طرح تام (تفکیک از مبدا) در اداره‌ها و سازمان‌های دولتی شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، احد یوسفی با بیان اینکه روزانه بیش از ۵۰۰ تن پسماند در ارومیه تولید می‌شود، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد آن پسماند تر است، جداسازی پسماندهای تر و خشک در مبدا می‌تواند کمک شایانی برای کاهش هزینه‌های مدیریت پسماند از جمله جمع‌آوری و حمل‌ونقل و دیگر مراحل مدیریت پسماند است.

وی تصریح کرد: برای حفاظت از محیط زیست و صرفه‌جویی در منابع و همچنین کاهش هزینه‌های مدیریت پسماند، سازمان مدیریت پسماند ارومیه، طرح "تام" به معنای تفکیک از مبدا پسماندهای خشک و تر را در دستور کار خود قرار داده است.

یوسفی افزود: هدف از اجرای این طرح تفکیک پسماند خشک و تر از یکدیگر در منازل، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، مدارس و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: در این راستا، طرح جمع‌آوری کاغذهای باطله در فاز نخست با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی وابسته به وزارت کشور مثل مجموعه بزرگ شهرداری، استانداری و فرمانداری شروع و در فاز بعدی نهادهای غیردولتی مثل بانک‌های غیردولتی و شرکت‌های بیمه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فاز بعدی این طرح در مدارس اجرا می‌شود، گفت: در این طرح به تمامی سازمان‌ها و نهادهای مذکور، کارتن پلاست هایی با ظرفیت‌های ۲۰ لیتر و ۶۰ لیتر جهت جمع‌آوری اهدا می‌شود و به هریک از مخزن‌ها کدی اختصاص داده می‌شود. سپس با هماهنگی سازمان مربوطه جهت جمع آوری و انتقال آن‌ها اقدام می‌شود.

یوسفی اضافه کرد: جهت تحقق این اهداف نیاز به همکاری و مشارکت تمامی شهروندان و دستگاه‌ها و سازمان‌های ذکر شده است تا به بهترین نحو انجام شود.

کد خبر 410178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.